سدونا کلیسایی در ارتفاعات آریزونا

سدونا کلیسایی در ارتفاعات آریزونا

تور آمریکا

کلیسای سدونا آریزونا

سدونا کلیسایی در ارتفاعات آریزونا:

کلیسای سدونا:

کلیساها همچون مساجد در تمام دنیا همواره محل تجمع و اشاعه و ترویج آیین و دین مسیحیت بوده اند و پیروان خود از هر جبهه را گرد هم جمع می کنند. اما برخی از این سازه ها به دلایلی جز علل مذهبی و برحسب اتفاقاتی ساخته می شوند که خوب است بیشتر درموردشان بدانیم.

اینبار قصد داریم یکی از کلیساهای عجیب و غریب آریزونا را به شما معرفی کنیم. عجیب چون نه در شهر جای دارد و نه در دهکده ای کوچک بله برفراز بلندترین صخره های آریزونا خودنمایی می کند و نظر گردشگران کنجکاو و تشنه دانستن را جلب کرده. شاید در جای دیگری از دنیا چنین چیزی را ندیده باشید و بپرسید که چرا باید کلیسایی را روی صخره ها بسازند.

 

با وجود گذشتن نیم قرن از قدمت این سازه مذهبی ولی هنوز هم آن را به عنوان سازه ای جدید معرفی می کنند و هر سال گردشگران و توریست های زیادی برای دیدنش مشتاقانه به سمت آریزونا سفر می کنند.

ایده طراحی ساخت کلیسای سدونا:

ساخت کلیسا سدونا ایده " مارگارت براوزوینگ استاوده " بود. مارگارت براوزوینگ استاوده شاگرد مجسمه سازی بنام یعنی "فرنک لوید رای" است.  وقتی که استاوده در سال ۱۹۳۲ سفری به آمریکا داشت، با مشاهده ساختمان امپایر استیت تصمیم می گیرد که سازه ای همچون امپایر استیت بسازد.

در حقیقت او قصد داشت کلیسایی بسازد که فقط افراد با هدف نیایش به سمت آن روانه شوند.

پس از پایان یافتن جنگ جهانی دوم و مرگ پدر و مادر تصمیم گرفت که این طرح ذهنی خود را هرطور شده جامه عمل بپوشاند، چون یکی از رویاهای مادر مارگارت این بود که حتما در هنگام مرگ برای او اثری هنری در قالب مکانی مذهبی خلق کند تا به یادگار بماند .

مراحل ساخت کلیسا سدونا:

مارگارت براوزوینگ استاوده در آغاز تصمیم گرفته بود که این کلیسا را بر فراز رودخانه " دانوب بنا کند اما در همین احوالات جنگ جهانی دوم شروع شد و تصمیم مارگارت غیر عملی باقی ماند .

مارگارت برای اخذ مجوزهای قانونی برای احداث کلیسای سدونا با یکی از دوستان صمیمی خود بری گلد واتر ملاقات های داشت، بری گلد اقدامات ضروری را برای اخذ مجوز را انجام داد و آن ها موفق شدند از وزیر کشور مجوز ساخت این بنای منحصربفرد را بگیرند.

احداث کلیسای سدونا از سال ۱۹۵۵ آغاز و در سال ۱۹۵۷ خاتمه یافت.

سدونا کجا ساخته شد:

مارگارت براوزوینگ استاوده تمام قاره اروپا و حتی ایالت متحده را زیر پا گذاشت تا بتواند بهترین منطقه را برای احداث این اثر زیبا و خارق العاده بیابد.

بالاخره مارگارت تپه های آریزونا را برای ساختن سدونا انتخاب و کلیسا را به دور از هر گونه هیاهوی شهری و روزمرگی ساخت.

این کلیسا در طول بازه زمانی ۱۸ ماهه ساخته شد، ولی برای ساختنش حدود ۲۰ سال برنامه ریزی شده است.در نهایت کلیسای سدونا با صرف هزینه ۳۰۰ هزار دلاری ساخته شد.

سدونا کلیسایی در ارتفاعات آریزوناReviewed by Yeganeh on Apr 26Rating: 3.0سدونا کلیسایی در ارتفاعات آریزونااگر علاقمندید در یک تور خارجی و تور ارزان به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور آمریکا است.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی و تور ارزان به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور آمریکا است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی