دوربان آفریقای جنوبی

دوربان آفریقای جنوبی

تور آفریقای جنوبی دوربان

دوربان آفریقای جنوبی

شهر دوربان آفریقای جنوبی

دوربان، سومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی با هوای نیمه گرمسیری، سواحل طلایی  و غذاهایی تند و تیز خود مردمی از شهرهای مختلف آفریقای جنوبی و شبه قاره هند را در خود جای داده است، مردمی که برای این شهر فرهنگ‌های متنوع و جالبی را ساخته اند. در این مطلب با اول تور همراه باشید تا با شهر زیبای دوربان بیشتر آشنا شویم.

به دلیل موقعیت جغرافیایی شهر دوربان، برعکس آب‌های سردی که کیپ تاون را احاطه کردند در سواحل دوربان جریان‌های گرم اقیانوس هند باعث ایجاد حرارت مناسب برای آب تنی و ورزشها و تفریحات آبی فراهم کرده و به راحتی امکان شنا و موج سواری را برایتان محیا می کند. بهترین جا برای موج سواری ساحل جنوب است که موج سواران زیادی را صبح‌ها قبل از صبحانه به این محل می کشاند. برای تجربه بادی بوردینگ به ساحل ادینگتون بروید اینجا با امواج خاص و منحصربفردش بهترین محل برای بادی بوردینگ را به وجود آورده است. اگر تا به حال موج سواری را امتحان نکردید می توانید قبل از آن به کلاس‌های اوشن ونچر بروید و بعد از اینکه کمی آماده شدید این تفریح آبی مهیج را امتحان کنید.

آب و هوای دوربان

شهر دوربان آب و هوایی تقریبا نیمه گرمسیری مرطوب، همراه با تابستان‌هایی داغ و شرجی و زمستان‌هایی دلپذیر و گرم با آب و هوای خشک،‌ بدون هیچ برف و یخبندانی، دارد. میانگین دمای این شهر در فصل تابستان حدود 24 درجه سانتی‌گراد بوده و در زمستان نیز دمای آن به طور میانگین به 17 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. فصل بارانی این شهر تابستان است که در ماه نوامبر شروع شده و در میانه‌های ماه آوریل پایان می‌یابد. تابستان‌های این شهر در روز بسیار گرم و شرجی هستند ولی در عصر و شب دما کاهش یافته و هوا خنک‌تر می‌شود. دوربان همچنین گاهی گرفتار طوفان‌های گرمسیری نیز می‌شود که معمولاً از اواسط نوامبر شروع شده و تا اواخر آوریل ادامه می‌یابد. آب و هوا در زمستان‌های دوربان، یعنی از ماه ژوئن تا آگوست، نیز معمولا گرم و آفتابی است و شما یک زمستان واقعی را در این شهر نخواهید دید.

فصل زمستان، با آب و هوای خشک و خنک‌تری که نسبت به تابستان‌های این شهر دارد، محبوب‌ترین زمان در بین گردشگران و علاقمندان به دروبان است. بارش‌ها در این فصل کمتر شده و رطوبت هوا نیز کاهش می‌یابد. در ماه جولای نیز دوربان میزبان جشنواره فیلم بین‌المللی دوربان است که در آن فیلم‌ها، مستندها، فیلم‌های کوتاه بین‌المللی و آفریقای جنوبی به نمایش گذاشته می‌شوند. در صورتی که در آن زمان به این شهر سفر می‌کنید، می‌توانید در کنار این جشنواره از جشنواره‌های غذا و نوشیدنی که در دوربان برگزار می‌شوند نیز لذت ببرید. در این جشنواره‌ها بهترین غذاها و انواع نوشیدنی‌ها سرو می‌شوند که بهترین فرصت برای امتحان کردن انواع غذاها و نوشیدنی‌های آفریقای جنوبی برای علاقمندان به غذا به شمار می‌رود.

گردشگری در دوربان

برای گشت و گذار و بازدید از مکانهای تاریخی به میدان فرنسیس فیرول بروید، در آنجا تالار نئو کلاسیک دوربان با معماری چشم نوازش بازدیدکنندگان زیادی دارد. در سال 1899 وینستون چرچیل پا به این تالار گذاشت تا داستان‌های فرارش از اردوگاه جنگ بوئر را تعریف کند. همچنین در اینجا دادگاهی قدیمی وجود دارد که زمانی ماهاتما گاندی 24 ساله در آنجا به شغل قضاوت مشغول بوده است.

در دوربان هندی‌های زیادی زندگی می کنند و شکل و شمایل بسیاری از خیابانهایی که هندی‌ها بیشتر در آنجا زندگی می‌کنند با مغازه‌هایی که در حال فروش لباس سنتی ساری و ادویه‌های تند هستند شما را یاد بمبئی می اندازد. قسمتی از شهر به محله هندی‌ها معروف است، محله ای با مساجد و معماری‌های آرت دکو که جاذبه اصلی اش غذاهای خوشمزه و پرطرفدارش است. در اینجا سمبوسه‌های خوشمزه ای که با چاشنی‌های مختلف درست شدند و غذای معروف بانی چو را حتما امتحان کنید.

هیچ گردشی در دوربان نمی‌تواند به اندازه گردش با اتوبوس‌های ریشکا (Ricksha Bus) هیجان‌انگیز باشد. این اتوبوس‌های دو طبقه که طبقه بالای آن‌ها روباز است، طرفداران بسیاری در بین گردشگران دارد و توریست‌های بسیاری آنها را برای گردش در شهر دوربان انتخاب می‌کنند. تور این اتوبوس‌ها یک تور داخل شهری سه ساعته است که در آن از مکان‌هایی مانند دنیایی آبی یوشاکا، سواحل دوربان، کلیسای امانوئل، بازار خیابان ویکتوریا، و تعدادی دیگر از مکان‌های دیدنی شهر بازدید می‌کنید و لیدرهای تور نیز توضیحاتی درباره بخش‌های مختلف دوربان به شما ارائه می‌دهند.
همچنین اطراف شهر دوربان نیز جاهای دیدنی بسیار خوبی وجود دارند که بهتر است به بازدید آنها نیز بروید، یکی از این جاهای دیدنی بیرون از شهر دربان دره هزار تپه است، دره هزار تپه منطقه‌ای بسیار آرام و زیبا است که در فاصله 30 دقیقه‌ای شهر دوربان قرار گرفته است. در این دره تفریحات مختلفی برای تمام سلیقه‌ها وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به اسب سواری، بازی پینت بال، رفتن به پارک PheZulu Safari و تعداد زیادی تفریحات دیگر اشاره کرد که میتواند هاطره بسیار جالبی در سفر شما به دوربان آفریقای جنوبی باشد.

دوربان آفریقای جنوبیReviewed by نویسنده تور on Nov 12Rating: 3.5دوربان آفریقای جنوبیآشنایی با بهترین شهرهای دیدنی آفریقای جنوبی - راهنمای تور آفریقای جنوبی - دوربان آفریقای جنوبی - تور ارزان آفریقای جنوبی

آشنایی با بهترین شهرهای دیدنی آفریقای جنوبی – راهنمای تور آفریقای جنوبی – دوربان آفریقای جنوبی – تور ارزان آفریقای جنوبی

1 دیدگاه

  1. عیسی گفت:

    واقعا آفریقا همچین مناظری هم داره ؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی