برج سوزن فضایی سیاتل

برج سوزن فضایی سیاتل

تور آمریکا

برج سوزن فضایی سیاتل

برج سوزن فضایی سیاتل:

اگر قصد دارید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی آمریکا شرکت کنید خوب است قبل از شروع سفر اطلاعاتی درمورد اماکن و جاذبه های گردشگری این کشور بدست آورید. با اول تور همراه باشید تا در ادامه این قسمت با برج سوزن فضایی سیاتل آشنا شوید:

برج سوزن فضایی:

حتما در سفرتان به آمریکای شمالی و شهر سیاتل یکی از اهدافتان این خواهد بود که از جاذبه های این شهر دیدن کنید. چه بسا که برخی از جاذبه هایش را حتی می توانید برفراز آسمان هم ببینید. منظور ما آسمان خراش ها و برج های مرتفع این شهر هستند. برخی از این برج ها از نام و آوازه بلندی برخوردارند و بد نیست با آن ها آشنا شوید. اینبار قرار است درمورد عجوبه 400روزه سیاتل صحبت کنیم. برج سوزن فضایی سیاتل که از فراز آن می توانید تمام سیاتل و شاید فراتر از آن را زیر پای خود ببینید:

سوزن فضایی اسم برجی با ارتفاع 184 متر است که در مرکز سیاتل واقع شده است و حالا سیاتل را با نام این سازه می شناسند. این برج از چراغ قرمز هشدار هواپیما تا زمین دقیقا 184,404 متر ارتفاع دارد، عرض آن 42 متر و وزن آن 8660 تن می باشد. برج سوزن فضایی در غرب رودخانه می سی سی پی جای گرفته و در هنگام ساخت مرتفع ترین سازه سیاتل محسوب می شد و حالا از معروفترین جاذبه های آمریکا بشمار می رود. از خصوصیات این برج مقاومت بالای آن در مقابل زلزله های شدید است. ویژگی که در کمتر سازه ای دیده می شود.

از نکات قابل توجه دیگر این سازه ظاهر منحصربفرد این برج است. بخش فوقانی آن ظاهری همانند دیسکی دایره ای دارد و بیشتر شبیه به یک بشقاب پرنده است؛ دلیل نامگذاری این برج نیز تا حدودی به ظاهرش مرتبط است.

این برج زیبا در منطقه ای به اسم سیاتل سنتر واقع شده است که یک مرکز هنری، آموزشی، گردشگری و تفریحی است و اختصاصا برای برگزاری نمایشگاه جهانی سال 1962 احداث شده است. نمایشگاهی که، مجموعه ای چندگانه با موضوعات مختلف  را پوشش می دهد و یک بار در سال در و هر سال در یک کشور برگزار می شود و بااهمیت ترین نمایشگاه جهان محسوب می شود.  در بخش های بعدی در مورد مرکز سیاتل سنتر به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد. پیشنهاد می کنیم در بازدیدتان حتما از این مرکز دیدن کنید؛ چون برای درک مناظری که در برج سوزن فضایی می بینید، لازم است از ساختمان ها و فضای سیاتل سنتر هم اطلاعاتی کسب کنید.

برج سوزن فضایی دقیقا همراه نمایشگاه جهانی در سال 1962 و در 21 آوریل افتتاح شد. موضوع نمایشگاه عصر فضایی بود و کاملا با طراحی برج همخوانی داشت. 

این برج از ابتدا انقدر شهرت بدست آورد که در روز افتتاحیه 2.3 میلیون نفر در آن حاضر بودند. در تاریخ 19 آوریل سال 1999 میلادی شورای حفاظت از اموال شهر سیاتل این برج را شاهکار معماری معرفی کرد و لقب نشانه‌ تاریخی شهر را به آن داد.

اکنوت اگر از آن دیدن کنید برج سوزن فضایی سیاتل را  پس از پروژه بازسازی نیم قرن اخیر، با چهره ای جدید خواهید دید. بازسازی این برج 100 میلیون دلار خرج برداشت و سر و صدای زیادی به پا کرد. 

 در ادامه در این برج گردشی خواهیم داشت و از داخل آن باخبر شویم...

برج سوزن فضایی سیاتلReviewed by Yeganeh on Feb 2Rating: 3.0برج سوزن فضایی سیاتلاگر قصد دارید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی آمریکا شرکت کنید خوب است قبل از شروع سفر اطلاعاتی درمورد اماکن و جاذبه های گردشگری این کشور بدست آورید. با اول تور همراه باشید تا در ادامه این قسمت با برج سوزن فضایی سیاتل آشنا شوید.

اگر قصد دارید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی آمریکا شرکت کنید خوب است قبل از شروع سفر اطلاعاتی درمورد اماکن و جاذبه های گردشگری این کشور بدست آورید. با اول تور همراه باشید تا در ادامه این قسمت با برج سوزن فضایی سیاتل آشنا شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی