تاریخچه دروازه براندنبورگ برلین (قسمت 1)

تاریخچه دروازه براندنبورگ برلین (قسمت 1)

دروازه برلین

تاریخچه دروازه براندنبورگ برلین:

(قسمت 1)

چنانچه در علاقمند یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی را تجربه کنید و به سایر کشورها سفر کنید، در اول تور با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی از جاذبه ها و آداب و رسوم مردم مناطق دیگر در اختیارتان قرار دهیم. اگر تور آلمان انتخاب شماست خوب است پیش از شروع سفر بیشتر از فرهنگ و جاذبه های این کشور بدانید:

اینبار از بخشی از وقایع تاریخی دروازه براندنبورگ مطلع خواهید شد:

تاریخچه دروازه برلین:

در دوره فرمانروایی فریدریش ویلهلم دوم در سال 1688، بعد از جنگ های 30 ساله و بعد از یک قرن قبل از احداث دروازه براندنبورگ، برلین وسعت کمتری داشت و داخل دیوارهایی به صورت ستاره قرار داشت. برلین شش دروازه با نام های: دروازه سینت جورجن، دروازه شپانداو، دروازه اشترالوا، دروازه کوپنیکر، دروازه نایس و دروازه لپزیگر.

 

داستان شکل گیری براندنبورگ بین 1788 تا 1791 میلادی:

صلح نسبی (1 )سیاست کنار آمدن با مذهب و کلیسا و همچنین انتخاب شدن برلین به عنوان پایتخت فرمانروایی پروس باعث شد تا مقامات بالای این حکومت افزایش شهر را بخواهند. بنابراین بر وسعت شهر افزوده شد و دیوارهای قدیمی ازبین رفتند. تا اینجا اسمی از دروازه برلین آورده نشده پس واضح است که این دروازه قسمتی از شهر قدیمی برلین نبود و بعد از گسترش شهر به دروازه های قدیمی شهر افزوده شد. دروازه براندنبورگ معروف در واقع قسمتی از دیوارهای گمرک برلین محسوب می شد و جزو 18 دروازه برلین محسوب می شد.

دروازه برلین مابین سال های 1788 تا 1791 به فرمان فردریک فریدریش ویلهلم دوم به عنوان نمادی برای صلح احداث شد. دروازه براندنبورگ در ورودی خیابان اونتر دین لیندن واقع شده است، در امتداد این خیابان نیز کاخ پروسی دیده می شود.

دروازه برلین در زمانی احداث شد که شهر برلین را به شهر براندنبورگ در هافل مرتبط می کرد؛ قبل از برلین این شهر پایتخت آلمان محسوب می شد. دلیل نامگذاری دروازه را هم می توان نام همین شهر دانست.

 اکتبر 1806: ناپلئون مجسمه دروازه را دزدید.

 قبلا از کوآدریگا گفتیم که بعد از احداث دروازه، روی آن نصب شد و درواقع نشانه این دروازه بود.

مجسمه کوآدریگا مثل دروازه، اتفاقات زیادی را از سر گذرانده که مهمترین آن ها به هنگامی که ناپلئون و لشکرش به آلمان حمله کردند مربوط می شود.

رخدادی مربوط به سال های 1804 تا 1806؛ وقتی ارتش ناپلئون وارد آلمان شدند و آلمان را مورد تاخت و تاز خود قرار دادند. ناپلئون، این مجسمه را به عنوان یک غنیمت جنگی با خود به پاریس برد. این مجسمه بدون بسته بندی درست در طول قاره حمل شد و به پاریس رسید. می گویند این مجسمه تا سال 1814 در انبار بود و از یاد ناپلئون رفته بود. ولی در این سال، پروس به پاریس حمله کرد و ناپلئون در جریان آن شکست خورد. در نتیجه امپراتور فرانسه استعفا داد و مجسمه چهاریوغ باردیگر به برلین برگشت و مجددا روی دروازه نصب شد؛ البته با تغییراتی جزئی.

با پیروزی بر ناپلئون، این مجسمه نماد پیروزی معرفی می شد، و ویکتوریا، الهه پیروزی را جایگزین ایرنه کردند. درضمن بخاطر پیروزی آلمان بر فرانسه، صلیبی آهنین به این مجسمه اضافه شد.

پاورقی:

دروازه براندنبورگ اوایل انقلاب باتاو احداث شد. انقلابی که مجموعه ای از آشفتگی های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اواخر قرن ۱۸ محسوب می شد و  پایان جمهوری هلند و مستقر شدن جمهوری باتاو تا اوایل قرن ۱۹بود.

تاریخچه دروازه براندنبورگ برلین (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Feb 1Rating: 3.0تاریخچه دروازه براندنبورگ برلین قسمت اولچنانچه در علاقمند یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی را تجربه کنید و به سایر کشورها سفر کنید، در اول تور با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی از جاذبه ها و آداب و رسوم مردم مناطق دیگر در اختیارتان قرار دهیم. اگر تور آلمان انتخاب شماست خوب است پیش از شروع سفر بیشتر از فرهنگ و جاذبه های این کشور بدانید.

چنانچه در علاقمند یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی را تجربه کنید و به سایر کشورها سفر کنید، در اول تور با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی از جاذبه ها و آداب و رسوم مردم مناطق دیگر در اختیارتان قرار دهیم. اگر تور آلمان انتخاب شماست خوب است پیش از شروع سفر بیشتر از فرهنگ و جاذبه های این کشور بدانید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی