سوغات آذربایجان (قسمت 1)

سوغات آذربایجان (قسمت 1)

تور آذربایجان

سوغات آذربایجان

سوغات آذربایجان:

(قسمت 1)

یکی از جذابیت های هر سفری شناخت محصولات خاص یک سرزمین، دیدنشان و یا حتی تهیه آن ها به عنوان سوغاتی و یادگار است. اگر در سفر آذربایجان باشید باید بدانید که این کشور نیز سوغاتی های منحصربفرد خود را دارد که خالی از لطف نیست که از آن ها بیشتر بدانید و اگر قصد تهیه هدیه برای دوستان خود را دارید از این محصولات خرید کنید. برای خرید سوغاتی در آذربایجان توصیه ما بازار ایچری شهر باکوست. در این بازار تمام  سوغاتی های خاص آذربایجان را به راحتی در مغازه های کوچک و تو در تو پیدا خواهید کرد. اگر فن چانه زنی را بلد باشید اجناس خوب و آنتیک را می توانید با قیمت ارزان بخرید. این سوغاتی ها حتما از به یادماندنی ترین یادگاری های شما خواهند بود.

مربای گیلاس سفید:

اگر در آذربایجان دوست و آشنایی داشته باشید و یا کسی به نوشیدن چای دعوتتان کند حتما کنار چای مربا هم سرو می کند. انواع اقسام مرباهای میوه ای تا آجیلی محبوب مردم آذربایجان است ولی مربای گیلاس سفید جایگاه ویژه ای برایشان دارد. چنانچه برای سوغاتی استکان های کمر باریک آرمادو تهیه کردید پیشنهاد می کنیم که حتما یک شیشه مربای گیلاس سفید هم به سوغاتی هایتان اضافه کنید. این مربای بسیار خوشمزه را می توانید از بازار و سوپر مارکت های شهر بخرید. فروشنده ها به فکر گردشگران هم بوده اند این مرباها بصورتی بسته بندی شده اند که خیلی راحت می توانید همراه خود به عنوان سوغات ببرید.

تخته نرد:

تخته نرد یکی از سرگرمی های بسیار قدیمی در تمام دنیا بشمار می رود. این بازی انقدر قدمت دارد که نمونه ای شبیه به آن را در شهر سوخته هم پیدا کرده اند. تخته نرد سازه ای چوبی است، و از سوغاتی های معروف آذربایجان نیز محسوب می شود. شما می توانید بهترین تخته نردهای چوبی را در بازارهای قدیمی باکو بخرید. اغلب این تخته نردها دست سازند و طرح های آثار تاریخی کشور آذربایجان را روی خود دارند.

طلا:

زیور آلات مورد علاقه خانم ها طلاست. یکی از سوغاتی های گران قیمت آذربایجان نیز جواهرات هستند که از جنس نقره و طلا. هنر طلا و جواهرسازی در آذربایجان زبانزد خاص و عام است و خود به تنهایی ۲ مکتب اصلی با نام های shekebe و hatamkarlig را  دارد. در روش نخست طلا به صورت توری ساخته می شود و در روش دوم غالب گیری می شود بوسیله گچ.

سرامیک:

سرامیک سازی در آذربایجان قدمتش به قرون وسطی برمیگردد. در کاوش های باستان شناسی نمونه های سرامیکی بسیاری در این کشور پیدا شده که نشان از نقش پر رنگ سرامیک در زندگی مردم آذربایجان دارد. چیراگ یکی از معروف ترین ظروف ساخته شده با سرامیک است که چراغی نفت سوز بود و در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. این ظروف در قالب ظروف های ادویه هم در بازارهای آذربایجان به راحتی پیدا می شود.

سوغات آذربایجان (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on May 25Rating: 3.0سوغات آذربایجان قسمت اولاگر مایلید که در تور آذربایجان جاذبه های آذربایجان و سوغات آذربایجان را بشناسید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان آذربایجان را تجربه کنید.

اگر مایلید که در تور آذربایجان جاذبه های آذربایجان و سوغات آذربایجان را بشناسید، این مطلب را دنبال کنید تا تور ارزان آذربایجان را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی