شرایط اقتصادی و صنعتی جمهوری آذربایجان

شرایط اقتصادی و صنعتی جمهوری آذربایجان

تور آذربایجان

اقتصاد آذربایجان

شرایط اقتصادی و صنعتی جمهوری آذربایجان:

پول و اقتصاد:

جمهوری آذربایجان در منطقه، یک صادر کننده محصولات گازی محسوب می شود و در سال ۲۰۰۸ برابر ۷میلیارد بشکه درآمد نفتی داشته و با سرمایه گذاری بعد از استقلال توسعه بیشتری یافته. البته تورم زیاد ناشی از جنگ قره باغ همراه با سیاست های آزادسازی قیمتها و خصوصی سازی اقتصاد سبب تحت فشار قرار گرفتن مردم آذربایجان به لحاظ اقتصادی شد و قدرت خریدشان را کاهش داد.

از سال 1996 میلادی،افزایش درآمدهای حاصل از قراردادهای نفتی بین المللی،سرمایه گذاری خارجی،اعتبارات صندوق بین المللی پول و کمک کشورهای اروپایی اقتصاد نابسامان آن را بهبود بخشید.

تورم جمهوری آذربایجان از ۴۱۱ درصد در سال ۱۹۹۵ به 20 درصد در سال 1996 و ۳/ ۷ درصد در سال ۱۹۹۷ و صفر درصد در سال1998و - ۵ درصد در نیمه اول2000کاهش یافت. در سال ۲۰۰۸،طبق گزارش بانک جهانی،رتبه نخست اصلاحات اقتصادی جهان را دریافت کرد.

شرایط اقتصادی و صنعتی جمهوری آذربایجانReviewed by Yeganeh on May 18Rating: 3.0شرایط اقتصادی و صنعتی جمهوری آذربایجاناگر مایلید در تور خارجی آذربایجان با جاذبه های آذربایجان آشنا شوید، اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان آذربایجان را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور خارجی آذربایجان با جاذبه های آذربایجان آشنا شوید، اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان آذربایجان را تجربه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی