فستیوال شب جادوگران در اروپا (قسمت 1)

فستیوال شب جادوگران در اروپا (قسمت 1)

تور آلمان

جشن شب جادوگران

فستیوال شب جادوگران در اروپا:

(قسمت 1)

هم اکنون جشن شب جادوگران در خیلی از کشور های دیگر بویژه کشورهای اروپایی نیز طرفداران زیادی دارد و هرسال برگزار می شود. شاید این جشن در کشورهای دیگر به عناوین دیگری شهرت داشته باشند ولی اکثر کشور ها شب جادوگران را با نام سنت میشنری که یک قدیسه ی انگلیسی تبار بوده است یا والپوگیس یا ویچ نایت معرفی می کنند، در این بخش قرار است بیشتر به این مراسم که در کشورهای دیگر نیز محبوبیت دارد بپردازیم.

جمهوری چک:

جمهوری چک یکی از سرزمین های اروپایی و همسایه ی شرقی آلمان محسوب می شود، جشن شب جادوگران در این سرزمین هم دوستداران بسیار زیادی دارد و هر ساله در شب ۳۰ آوریل کشور چک نیز مملو از هیجان و شادی می شود و مردم با افروختن آتش کنار هم جمع می شوند.

 

مردم جمهوری چک این شب به اسم سوزاندن جادوگران نیز می شناسند، شب جادوگران برای مردم این کشور خیلی محبوب واقع شده و در این شب مردم به گرد هم می آیند، باربیکیوهای خود را برپا می کنند و با کباب سوسیس از هم پذیرایی می کنند. برای شادی و پایکوبی لباس های قدیمی خود را می پوشند و می رقصند تا بدی های جادوی جادوگران را در آتش بسوزانند و به استقبال فصل بهار بروند.

تفاوت دیگری که این شب با شب جادوگران در آلمان دارد این است که در جمهوری چک آتش های بسیار بزرگی به ارتفاع ۸ متر روشن می کنند، اهالی این منطقه آتش های بسیار مرتفعی را بر پا می کنند که بلندی آن ها در کمترین حالت به ۸ متر خواهد رسید و تا نیمه های شب و حتی بعضی اوقات تا حوالی صبح نیز آتش ها شعله ور خواهند بود، بعد از خاتمه یافتن مراسم جوان ترها و زوج های جوان به دنبال درختان گیلاس می گردند، درختان گیلاسی که شکوفه داده باشند. آن ها شکوفه ها را مژده ای برای رسیدن بهار و فصل جدید می دانند، این روز به علت این رسم زیبا به روز " عاشقان یا کسانی که درگیر عشق هستند " نیز شهرت دارد.

استونی:

استونی یکی از سرزمین های شمال اروپاست و از جنوب با ایتوانی هم مرز است این سرزمین یکی مناطقی محسوب می شود که شب جادوگران در آن خیلی طرفدار دارد و اهالی آن هر سال با شور و شوق فراوانی انتظار رسیدن فصل بهار و جشن شب جادوگران را می کشند.

روز ۳۰ آوریل به یمن شروع فصل بهار در کشور استونی تعطیل رسمی اعلام می شود و مردم استونی این روز را روز بهار می نامند، اهالی استونی با یادگرفتن و تقریبا تقلید رسومات جشن شب جادوگران از اهالی آلمان لباس هایی ترسناک و همچون جادوگران به تن می کنند و در کوچه و خیابان ها گردش می کنند. این پرسه زدن تبدیل به کارناوال هایی ترسناک و هیجان انگیز می شود که سراسر کشور را فرا می گیرد.

مراسم شب جادوگران در جنوب استونی و منطقه ی تارتو که منطقه ای دانشگاهی است محبوبیت بسیاری دارد. در این شب جوانان خود را همچون جادوگران می آرایند در کارناوالی شروع به حرکت در خیابان ها می کنند، پیش دوستان و خانواده می روند و آن ها را نیز با خود همراه می کنند.

فستیوال شب جادوگران در اروپا (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Apr 23Rating: 3.0فستیوال شب جادوگران در اروپا قسمت اولاگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور آلمان و دیدن جاذبه های معروف آن و تجربه یک تور ارزان به یادماندنیست.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور آلمان و دیدن جاذبه های معروف آن و تجربه یک تور ارزان به یادماندنیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی