جاذبه های معروف نخجوان

جاذبه های معروف نخجوان

تور آذربایجان

جاذبه های نخجوان

جاذبه های معروف نخجوان:

جاذبه های دیدنی نخجوان:

به نخجوان که سفر کنید خوب است زمانی را هم برای گردش و دیدن جاذبه های تاریخی و مدرن این شهر نیز اختصاص دهید. با دیدن این جاذبه ها هم با تاریخ و گذشته این شهر و هم با فرهنگ و آداب و رسوم و شرایط زندگی مردمان این شهر آشنا می شوید. در این بخش قرار است با برخی جاذبه های معروف این شهر آشنا شوید:

آرامگاه بزرگ مومنه خاتون:

آرامگاه بزرگ مومنه خاتون، یک نماد تمثیلی برای کل نخجوان بشمار می رود و بین جاذبه های آذربایجان یکی از مشهورترین آن ها محسوب می شود.

 

برج بیست و شش متری آجری ای که در واقع نقش آرامگاه را ایفا می کند با کاشی کاری های فیروزه ای و خط کوفی تزیین و جلوه داده شده. ساخت این آرامگاه قدیمی را به قرن دوازدهم میلادی تخمین می زنند. این مقبره در پارکی به همین نام یعنی مومنه خاتون واقع شده است. بنیانگذار سلسله ی آتابی، شمس الدین الدنیز، همراه با همسرش که بسیار به اون علاقه داشت نیز در این آرامگاه دفن شده اند و نامشان نیز بر این آرامگاه حک شده.

خود گورها در طول دهه ی ١٩٥٠ به سن پترزبورگ برده شدند، ولی درون گودال، نمایشگاهی کوچک از تصاویر و نگاره های مربوط به این قبور و مناره دروازه و مسجد تاریخی جمعه که تا قرن نوزدهم در کنار آرامگاه برجای مانده بودند را نشان می دهد.

موزه ی قوچ های سنگی:

در کنار مومنه خاتون، مجموعه قوچ های سنگی تاریخی در فضای باز دایر شده است، فضای موزه همچون یک پارک زیباست و بیشتر به یک گردشگاه وسیع و عجیب می ماند، چیزی که سبب قشنگ شدن و عجیب نشان دادن فضای مجموعه می شود مسلما، منظره ای است که به سمت کوه های آرارات و شهر دارد.

موزه ی فرش نخجوان:

موزه دیگری که در نخجوان می توانید ببینید، موزه فرش است که در کاخ مرمت شده ی احسان خان، پادشاه نخجوان که در قرن هجدهم سلطنت داشت دایر است. با دیدن این مجموعه شناخت و تشخیص خوبی از چهار سبک اصلی فرش آذری بدست می آورید. اینجا بازدیدکنندگان از انواع گلیم، سوماکس و پالاز دیدن می کنند.

مسجد حضرت زهره:

مسجد دوقلوی حضرت زهره با معماری مدرن، با آجرهای زرد کم رنگ، گنبدی فلزی که شبیه دیگ بخار است شناخته شده. این مسجد به دلیل اینکه سرمایه گذارانی ایرانی داشت، با نام مستعار مسجد ایرانی معرفی می شود.

موزه حيدر علی اف:

این موزه بنایی وسیع و مجلل است که در آن از آثارِ زندگی رئيس جمهور سابق آذربايجان نگهداری می شود. بازدید از این مجموعه هیچ هزینه ای ندارد. در ضمن می توانید در کنار آبنما و فضای سبز آن کمی استراحت کنید.

غار اصحاب كهف:

غار اصحاب کهف از مهمترين جاذبه های نخجوان است و در ١٨ کیلومتری شهر نخجوان واقع شده است. غار اصحاب کهف در انتهای جاده ای باريک قرار گرفته که به جاده اصلی متصل می شود. سر جاده اصلی يادمانی بزرگ و سفید رنگ با پايه های صورتی و از جنس سیمان وجود دارد و بررویش به زبان روسی نگاشته شده: غار اصحاب كهف.

جاذبه های معروف نخجوانReviewed by yeganeh on May 13Rating: 3.0جاذبه های معروف نخجواناگر مایلید در تور آذربایجان و تور نخجوان از جاذبه های نخجوان دیدن کنید و با فرهنگ و آداب رسوم مردم این شهر آشنا شوید، اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان نخجوان را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور آذربایجان و تور نخجوان از جاذبه های نخجوان دیدن کنید و با فرهنگ و آداب رسوم مردم این شهر آشنا شوید، اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان نخجوان را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی