المان های مجتمع فرهنگی حیدر علیف باکو

المان های مجتمع فرهنگی حیدر علیف باکو

تور آذربایجان

مجتمع حیدر علی اف باکو

المان های مجتمع فرهنگی حیدر علیف باکو:

یکی از بخش های جالب و دیدنی ساختمان حیدر علی اف بی شک المان هایش خواهد بود که در زمان بازدید نیز نظرتان را به خود جلب خواهند کرد. در ادامه بیشتر درمورد این نمادها و المان ها خواهیم گفت:

نمادهای موجود در معماری ساختمان:

 اگر به ساختمان حیدر علی اف نگاهی کلی بیندازید، صعودی موجی نما را در تمام بخش های ساختمان مشاهده خواهید کرد که شبیه عروجی است که از زمین تا آسمان کشیده می شود، سپس سیری نزولی را طی می کند و باز به زمین خواهد رسید. این طراحی جالب   منحصر به فرد در نوع خود، نه فقط ادای احترامی به معماری پست مدرن است بلکه نشان دهنده چرخه ابدی انرژی هم هست. 

بیشتر که به ساختمان  و نمای خارجی آن توجه کنید، این بار خطوطی که ساختمان را احاطه کرده اند جلب توجه می کنند. خطوط کشیده شده روی این ساختمان همه به رنگ مشکی هستند و در واقع به گونه ای پیوند گذشته و حال را نشان می دهند.

دیگر خصوصیت نمادهای این ساختمان پیوستگی و ارتباط منسجم اجزای این سازه با یکدیگر است. این یکپارچگی بین اجزای سازه به مخاطب و بازدید کننده این مهم را القا می کند که در مکانی حاضر شده اند که در آن هر کسی فارغ از جنسیت، نژاد، سن و مذهب می تواند حضور داشته باشد، نظرات و افکار خاص خود را داشته باشد و کسی تلاشی برای آسیب رساندن به او را نداشته باشد.

زاها حدید معمار مجموعه حیدر عی اف:

زاها حدید، یکی از معماران معروف عصر معاصر است و در طول زندگی 65 ساله خود، افتخارات زیادی کسب کرده. از مهم ترین افتخارات و عناوین این معمار مشهور، کسب جایزه معتبر پریتزکر در سال 2004 بود؛ او با کسب این جایزه، در حقیقت به دو هدف مهم دست یافت. علاوه بر اینکه نام خود را در بین بزرگترین معماران زنده دنیا جای داد، به عنوان اولین معمار خانم شناخته شد که توانست چنین جایزه مهمی را در رشته معماری کسب کند.

اگر به کارنامه کاری و آثار ارزشمند زاها حدید نگاهی بیاندازید خواهید دید که زاها حدید هنرمندی بی نظیر بوده و خالق بناها و ساختمان های بی نظیری همچون موزه هنرهای معاصر دانشگاه میشیگان، مرکز آبی لندن در المپیک سال 2012 و خانه اپرای گوانگ‌ژو است. زاها علاوه بر این سازه های شناخته شده لیستی بلند بالا از معماری ساختمان ها و سازه های دیگر را در نقاط متفاوت جهان را هم در کارنامه کاریش دارد.

زاها حدید متاسفانه در سال 2016 بخاطر حمله قلبی فوت شد؛ ولی نام او همچنان در عرصه معماری و جهان سازه های خاص خودنمایی می کند. هنوز هم کارهای او در حال تکمیل و ساخت هستند و نامش بر سر زبان هاست. استادیوم الوکره قطر یکی دیگر از طرح های فوق العاده زاها حدید است که قرار است میزبان جام جهانی سال 2022 باشد.

المان های مجتمع فرهنگی حیدر علیف باکوReviewed by Yeganeh on Apr 29Rating: 3.0المان های مجتمع فرهنگی حیدر علیف باکواگر علاقمندید در یک تور خارجی و تور ارزان به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور آذربایجان است.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی و تور ارزان به کشورهای دیگر سفر کنید پیشنهاد اول تور تور آذربایجان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی