سوغات آذربایجان (قسمت 2)

سوغات آذربایجان (قسمت 2)

تور آذربایجان

سوغات آذربایجان

سوغات آذربایجان:

(قسمت 2)

فرش:

فرش از جمله محصولاتی است که تنوع بالایی در بافت و نقش دارد و در چندین کشور دنیا از جمله ایران نقوش منحصربفرد خود را دارند و از جمله سوغات های خاص و آنتیک محسوب می شوند. فرش جزو سوغاتی های خاص آذربایجان نیز هست. همانطور که گفتیم فرش ها براساس گره و بافت باهم تفاوت دارند. فرق فرش ایرانی و فرش آذربایجانی نیز در نحوه بافت آن است. در هر منطقه از کشور آذربایجان طرح های خاصی برای بافت فرش استفاده می شود. اگر بخواهید بهترین فرش آذربایجان را بخرید آذرخالچه را پیشنهاد می کنیم که پرچمدار و نماد فرش بافی در آذربایجان است و نسبت به سایر طرح های فرش آذربایجانی محبوبیت بیشتری دارد.

اگر قصد خرید فرش آذربایجان را دارید. پیشنهاد می کنیم به بافت قدیمی شهر باکو سری بزنید. در ایچری‌ شهر فرش های زیادی را خواهید دید که کنار خیابان های کوچک شهر روی زمین پهن یا آویزان شده اند. جالب است بدانید که شما حتی اجازه دارید که روی فرش ها بنشینید یا حتی اگر بچه ها روی فرش ها بازی کنند هیچ ایرادی ندارد. اینکار فرش فروش ها بی دلیل نیست و حتما فکری پشت این عمل پنهان است.

اگر شنیده باشید خیلی ها می گویند که فرش هرچقدر کهنه تر شود، ارزش آن افزایش پیدا می کند. البته این فرش ها با چندبار پا خوردن خیلی لوکس و گران قیمت به نظر نمی آیند و یادتان باشد که اجازه خارج کردن فرش های خیلی قدیمی و گران قیمت از آذربایجان را نخواهید داشت. ولی می توانید یک فرش ارزان با همان مدل های زیبا که به تقلید از نمونه اصلی بافته شده بخرید و به یادگار ببرید.

چنانچه قصد خرید ندارید و فقط می خواهید تنوع رنگ و طرح فرش های آذربایجان را ببینید توصیه ما بازدید از موزه فرش شهر باکو است.

استکان کمر باریک:

استکان هایی با کمر باریک از جنس شیشه و با طرح های زیبا. این استکان ها در ایران به استکان طرح شاه عباسی شهرت دارند. در کشور آذربایجان هم این استکان ها محبوبیت بسیاری دارند و با نام استکان های آرمادو معرفی می شود. جالب است بدانید که جنس این استکان ها و قیمتشان بسیار باهم تفاوت دارد. استکان آرمادو با روش های متفاوتی و با طرح های زیبایی همچون بته جغه و یا گل تزئین می شوند. این طرح ها همه کار دست هستند.

استکان های آرمادو بی دسته هستند و استفاده از آن ها برای کسانی که تا بحال در استکان چای نخورده اند کمی سخت خواهد بود بخصوص برای گردشگران خارجی؛ ولی کافیست که کمی تمرین کنند. استکان را از بالا بگیرند و  دچار سوختگی نشوند. آرمادوها را به سبب گلابی شکل بودنش استکان های کمر باریک معرفی می کنند. جالب است بدانید در استکان کمر باریک چای بیشتر گرمای خود را حفظ می کند.

سوغات آذربایجان (قسمت 2)Reviewed by Yeganeh on May 28Rating: 3.0سوغات آذربایجان قسمت دوماگر مایلید که در تور آذربایجان جاذبه های آذربایجان و سوغات آذربایجان را بشناسید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان آذربایجان را تجربه کنید.

اگر مایلید که در تور آذربایجان جاذبه های آذربایجان و سوغات آذربایجان را بشناسید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان آذربایجان را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی