مرکز حیدر علی اف باکو

مرکز حیدر علی اف باکو

تور آذربایجان

مرکز حیدر علی اف باکو

مرکز حیدر علی اف باکو:

مجتمع تجاری حیدر علی اف:

مجتمع فرهنگی حیدر علی اف یا حیدر علیف، یکی از سازه هایی است که بخاطر زیبایی و طراحی فوق العاده و منحصر به فردش به شهرت رسیده. این مرکز فرهنگی بزرگ را در مرکز شهر باکو احداث کرده اند. اگر به آذربایجان سفر کنید مرکز فرهنگی حیدر علیف در کنار جاذبه های تاریخی باکو می تواند از گزیته های گردشگری شما باشد، مرکز فرهنگی حیدر علیف یکی از مراکز فرهنگی پربازدید باکو نیز بشمار می رود. این مرکز فرهنگی را نمادی از شهر باکوی مدرن نیز معرفی می کنند. هم اکنون گردشگران بسیار زیادی هر سال، در طول سفر خود به آذربایجان و باکو از این مرکز فرهنگی بزرگ نیز دیدن می کنند و اقلام مورد نظرشان را تهیه می کنند.

این مرکز فرهنگی، در حقیقت یک سازه چند منظوره است. حدو ا 101 هزار متر مربع مساحت دارد و معماران آن از  بنام ترین معماران معاصر هستند. خانم زاها حدید، هنرمند مشهور عراقی-انگلیسی که تابحال جوایز ارزشمند و افتخارات بین المللی زیادی را کسب کرده معماری این مرکز فرهنگی را انجام داده. زاها حدید در طول رقابتی در سال 2007، موفق شد طرح پیشنهادی خود را ارائه دهد و به عنوان معمار این مرکز خرید انتخاب شود. البته در این طراحی همکاری پاتریک شوماخر نیز قابل توجه بوده. در همان سال شروع پروژه، احداث این ساختمان بسیار بزرگ زیر نظر زاها حدید شروع شد و در سال 2012 به بهره برداری رسید.

 به دیدن این ساختمان باشکوه اگر بروید، با سازه ای  8 طبقه رو به رو خواهید شد که قسمت های متفاوتی در آن وجود دارد. از جمله بخش های این مجتمع فرهنگی می توان به موزه، قسمت نمایشگاه ها، آمفی تئاتر یا آدیتوریوم و سالن کنفرانس اشاره نمود.

افتخارات و جوایز مرکز حیدر علی اف:

مجتمع فرهنگی حیدر علی اف از هنگام شروع فعالیت، افتخارات و جوایز زیادی را کسب کرده که بعضی از مهم ترین آن ها را نام می بریم:

نامزد دریافت جایزه در فستیوال جهانی معماری در سال 2014 میلادی

نامزد دریافت جایزه در فستیوال دو سالانه طراحی داخلی در سال 2014 میلادی

برنده جایزه طراحی سال 2014 میلادی

از مرکز فرهنگی حیدر علیف در رسانه های متفاوتی هم یاد شده:

شبکه تلویزیونی مشهور و آمریکایی دیسکاوری، یکی از بخش های برنامه اکستریم انجینیرینگ در سال 2011 را به مجتمع حیدر علیف اختصاص داد و از این ساختمان به عنوان «دگرگونی شگفت انگیز آذربایجان» نام برد. اکستریم انجینیرینگ، مجموعه ای از برنامه های مستند علمی و مهندسی بود. 

عکس این مجتمع را می توانید روی یکی از مشهورترین آلبوم های موسیقی آذربایجان در سال 2016 ببینید.

این مرکز نمادی از آذربایجان است، در یکی از گوگل دودل های سال هم استفاده شده. گوگل دودل، آرم های گرافیکی و موقت سایت گوگل هستند که در مناسبت های خاص در صفحه نخست سایت به نمایش می گذارد.

مرکز حیدر علی اف باکوReviewed by Yeganeh on May 14Rating: 3.0مرکز حیدر علی اف باکواگر علاقمندید در یک تور خارجی و تور ارزان به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور آذربایجان است.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی و تور ارزان به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور آذربایجان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی