جاذبه های گردشگری شهر شکی

جاذبه های گردشگری شهر شکی

تور آذربایجان

شهر شکی

جاذبه های گردشگری شهر شکی:

خان سرایی:

خان سرایی کاروانسرایی قدیمی در شکی است که در سال ١٧٦٢ میلادی به بهره برداری رسیده. اين كاروانسرا را داخل باغ رز و پشت دو درخت بزرگ خرما کهنسال كه در سال ١٥٣٠ میلادی كاشته شده اند ساخته اند. از جمله زیبایی های نمای این کاروانسرا طاق استالا كتيت (قندیل مانند) نقره ای اش می باشد.

این کاروانسرا فقط يك اتاق بزرگ دارد كه نمای داخلی اش با نقوش ريز و زيبا تزيین شده. زیبایی کاروانسرا در بالای پله های مركزی بیشتر خودنمایی می کند. نقاشی هایی از نبرد پیروزمندانه حاجی چلبی خواهید دید كه در آن نیروهای نظامی، شمشيرها، اسلحه ها و سرهای بی تن دیده می شوند. اتاق خانم در مقایسه با اتاق خان، بیشتر با اشکال گل، پرنده و هنرهای اسليمی زیباسازی شده و فضایی لطیف تر دارد. اتاق خان، حالتی مردانه تر با صحنه هایی از شكار، جنگ های افسانه ای و شيرهایی كه آنتلوپها (نوعی جاندار شبيه گوزن) را شکار کرده اند، جلوه گر شده.

موزه رشید بی افندی:

معمولا گردشگران شکی حتما از موزه ی رشید بی افندی، موزه ی تاریخی و ناحیه ی قومگرایی دیدن می کنند. آثاری که در این مجموعه خواهید دید شامل خرده ریزهای مربوط به دوران باستان، صنایع دستی قومی و تابلوهای اغراق شده و احساساتی از جنگ جهانی دوم، و البته قتل عام و کشتار در قره باغ است.

موزه ی هنر ملی:

این کلیسا را در قرن ١٩ میلادی ساخته اند. کلیسایی عجیب شبیه به استوانه. البته این بنا به سبک معماری قفقازی و آلبانیایی ساخته شده که در آن منطقه رایج بوده. در این مجموعه آثار هنری شکی را که شامل فلزکاری، سفالگری و قاب دوزی است خواهید دید، آثار این مجموعه بسیار ارزشمندند و قیمتی ندارند.

موزه ی مشبک کاری:

درمورد مشبک قبلا هم گفتیم که این هنر در ایران هم رایج است. صدها تکه چوبی را همچون پازل کنار هم جای می دهند تا یک مشبک زیبا بدست آورند. این تکه های چوبی پیچیده بدون هیچ میخ و فلزی بهم چفت می شوند و حتی چسب هم به آن ها نمی زنند و با این وصف در یا پنجره و یا شئ ساخته شده انقدر مستحکم هست که به نگهدارنده ای احتیاج ندارد. اگر به موزه مشبک بروید می توانید نمونه های کوچک مشبک سازی که جنبه ی تزیینی دارند را ببینید و البته برای سوغات نیز بخرید.

کلوب چنگیز:

شاید در مورد این شخصیت چیزی ندانید. چنگیز مصطفی خبرنگار تلویزیون بود و در سال ١٩٩٢ میلادی در زمان فیلم برداری از نبرد و درگیری قره باغ به قتل رسید. عکس هایی از دوران زندگی چنگیز مصطفی به علاوه ی مجموعه ای کوچک ولی بسیار جالب توجه از نقاشی های دوره مدرن آذربایجان در این مجموعه نگهداری به نمایش در آمده است. در طبقه ی پایینی، هنرهای نژادی را می توانید مشاهده کنید. در ضمن این موزه یک سینما با دستگاه تهویه هم دارد که سانس آن ساعت شش بعدازظهر می باشد. در این سینما فیلم ها را با زیرنویس انگلیسی نمایش می دهند. اکثر فیلم هایی که در این سالن می توانید ببینید سبکی روشنفکرانه دارند.

جاذبه های گردشگری شهر شکیReviewed by Yeganeh on Jul 20Rating: 3.0جاذبه های گردشگری شهر شکیاگر مایلید در تور آذربایجان جاذبه های آذربایجان را ببینید و به شهر شکی آذربایجان سفر کنید، برای تجربه تور ارزان آذربایجان این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

اگر مایلید در تور آذربایجان جاذبه های آذربایجان را ببینید و به شهر شکی آذربایجان سفر کنید، برای تجربه تور ارزان آذربایجان این مطلب را در اول تور دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی