کیپ تاون آفریقای جنوبی

کیپ تاون آفریقای جنوبی

تور آفریقای جنوبی کیپ تاون

کیپ تاون آفریقای جنوبی

درباره کیپ تاون آفریقای جنوبی

کیپ‌تاون دومین شهر پر جمعیت آفریقای جنوبی است و یکی از قطب‌های اقتصادی این کشور روبه‌رشد به شمار می‌رود. به علاوه، این شهر محبوب‌ترین مقصد توریستی در تمام قاره‌ی آفریقاست که البته آب و هوای مطبوع، ویژگی‌های طبیعی و امکانات رفاهی توسعه‌یافته‌اش هم در این موفقیت و کسب چنین محبوبیتی بی‌تأثیر نبوده‌اند. با اول تور همراه باشید تا درباره کیپ تاون آفریقای جنوبی بیشتر بدانیم.
جغرافیای شهری کیپ‌تاون تا حد زیادی از بعضی ویژگی‌های جغرافیایی مانند مجاورت با کوه تیبل و بلندی‌های اطرافش و همچنین همسایگی با دشت‌های وسیع کیپ تأثیر گرفته است. و همین خصوصیات باعث زیبایی و محبوبیت دو چندان کیپ تاون بخصوص در میان توریستها و گردشگران شده است.
در دوره‌ی آپارتاید، دولت آفریقای جنوبی مناطق مسکونی کیپ‌تاون را هم مثل دیگر شهرهای این کشور بر اساس رنگ پوست ساکنانش مرزبندی کرده بود که آثار این تفکیک تبعیض‌آمیز را هنوز هم توی شهر می‌بینید. اما بومی‌های کیپ‌تاون زیر بار این تبعیض نرفتند و این شهر نقطه‌ی آغاز مبارز‌ه‌های جسورانه‌ی چهره‌هایی مثل نلسون ماندلا بود و بسیاری از دیدنی‌های امروز کیپ‌تاون در واقع یادگارها و شواهد به جا مانده از همان مبارزه‌ها هستند.

این شهر آرام و بی سر و صدا است و زندگی در آن جریانی ملایم و دل‌ انگیز دارد، همچنین کیپ تاون محل قرار گرفتن ساختمان زیبای پارلمان آفریقای جنوبی است و  اسکله‌های شلوغ ویکتوریا و آلبرت، اماکن فرهنگی، سواحل زیبا، باغات گل و گیاه و پنگوئن‌های سواحل Boulders در مجاورت شهر سیمون، همگی مواردی هستند که برای گردشگران بسیار جالب و مهیج هستند.

صنعت توریسم در کیپ تاون پیشرفت بسیاری داشته است و مسافران می‌توانند اطلاعات توریستی گردشگری کیپ تاون را در همه جای شهر به دست آورند. مثلا از مناطقی مانند فرودگاه، لنگرگاه، اسکله و حتی مرکز شهر که به نام ‘City Bowl’ شناخته می شود می توان این اطلاعات و دفاتر را به دست آورد و به راحتی به جاهای دیدنی کیپ تاون برای گشت و گذار رفت.

کارهای زیادی هست که در کیپ تاون می توان انجام داد آنقدر که شاید برای انجام همه آنها وقت کم بیاورید. اکثر توریستها معتقدند که حتما باید از آکواریوم Two Oceans در نزدیکی جاده لنگرگاه بازدید کرد و بعضی‌ها که خیلی دل و جرات دارند و به دنبال ماجراجویی بیشتر هستند دل به دریا می زنند و قصد شنا در مخزن کوسه‌ها به سرشان می زند. همچنین حتما به بازدید از جزیره Robben در نزدیکی خلیج Table که امروزه جزو میراث جهانی ثبت شده است، بروید. سعی کنید قصر Good Hope را نیز که مربوط به قرن 17 است، افلاک نما و کلیسای بسیار مشهور Groote Kerk  را حتما در برنامه سفرتان بگنجانید.

هیچکدام از جاهای دیدنی کیپ تاون به اندازه کوه Table محبوب و مشهور نیستند. در بالای این کوه منظره ای شگفت انگیز خواهید دید و  به همین دلیل کوهنوردی در این شهر یکی از بهترین جاذبه‌های توریستی محسوب می‌شود. اما اگر احساس می کنید طی کردن این مسیر با پای پیاده برای شما سخت است، می‌توانید به راحتی با تله کابین در عرض چند دقیقه به بالای کوه برسید. در مرکز شهر کیپ تاون هم می‌توانید در City Bowl به گردش بپردازید، از bohemian Long Street  عبور کنید و از سالن شهر مستقر در خیابان دارلینگ و ساختمان De   Tuynhuys  واقع درخیابان دولت، بازدید کنید. در سال 1992 در این مکان پایان درگیری میان سیاه پوستان و سفید پوستان آفریقایی به تمام جهان اعلام شد و تبعیض نژادی در آفریقا پایان یافت.
این شهر، تاریخ و تمدن کهنی دارد و بازدید از موزه‌های شهر، می‌تواند اطلاعات تاریخی زیادی از تاریخ این شهر به گردشگران بدهد. موضوعاتی چون جامعه Bo-Kaap و ناحیه شش‌گانه قدیمی، دورانن تب طلای آفریقای جنوبی، بردگی، آثار هنری و مجسمه سازی سبک آفریقایی همگی از جمله موضوعاتی هستند که مورد توجه بازدیدکنندگان این شهر قرار گرفته اند. اکثر جاذبه‌های فرهنگی این شهر در مجاورت یکدیگر و در میان جاهای دیدنی شهر قرار گرفته اند.

اگر می خواهید در اطراف شهر کیپ تاون نیز به گردشگ بپردازید، در شبه جزیره‌های اطراف کیپ تاون، جاذبه‌های زیادی برای دیدن و لذت بردن وجود دارند. اکثر توریستها معتقدند گردش در طبیعت حفاظت شده  Good Hope بسیار خاطره انگیز و جالب است. تاکستان‌های Paarl و ساختمان‌های باقی مانده از دوران استعمار در منطقه Stellenbosch نیز از آن دسته به شمار می‌روند.
و همچنین رستوران‌های شهر کیپ تاون نیز عالی هستند، اما شهری در همسایگی کیپ تاون به نام   Franschhoek   به مرکز آشپزی آفریقای جنوبی مشهور است و گردشگران بسیاری را از مناطق دور و نزدیک به این منطقه می‌کشاند.
و نکته دیگری که به شما پیشنهاد می‌کنیم، موقع چمدان بستن یک ساک خالی هم توی چمدانتان بگذارید، چون خریدهایتان از کیپ‌تاون توی چمدانتان جا نخواهند شد. در واقع، کیپ‌تاون از آن شهرهایی است که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را توی بازارهایش پیدا می‌کنید و اگر اهل خرید باشید، ‌ قطعا خرید در کیپ‌تاون،برایتان خیلی هیجان‌انگیز خواهد بود. اسکله‌ی «ویکتوریا‌ اند آلفرد» یا به قول اهالی کیپ‌تاون «وی‌اند‌اِی» مقصد اول توریست‌ها برای خرید سوغاتی است، گرچه باید بگوییم که قیمت‌هایش هم چندان ارزان نیست و همه جنس‌هایش هم اصل نیستند، جنس‌های بهتر را با قیمت ارزان‌تر می‌توانید از یک‌شنبه‌‌بازار گرین پوینت، کنار استادیوم گرین‌ پوینت در نزدیکی اسکله، بخرید. اگر هم می‌خواهید توی روزهای دیگر هفته خرید کنید، بهتر است به فروشگاه‌های چند طبقه‌ی انتهای خیابان لانگ سری بزنید.

آب و هوای کیپ تاون

کیپ‌تاون آب و هوای مدیترانه‌ای دارد، یعنی زمستان‌هایی معتدل و مرطوب و تابستان‌هایی خشک و گرم. زمستان‌های کیپ‌تاون، که از اوایل آوریل تا آخر آگوست طول می‌کشند، معمولا با ورود جبهه‌های هوای سرد از طرف اقیانوس اطلس همراه هستند که بارش‌های قابل توجه و بادهای شدید شمال غربی را با خودشان به این شهر می‌آورند. به طور میانگین، دمای هوای شهر در ماه‌های زمستانی حداکثر 18 درجه و حداقل 8 درجه بالای صفر است.
تابستان کیپ‌تاون از اوایل دسامبر شروع می‌شود و تا مارچ ادامه دارد. در این مدت، هوا گرم و خشک است و بین 26 تا 16 درجه‌ی سانتیگراد نوسان دارد. گاهی یکی دو هفته‌ای در فوریه یا اوایل مارس بادهای گرم به کیپ‌تاون می‌آیند و هوای شهر را حسابی گرم می‌کنند، گرچه این موج گرما خیلی طول نمی‌کشد. اواخر بهار و اوایل تابستان هم ممکن است بادهای شدیدی از جنوب شرقی بوزند که باعث می‌شوند آلودگی هوای شهر کمتر بشود.

اطلاعات ضروری در کیپ تاون

زبان: آفریکانس، انگلیسی و خوسا

پول رایج: راند آفریقای جنوبی (ZAR)

منطقۀ جغرافیایی: زمان هماهنگ جهانی +2

کد تلفن کشور: +27

کد تلفن ناحیه: +021

فرودگاه: (Cape Town International Airport (CPT

کیپ تاون آفریقای جنوبیReviewed by اول تور on Nov 6Rating: 4.0کیپ تاون آفریقای جنوبیآشنایی با بهترین شهرهای دیدنی آفریقای جنوبی - راهنمای تور آفریقای جنوبی - کیپ تاون آفریقای جنوبی - تور ارزان آفریقای جنوبی

آشنایی با بهترین شهرهای دیدنی آفریقای جنوبی – راهنمای تور آفریقای جنوبی – کیپ تاون آفریقای جنوبی – تور ارزان آفریقای جنوبی

1 دیدگاه

  1. هلنا.الله‌یاری گفت:

    مثل یه تیکه از بهشته خیلی قشنگه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی