دیدنیها و تفریحات برج سوزن فضایی سیاتل (قسمت 1)

دیدنیها و تفریحات برج سوزن فضایی سیاتل (قسمت 1)

برج سوزن فضایی سیاتل

دیدنیها و تفریحات برج سوزن فضایی سیاتل:

(قسمت 1)

برای اغلب توریست ها و گردشگران اهمیت فراوانی دارد که قبل از شروع تور خارجی خود اطلاعاتی درمورد اماکن و جاذبه های گردشگری کشور مقصد بدست آورند. با اول تور همراه باشید تا درباره تور ارزان آمریکا و جاذبه هایی که در تور آمریکا خواهید دید آشنا شوید:

پیش تر برج سوزن فضایی را معرفی کردیم اما این سازه انقدر بزرگ هست که برای بازدید از آن به چند ساعتی وقت نیاز دارید. در این بخش از تفریحات و بخش های مختلف این سازه غول پیکر خواهیم گفت:

آسانسور شیشه ای:

می دانید که طی کردن طبقات این برج بدون آسانسور میسر نیست. پس باید سوار آسانسور شیشه ای بشوید. این آسانسور خیلی سریعتر از آنچه که فکرش را بکنید شما را  به محل مورد نظرتان می رساند. به خاطر شیشه ای بودن آسانسورهای برج به راحتی می توانید مناظر اطراف شهر را ببینید. آسانسورهای برج سوزن فضایی هر یک در زمانی خاص  افتتاح شده اند. آخرین آسانسور این سازه سال 1993 میلادی نصب شد و هزینه ای بالغ بر 1.5 میلیون دلار در بر داشت.

این آسانسوهای شیشه ای با سرعت 4.44 تا 4.47 متر در ثانیه در حرکت هستند و در عرض حدود 41 ثانیه از پایین ترین بخش به بالاترین بخش برج می روند. خوب است بدانید سرعت این آسانسورها برابر سرعت بارش باران است و یک دانه برف هم با سرعت 1.3 متر در ثانیه از آسمان به زمین می افتد. پس تصور کنید سوار شدن در این آسانسور مثل پرواز خواهد بود.

 هر آسانسور برج می تواند 25 نفر با وزن کلی 2 تن را در یکبار حمل جابجا کند.

 تعمیر و سرویس آسانسورها بصورت دقیق و بروز انجام می شود و هر چند سال یک بار هم موتور آنها به طور کامل تعویض و تقویت خواهد شد.

هر آسانسور 7 کابل محافظ دارد که هر یک قادر به تحمل وزن آسانسور هستند. حتی اگر کابل ها پاره شوند آسانسورها با مجهز بودن به ترمز ویژه به صورت اتوماتیک، بدنه آسانسور را قفل می کنند و آن را نگه می دارند.

 از مقاومت این آسانسورها در برابر بادهای شدید باید بگوییم که  توفان شدیدی در سال 1993 میلادی با سرعتی بالغ بر 144 کیلومتر بر ساعت رخ داد و مسوولان برج را تعطیل کردند. بعد از این واقعه آسانسورهای جدید و هوشمند جایگزین قبلی ها شدند تا در زمان وزش باد شدید از سرعت خود بکاهند و به 2.2 متر در ثانیه برسند. اگر خیلی از آسانسور سوار شدن از نوع شیشه ای واهمه دارید می توانید 848 پله را تا بالای برج طی کنید که به نظر نمی رسد کار هرکسی باشد.

عرشه دیدبانی:

عرشه در ارتفاع 158 متری برج سوزن فضایی واقع شده است؛ از این عرشه می توانید نمایی 360 درجه از شهر سیاتل را مشاهده کنید. دوربین های این بخش کمک می کنند تا همه چیز را واضح ببینید.

در هر ساعت از روز چشم انداز این بخش جلوه ای متفاوت خواهد داشت. هنگام روز همه چیز واضح دیده می شود و هنگام شب رقص نورهای رنگارنگ و هیاهوی شبانه سیاتل بسیار تماشائیست.

عرشه این برج یکی از عالی ترین مکان های شهر برای عکاسی و فیلم برداری 360 درجه است. چنانچه دوربین نداشتید نگران نباشید؛ کسانی در این عرشه به صورت رایگان از گردشگران عکس می گیرند و فایل تصاویر را به ایمیلشان ارسال می کنند.

دیدنیها و تفریحات برج سوزن فضایی سیاتل (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Feb 26Rating: 3.0دیدنیها و تفریحات برج سوزن فضایی سیاتل قسمت اولبرای اغلب توریست ها و گردشگران اهمیت فراوانی دارد که قبل از شروع تور خارجی خود اطلاعاتی درمورد اماکن و جاذبه های گردشگری کشور مقصد بدست آورند. با اول تور همراه باشید تا درباره تور ارزان آمریکا و جاذبه هایی که در تور آمریکا خواهید دید آشنا شوید.

برای اغلب توریست ها و گردشگران اهمیت فراوانی دارد که قبل از شروع تور خارجی خود اطلاعاتی درمورد اماکن و جاذبه های گردشگری کشور مقصد بدست آورند. با اول تور همراه باشید تا درباره تور ارزان آمریکا و جاذبه هایی که در تور آمریکا خواهید دید آشنا شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی