باید و نبایدهای زندگی در آلمان (قسمت 1)

باید و نبایدهای زندگی در آلمان (قسمت 1)

هنجارهای آلمان

باید و نبایدهای زندگی در آلمان:

(قسمت 1)

چنانچه قصد سفر دارید و برای یک تور ارزان داخلی و یا تور خارجی برنامه ریزی می کنید، خوب است کمی درباره جاذبه ها، آداب و رسوم و بخصوص هنجارهای مقصد سفرتان اطلاعاتی بدست آورید. در این بخش با اول تور همراه باشید تا بیشتر نکاتی که باید در تور آلمان رعایت کنید آشنا شوید:

به گردش بروید:

با اینکه شهرهای بزرگ این کشور برای مسافران و ساکنان تازه وارد آلمان دیدنی ها و جاذبه های زیادی دارند؛ ولی نمی توان طبیعت بی نظیر و فرهنگ مناطق مختلف این سرزمین را نادیده گرفت. توصیه ما این است که در سفرتان به آلمان، حتما چند روزی را هم  برای یک پیک نیک حسابی آن هم در طبیعت آلمان اختصاص دهید و جاذبه های طبیعی و فوق العاده بیرون از شهر های برلین و مونیخ را هم ببینید.

 

انعام ندهید:

پیشخدمتهای آلمانی حقوق کافی می گیرند بنابراین لازم نیست با انعام خوشحالشان کنید. تنها باید بیست دقیقه قبل از ترک رستوران، صورتحساب خود را بخواهید تا تا کارکنان رستوران با دقت و حوصله حسابرسی صورتحسابتان را انجام دهند. خوب است مبلغ قبض خود را رو به بالا رُند نمایید.

آب شیر نه:

اکثر مردم در رستوران های آلمانی آب گازدار سفارش می دهند و آب شیر  سِرو نخواهد شد. بنابراین هنگام سفارش آب بگویید که آب بدون گاز میل دارید. بهتر است که آب شیر درخواست نکنید چون تصور می کنند شما یک مشتری خسیس هستید.

خط قرمز:

با اینکه خیلی وقت است که از جنگ جهانی دوم می گذرد اما هنوز خاطرات تلخ این جنگ برای مردم آلمان، به خصوص کهنسالان زنده است. بنابراین در اینباره شوخی و یا سوال بیهوده نکنید. درباره هیتلر چیزی نگویید که خارج از ادب مخسوب شود. شاید ببینید جوان های آلمانی چیزهایی درباره هیتلر می گویند و میخندند اما شما اصلا این اجازه را ندارید. در صورت تمسخر هیتلر و شوخی های نابجا درباره جنگ شاید برخورد بدی ببینید.

جملات کلیدی آلمانی:

 زبان رسمی مردم آلمان می دانیم که انگلیسی نیست، پس چند جمله یا کلمه ی کلیدی به زبان آلمانی می تواند خیلی جاها به شما کمک کند.

 جملات کارآمد آلمانی:

  سلام: Hallo

 خدانگهدار: Ciao (این کلمه ایتالیایی است و در آلمانی محاوره به کار می رود)

متشکرم:Danke 

 نوش جان: Bon Appetit

 لطفا: Bitte 

حمل و نقل عمومی:

آلمان سیستم حمل و نقل عمومی بی عیب و نقصی دارد که در جهان شهرت دارد. آلمانی ها در هر جنبه از زندگی خصوصی و اجتماعی خود تابع قوانین هستند و به شدت منظم هستند. حتی اتوبوس ها و مترو این شهر نیز همینطور فعالیت دارند؛ ولی این کیفیت هزینه زیاد هم دارد. پیشنهاد می کنیم بلیط را بصورت بسته ای تهیه کنید تا مشمول تخفیف ها شوید.

بوی سیگار:

در خیلی از کشورها بخصوص کشورهای اروپایی نمی توانید در محیط بسته سیگار بکشید اما این قانون درمورد آلمان صدق نمی کند. پس اگر دوست دارید غذایی خود را در محیطی به دور از دود سیگار میل کنید، حتما رستورانی را انتخاب کنید که استعمال دخانیات در آن ممنوع باشد. مردم آلمانی بسیار به سیگار کشیدن علاقه دارند بنابراین اعتراض به بوی سیگار به نظر آنها غیرمنطقی است.

باید و نبایدهای زندگی در آلمان (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Jan 16Rating: 3.0باید و نبایدهای زندگی در آلمان قسمت اولچنانچه قصد سفر دارید و برای یک تور ارزان داخلی و یا تور خارجی برنامه ریزی می کنید، خوب است کمی درباره جاذبه ها، آداب و رسوم و بخصوص هنجارهای مقصد سفرتان اطلاعاتی بدست آورید. در این بخش با اول تور همراه باشید تا بیشتر نکاتی که باید در تور آلمان رعایت کنید آشنا شوید.

چنانچه قصد سفر دارید و برای یک تور ارزان داخلی و یا تور خارجی برنامه ریزی می کنید، خوب است کمی درباره جاذبه ها، آداب و رسوم و بخصوص هنجارهای مقصد سفرتان اطلاعاتی بدست آورید. در این بخش با اول تور همراه باشید تا بیشتر نکاتی که باید در تور آلمان رعایت کنید آشنا شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی