سالن های نمایشگاهی مجتمع حیدر علی اف (قسمت 1)

سالن های نمایشگاهی مجتمع حیدر علی اف (قسمت 1)

تور آذربایجان

مرکز حیدر علی اف باکو

سالن های نمایشگاهی مجتمع حیدر علی اف:

(قسمت 1)

مجتمع فرهنگی حیدر علیف، تعدادی از سالن های نمایشگاهی را در برمیگیرد که در طول سال، میزبانی نمایشگاه ها و رویدادهای متفاوت را عهده دار است. این سالن ها در طبقات همکف، اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم واقع شده اند و در هر طبقه مساحت خاصی را به خود اختصاص داده اند و جز سالن های نمایشگاه، دفتر مدیریت و کافه تریا هم در کنارشان قرار دارد.

بعضی از طبقات مجتمع، نمایشگاه ها دائمی دارند و بعضی از طبقات، رویدادهایی موقتی میزبانی می شود. 7 نمایشگاه و بخش دایمی مجموعه حیدر علیف را در ادامه معرفی خواهیم کرد:

کلکسیون ماشین های کلاسیک:

چنانچه در پی دیدن نمایشگاهی متفاوت هستید، پیشنهاد می کنیم از کلکسیون ماشین های کلاسیک در طبقه سوم پارکینگ دیدن کنید. اینجا می توانید حدود 60 ماشین کلاسیک و کمیاب را ببینید که از کشورهای متفاوتی گردآوری شده اند. این ماشین ها مربوط به اواخر قرن نوزدهم میلادی هستند. دیدن این خودروها سفری کوتاه و تاریخی به دنیای ماشین ها خواهد بود و شما را بیشتر با صنعت ماشین سازی آشنا می کند.

 

علاوه بر ماشین های قدیمی در این نمایشگاه می توانید اقلام دیگری مثل پمپ بنزین های تاریخی، علایم راهنمایی و رانندگی در سال های پیشین، بروشورهای ماشین و ویدیوهای قدیمی را نیز ببینید. 

این خودروها با همکاری فدراسیون اتومبیل رانی آذربایجان، موزه ماشین های دوسلدورف آلمان و موزه ملی اتومبیل فرانسه در مرکز فرهنگی حیدر علی اف گردآوری شده اند.

هزینه: هزینه بلیت برای ورود به این نمایشگاه 10 منات آذربایجان (معادل 75,070 تومان ) است. 

آدرس: طبقه سوم پارکینگ

گنج های آذربایجان در گذر زمان:

نمایشگاه گنج های آذربایجان از سال 2013 برگزار شده و در طبقه اول دایر است. در این نمایشگاه با دوره های تاریخی این کشور آشنا خواهید شد. برای علاقمندان به تاریخی جالب خواهد بود که گنجینه های تاریخی آذربایجا را از نزدیک ببینید. 

در این نمایشگاه می توانید مجموعه ای  از صنایع دستی باستانی، خصوصا فرش های نفیس آذربایجان را ببینید. البته ظروف مسی، آلات موسیقی سنتی و پوشاک خاص این منطقه نیز در همین نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده شده اند.

آدرس: طبقه اول

عروسک های هنری:

دیگر نمایشگاه دیدنی حیدر علی اف نمایشگاه عروسک های هنریست. در نمایشگاه عروسک های هنری، حدود 230 عروسک دست ساز را خواهید دید که فقط قسمت کوچکی از یک کلکسیون شخصی و ارزشمند هستند. در حقیقت این مجموعه، آثاری از 60 عروسک ساز و هنرمند از ملیت های متفاوت را در خود دارد. عروسک های این مجموعه از کشورهای آمریکا، آلمان، چک، ایتالیا، فرانسه، اندونزی، اوکراین، ژاپن و ... به جمهوری آذربایجان آورده شده اند.

هر عروسک بنابر خصوصیات منطقه ای با مواد خاصی همچون کاغذ، پارچه، پلاستیک و چوب ساخته شده اند.مابین این عروسک ها، عروسک های چینی بسیار مورد توجه واقع می شوند.

نمایشگاه عروسک های حیدر علی اف، در مجموع 11 بخش موضوعی از عروسک های سنتی و مدرن دنیا را در برمیگیرد.

سالن های نمایشگاهی مجتمع حیدر علی اف (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on May 3Rating: 3.0سالن های نمایشگاهی مجتمع حیدر علی اف قسمت اولاگر علاقمندید در یک تور خارجی و تور ارزان به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور آذربایجان است.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی و تور ارزان به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور آذربایجان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی