ژوهانسبورگ-آفریقای جنوبی

ژوهانسبورگ-آفریقای جنوبی

تور آفریقای جنوبی ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ-آفریقای جنوبی

ژوهانسبورگ-آفریقای جنوبی

سفر به آفریقای جنوبی معمولا یکی از انتخابهای سفردوستان ماجراجو بوده و هست، زیرا این کشور شگفت انگیز همیشه جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری جالبی دارد که بخصوص برای طبیعت گردان بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی هستند، البته برای توریستهایی هم که علاقمند به دیدن مناظر زیبا و جاهای دیدنی بکر و زیبا هستند هم در شهرهای آفریقای جنوبی جاذبه‌های بسیاری وجود دارد، در این مطلب با اول تور همراه باشید تا شهر زیبای ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی را بیشتر بشناسیم.

ژوهانسبورگ، پایتخت استان گئوتنگ، بزرگترین شهر کشور آفریقای جنوبی و دومین شهر بزرگ در قاره آفریقا است. مساحتی برابر 2300 کیلومتر مربع دارد که از خیلی از شهرهای دنیا همچون نیویورک، لندن و سیدنی بزرگتر است و تقریبا مساحت آن با لوس آنجلس در امریکا برابری میکند. طبق سرشماری سال2011 این شهر جمعیتی معادل 9.6 میلیون نفر را در خود جای داده که اکثرا سیاه پوست هستند. هیچ زبان غالبی در ژوهانسبورگ وجود ندارد اما زبان انگلیسی همچنان زبان بین المللی محسوب می شود.
ژوهانسبورگ با نام شهر طلایی نیز شناخته می شود زیرا معادن طلای بزرگی در اطراف این شهر وجود دارند. ژوهانسبورگ با اینکه شهر جوانی است و در سال 1886 یعنی حدوداً 120 سال پیش بنیانگذاری شده، اما متفاوت تر از شهرهای دیگر آفریقای جنوبی است و ثروت قابل توجهی دارد. امروزه شهر ژوهانسبورگ پایتخت اقتصادی آفریقای جنوبی به شمار می‌رود.

شهر ژوهانسبورگ سالانه توریستهای بسیاری را با سلیقه‌های مختلف و از تمام نقاط دنیا به این شهر میکشاند، در شهر ژوهانسبورگ هم میتوانید ساختمانهای بسیار مرتفع و مدرن امروزی را مشاهده کنید و هم در محله‌های قدیمی تر سبک زندگی مردمان بومی و قدیمی آفریقایی را از نزدیک ببینید، البته توصیه میکنیم که اکیدا به تنهایی به بازدید از محله‌های قدیمی و فقیر نشین شهر نروید زیرا میزان جرم و جنایت در این مناطق بالاست، و بهتر است گروهی و به همراه یک راهنما به این محله‌ها سر بزنید.
وقتی به ژوهانسبورگ می رسید حتما باید از برخی از جاهای دیدنی آن بازدید کنید مثلا تورهای شهرهای جنوب غربی که با اتوبوس‌های مخصوص برگزار می شوند از بسیاری از مناطق دیدنی ژوهانسبورگ عبور می‌کنند. توصیه می شود حتما به باغ وحش تاریخی ژوهانسبورگ نیز سری بزنید. در شهر مرجان‌های طلایی (Gold Reef) نیز متوجه خواهید شد که چگونه این شهر در دوران اوج استخراج طلا در اواخر قرن 19 بنا شد که آغاز زندگی ژوهانسبورگ از همان دوران بوده است. و اگر می خواهید منظره ی خوبی از شهر ژوهانسبورگ داشته باشید به بالای آسمان خراش آفریقا بروید و از غذاهای رستوران مستقر در بام این ساختمان هم همراه با تماشای منظره زیبای آن لذت ببرید.

آسمان خراش‌های این شهر از حمله چشم گیرترین بناهای آن هستند که در آسمان شهر خودنمایی می‌کنند و مردم آنها را با منطقه‌ی منهتن در نیویورک مقایسه می‌کنند. ژوهانسبورگ جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد از جمله میدان گاندی و میدان بسیار وسیع نلسون ماندلا که شهرت فوق العاده ای دارند. تپه‌های Constitution که محل قرار گرفتن دادگاه قانون گذاری ژوهانسبورگ می‌باشد و زندانی که زمانی خانه‌ی ماهاتما گاندی و نلسون ماندلا بوده‌اند.
همچنین موزه‌های ژوهانسبورگ نیز باتوجه به تاریخ پربار این شهر، از کشف طلا گرفته تا دوران درگیری‌های بین سیاه پوستان و سفید پوستان، اطلاعات فراوانی در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارند. توجه داشته باشید که گالری هنری ژوهانسبورگ اولین موزه‎‌ای بود که 100 سال پیش در این شهر برپا گردید. این گالری کلکسیون ارزشمندی از آثار هنری معاصر و آثار فوق العاده‌ی امپرسیونیستی به همراه آثار هنرمندان مشهور آفریقای جنوبی را به نمایش می گذارد. همچنین برای گشت و گذار در اطراف ژوهانسبورگ نیز تورهای روزانه‌ی مختلفی در نظر گرفته شده اند. مقاصد پرطرفدار اطراف شهر عبارتند از Magaliesburg، Pretoriaand، شهر خورشید (Sun City) که مرکز کازینوی لوکس آفریقای جنوبی است و در مجاورت روزنبرگ واقع شده و هر دو منطقه دارای سواحل مصنوعی و مراکز تفریحی مختلف هستند که در میان بومیان و توریستها بسیار محبوب هستند.

آب و هوای ژوهانسبورگ

آب و هوای این شهر را نه می توان شرجی دانست و نه خیلی گرم و نه خیلی سرد. همیشه می توان از هوای آفتابی در ژوهانسبورگ لذت  برد و آسمان آن همیشه آبی و زمستان‌های آن کوتاه، معتدل و زیباست.
جالب است بدانید به دلیل قرار گرفتن در نیمکره جنوبی تابستان و زمستان آفریقای جنوبی برعکس تابستان و زمستان اروپا و آمریکای شمالی است.
در ماه‌های تابستانی در ژوهانسبورگ یعنی از اکتبر تا آوریل، روزهای گرم و رعد و برق عصرگاهی و غروب‌های خنک را میتوانید تجربه کنید. ماه‌های زمستانی یعنی از ماه می تا سپتامبر، روزها آفتابی و خشک و شب‌ها سرد هستند. دمای هوا در ژوهانسبورگ به خاطر ارتفاع بالای شهر، معمولا معتدل است. میانگین بیشترین دمای هوا در طول روز در ماه ژانویه 25 درجه و در جون 16 درجه سانتیگراد است.
میتوان گفت بهترین زمان سفر به ژوهانسبورگ از ماه مارس تا می و از ماه سپتامبر تا نوامبر است. در این زمان با اینکه هوای این شهر کمی گرم و خشک است اما به دلیل تعداد پایین گردشگران قیمت‌ها ارزان تر از دیگر مواقع سال است.

اطلاعاتی که در ژوهانسبورگ مفید هستند

پول رایج: راند آفریقای جنوبی (ZAR)
کد تلفن کشور: +27
کد تلفن ناحیه: +011

شماره های اضطراری :

آمبولانس: 10177

شماره اضطراری از تلفن همراه: 112

شماره اضطراری ملی: 10111

نوع برق:

برق شهری در ژوهانسبورگ230 ولت و 50هرتز است. به یاد داشته باشید پریزها و دوشاخه‌ها در این کشور از نوع D ،M و N است.

جهت رانندگی: چپ

فرودگاه های بین المللی: ژوهانسبورگ، فرودگاه بین المللی اولیور تامبو

اختلاف ساعت با تهران: آفریقای جنوبی در منطقه ی زمانی (GMT+2) واقع شده و یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است.



چگونه به ژوهانسبورگ برویم؟

از تهران به ژوهانسبورگ، و یا دیگر شهرهای آفریقای جنوبی كه دارای فرودگاه بین المللی هستند، پرواز مستقیم وجود ندارد. اما بهترین مسیر و به عبارتی کوتاه ترین مسیر تهران-دوبی-ژوهانسبورگ می باشد.
پروازهای مختلفی از خطوط هوایی گوناگونی این مسیر را می پیمایند اما راحت ترین و بهترین خط هوایی كه می تواند شما را به آفریقای جنوبی برساند، خط هوایی امارات(Emirate Airlines) است.
اگر با ترکیش‌ایرلاین سفر کنید فاصله تهران تا استانبول دو ساعت و 30 دقیقه است. از آنجا با یک پرواز 11 ساعته به سمت ژوهانسبورگ می‌روید. در صورت تمایل به سفر با ایرلاین‌های امارات و قطر، فاصله تهران تا هر کدام از شهرهای دوبی یا دوحه حدود 2 ساعت است. پرواز بعدی شما نیز حدود 9 تا 10 ساعت طول می‌کشد.

نکته دیگر اینکه : سفر به آفریقای جنوبی از جمله تورهای لوکس و گران محسوب می‌شود. آژانس‌های مسافرتی معمولا دو پکیج برای این سفر ارائه می‌دهند، یک پکیج 9 شب و 10 روزه و دیگری 10 شب و 11 روزه. هزینه ثبت‌نام در این پکیج‌ها به هتل و ایرلاینی بستگی دارد که انتخاب می‌کنید، مبلغ تورها به طور معمول بین 10 تا 12 میلیون تومان است اما در نوروز طبیعتا این قیمتها بیشتر خواهد بود.

ژوهانسبورگ-آفریقای جنوبیReviewed by اول تور on Oct 30Rating: 4.0ژوهانسبورگ-آفریقای جنوبیآشنایی با بهترین شهرهای توریستی آفریقای جنوبی - ژوهانسبورگ-آفریقای جنوبی - راهنمای سفر به آفریقای جنوبی - تور ژوهانسبورگ

آشنایی با بهترین شهرهای توریستی آفریقای جنوبی – ژوهانسبورگ-آفریقای جنوبی – راهنمای سفر به آفریقای جنوبی – تور ژوهانسبورگ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی