معرفی شهر شکی آذربایجان

معرفی شهر شکی آذربایجان

تور آذربایجان

شهر شکی

معرفی شهر شکی آذربایجان:

شکی:

شکی از جمله شهرهای بسیار دیدنی و سرسبز آذربایجان بشمار می رود که به علت تبلیغات نادرست و یا اشتباه هنوز آنظور که باید توریست های زیادی را به خود ندیده. البته از طرفی می توان این کم کاری را به فال نیک گرفت، چراکه اینگونه شکی بکر و دست نخورده باقی مانده و از زیبایی هایش چیزی کاسته نشد.

میدان اصلی شهر شکی یک پارک خیلی وسیع، مملو از منازل درختی است. در واقع این بخش از شکی نوساز است و در دوره معاصر پدید آمده. در شکی قلعه ی حاجی چلبی از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است، او در حقیقت یک قهرمان ملی و پدر معنوی شهر شکی بشمار می رود و مردم شکی برای او احترام زیادی قائل هستند. کاروان سرای خانسرایی با درخت های خرمای بسیار کهنسالش و قندیل های تالارش از جمله های مهم ترین جاذبه های شهر شکی است. جالب است بدانید درختان خرمای این کاروانسرا خیلی پیش تر از ساخت آن در این محل کاشته شده اند.

در و پنجره های مشبک آن نیز از جلوه بخصوصی برخوردارند. اینجا نقاشی هایی از جنگیدن حاجی چلبی هم خواهید دید.

حاجی چلبی:

خوب است کمی از حاجی چلبی هم بگوییم چراکه در همه جای شهر نامش را بر در و دیوار خواهید دید. داستان از ١٧١٦ میلادی شروع شده، وقتی شکی بخاطر سیل از بین رفت و حسابی شهر از رونق افتاد. در سال ١٧٤٠ حاجی چلبی تصمیم می گیرد شهر را بازسازی کند. بنابراین در نوخا که اسم قدیمی شکی بود- یک قلعه ساخت. درضمن در مبارزاتی بنیانگذار خوانین مستقل در آذربایجان شد. البته با وجود قلعه شهر نجات پیدا نکرد، چراکه بار دیگر سیلاب شهر را ویران کرد، ولی باز شهر سرپا می شود. شکی، را بیشتر به ابریشمش می شناسند و هنوز هم در بازارهایش روسری های ابریشمیِ درجه یک و بسیار زیبایی بفروش می رسد که می تواند سوغاتی عالی از این شهر باشد.

شهر شکی علاوه بر سرسبزی به لحاظ فرهنگی هم بسیار غنی است. موزه رشید بی افندی موزه خاص قومشناسی بشمار می رود و اشیای باستانی و صنایع دستی قابل توجهی، از شکی را در خود جای داده. از جاذبه های این شهر می توان به کلیسای روسی با معماری منحصربفرد استوانه ای اش اشاره کرد که حالا به عنوان موزه کاربری دارد و مجموعه ای از اشیای هنری شکی همچون فلزکاری، قاب دوزی و سفال گری را داراست. اشیای این موزه بخاطر ارزششان هیچ قیمتی ندارند. موزه مشبک جالب ترین مجموعه این شهر است و شکی را نیز شهر مشبک ها معرفی می کنند.

شکم گردی در شکی:

این شهر توریستی رستوران های زیادی هم دارد که در جای جای این شهر در حال میزبانی از مشتریان خود هستند. قیمت غذاهای این رستوران ها نیز بسیار ارزان است. غالبا غذاهای این رستوران ها آذری است و آش و پیتی را تمامشان طبخ و سرو می کنند. پیتی شباهت زیادی به آبگوشت ایرانی دارد و بصورت تیلیتی نیز خورده می شود. اگر سوغات خوشمزه ای از این شهر می خواهید شیرینی هایش را فراموش نکنید. بخصوص حلوایِ شکی که در آذربایجان محبوبیت فراوانی دارد.

معرفی شهر شکی آذربایجانReviewed by Yeganeh on Jul 20Rating: 3.0معرفی شهر شکی آذربایجاناگر مایلید در تور آذربایجان جاذبه های آذربایجان را ببینید و به شهر شکی آذربایجان سفر کنید، برای تجربه تور ارزان آذربایجان این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

اگر مایلید در تور آذربایجان جاذبه های آذربایجان را ببینید و به شهر شکی آذربایجان سفر کنید، برای تجربه تور ارزان آذربایجان این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی