معرفی دروازه براندنبورگ برلین

معرفی دروازه براندنبورگ برلین

تور آلمان

دروازه براندنبورگ برلین

معرفی دروازه براندنبورگ برلین:

اگر قصد سفر دارید و یک تور ارزان، بخصوص تور خارجی مدنظرتان است ما تو آلمان را پیشنهاد می کنیم. با اول تور همراه باشید تا با جاذبه ها، فرهنگ و آداب و رسوم این کشور بیشتر آشنا شوید:

در این بخش با دروازه معروف برلین یعنی براندنبورگ آشنا خواهید شد:

دروازه براندنبورگ:

دروازه ای که در سال های 1788 تا 1791 به فرمان فریدریش ویلهلم دوم (Frederick William II) و برای توسعه شهری احداث شد. کارل گوتهارد لانگانس (Carl Gotthard Langhans) معمار این سازه بود و آن را شبیه یکی از دروازه های یونان باستان درآورد تا شکوه و زیبایی این دروازه چندبرابر شود که براستی در احقاق این رویا کاملا موفق بوده. حالا اگر از این دروازه باشکوه دیدن کنید متوجه می شوید که مقابل میدان معروف پاریسر پلاتس (Pariser Platz) و در منتهی علیه خیابان اونتر دین لیندن (Unter den Linden) واقع شده است. خوب استنیست بدانید که تردد ماشین ها از سال 2002 به بعد، از زیر این دروازه ممنوع است.

 

این دروازه قدیمی و تاریخی در طول عمر خود اتفاقات و خدادهای زیادی را به خود دیده که از جمله آن ها می توان حمله ناپلئون به برلین و به سرقت بردن مجسمه بالای دروازه را نام برد. وقتی نازی ها روی کار آمدند، این دروازه نقش بسزایی در تبلیغات سیاسی ارتش نازی ایفا می کرد و بعد از شکست خوردن تاسف بار آلمان  ها در جنگ جهانی دوم و شکل گرفتن دو سرزمین آلمان شرقی و غربی، این سازه سمبل جدایی دو آلمان شرقی و غربی معرفی شد. وقتی این دو سرزمین باردیگر باهم متحد شدند، نمادی از اتحاد و یکپارچگی ژرمن ها شناخته شد. در بخش تاریخچه دروازه راندنبورگ درباره تمام این ماجرا خواهید خواند...

معماری دروازه براندنبورگ:

معمار مشهور پروس )1 (کارل گوتهارد لانگانس و طراحی و ساخت سازه های سلطنتی را انجام می داد. بنابراین ساختن این دروازه را هم عهده دار شد تا هنر خود را بار دیگر نشان دهد. برای ساخت این سازه معمار از ورودی آکروپولیس در یونان الهام گرفت؛ و حالا اگر باهم مقایسه شوند می توان شباهت های آن ها را متوجه شد.

این دروازه ارتفاع 26 متری، عرض 65.5 متری و پهنایی 11 متری دارد. دو ردیف 6 تایی از ستون های سبک دوریک (2) این سازه را مستحکم می کنند و این 12 ستون نیز پنج مدخل پدید آورده اند. مردم عادی می توانستند در قدیم از دو ورودی منتهی الیه چپ و راست رفت و آمد کنند. روی دیواره های دروازه، برجسته کاری هایی با نقش هایی از دوازده خان هرکول (3( زیباسازی شده اند.

در طرفین دروازه دو بنای کوچک ساخته شده که اواخر دهه 1990، بدست معماری به نام جوزف پاول کلایهیس طراحی شده بودند. این ساختمان ها در واقع جایگزین ساختمان های اطراف دروازه بودند که در زمان جنگ جهانی دوم ازبین رفتند. در طرف چپ دروازه براندونبورگ، خانه ماکس لیبرمان -نقاش و گراورساز آلمانی-یهودی- و در سمت راست دروازه خانه تابستانی قابل مشاهده هستند.

 پاورقی

1) ( پروس یا پروسیا در سال ۱۷۰۱ به پادشاهی مستقل محسوب می شد و مابین سال های ۱۸۶۷ تا ۱۸۷۱ میلادی، به صورت قسمتی از کنفدراسیون آلمان شمالی اداره می شد.

) 2 (شیوه دوریک یا دوریسی یکی از سه شیوه کلاسیک در یونان باستان و معماری کلاسیک محسوب می شود.

) 3 ( دوازده خان هرکول، ماموریت هایی که هرکول، قهرمان اساطیر یونانی، برای کفاره گناه خود (قتل همسر و فرزندانش)، انجام داد.

معرفی دروازه براندنبورگ برلینReviewed by Yeganeh on Jan 29Rating: 3.0معرفی دروازه براندنبورگ برلیناگر قصد سفر دارید و یک تور ارزان، بخصوص تور خارجی مدنظرتان است ما تور آلمان را پیشنهاد می کنیم. با اول تور همراه باشید تا با جاذبه ها، فرهنگ و آداب و رسوم این کشور بیشتر آشنا شوید.

اگر قصد سفر دارید و یک تور ارزان، بخصوص تور خارجی مدنظرتان است ما تور آلمان را پیشنهاد می کنیم. با اول تور همراه باشید تا با جاذبه ها، فرهنگ و آداب و رسوم این کشور بیشتر آشنا شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی