فرهنگ و آداب و رسوم جمهوری آذربایجان

فرهنگ و آداب و رسوم جمهوری آذربایجان

تور آذربایجان

آداب و رسوم آذربایجان

فرهنگ و آداب و رسوم جمهوری آذربایجان:

زبان:

زبان رسمی که در این کشور مردم با آن صحبت می کنند ترکی آذربایجانی است. علاوه بر زبان ترکی آذربایجانی، چند زبان دیگر از جمله زبان های روسی، ارمنی، کردی، تالشی، تاتی، عبری و لزگی هم در این کشور رایج است و زبان مردم مناطق مختلف این کشور را شامل می شود. ترکی آذربایجانی به لحاظ تقسیمات زبانی، بخشی از ترکی غربی و یا ترکی اوغوز بشمار می رود. ترکی آذربایجانی، ترکی ترکیه و ترکی ترکمنی در گروه ترکی غربی و یا ترکی اوغوز هستند.

مذهب:

٪ ۹۳٫۴ از جمعیت کشور جمهوری آذربایجان را مسلمانان شکل می دهند، البته از این میان ۶۵ تا ۷۵ درصد آن مردم معتقد به آیین شیعه هستند، ۲٫۵ ٪ از جمعیت را نیز ارتدوکس های روس تبار و ٪ ۲٫۳ باقی را ارامنه به خود اختصاص داده اند. این آمار و اعتقاد مردم به ادیان مختلف جنبه صوری دارد چرا که آماریست برگرفته از اطلاعات شناسایی جمعیت این کشور و خیلی ها دیگر آیین و رسوم دین خود را انجام نمی دهند و عده کمی معتقد هستند. ایران، عراق، بحرین و جمهوری آذربایجان چهار کشوری هستند که اکثریت شیعیان جهان را دارند. اعتقادات اسالامی بعد از استقلال آذربایجان از شوروی در آن رشد پیدا کرد.

فرهنگ مردم:

فرهنگ های متفاوتی از منطقه قفقاز و خاورمیانه شامل فرهنگ های ایرانی، ترکی، روسی و اسلامی با یکدیگر فرهنگ مردم جمهوری آذربایجان را پدید آورده اند. شهر باکو در سال 2009 از سوی سازمان یونسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شد. اما حالا فرهنگ غربی با سرعت زیادی در این کشور در حال رواج پیدا کردن است. جز آذربایجانی ها که اکثریت جمعیت این کشور را شکل می دهند اقوام دیگری همچون ارامنه، کردها و تالشی ها در جنوب و شرق و لزگی ها و یهودی ها و تاتها در شمال نیز هستند که تنوع زیادی در زبان و فرهنگ این سرزمین ایجاد کرده اند. % ۹۸ جمعیت این کشور با سواد هستند.

جشن نوروز و موسیقی مقام، تاثیر و قرابت ماندگار و تاریخی فرهنگ ایرانی را در این سرزمین نشان می دهد. از خاک آذربایجان ادیبان و شعرایی بنامی همچون خاقانی شروانی و نظامی گنجوی بر خواسته اند و تاثیر بسزایی در ادبیات فارسی داشتند.

جهانگردی:

این کشور در دهه ی اخیر تلاشهای زیادی برای افزایش گردشگری خود انجام داده. در سال ۲۰۱۱ در کشور آذربایجان سال گردشگری آذربایجان اعلام شد. کشور آذربایجان در سال ۲۰۱۰ بیش از دو و نیم میلیون گردشگر را پذیرا بود، اوکراین، قزاقستان، ایران، گرجستان، اردن، بحرین، آلمان، استرالیا، بلغارستان و فنلاند بیشترین گردشگران این کشور را شکل می دهند. میراث فرهنگی و معماری ملی و اسلامی از عامل های مهم ثبات جمهوری آذربایجان هستند.

آذربایجان دومین کشور شیعه دنیا، با میراث های معماری، آداب و رسوم، تنوع های فرهنگی، انواع پوشاک، صنایع دستی، غذاهای سنتی و چشم اندازهای جغرافیایی و طبیعی از نظر جهانگردی شناخته شده و هر ساله هزاران گردشگر خارجی را پذیراست که به لحاظ اقتصادی برای این کشور بسیار سودمند است.

فرهنگ و آداب و رسوم جمهوری آذربایجانReviewed by Yeganeh on Jun 24Rating: 3.0فرهنگ و آداب و رسوم جمهوری آذربایجاناگر مایلید در تور آذربایجان با جاذبه های آذربایجان و آداب و رسوم آذربایجان آشنا شوید، اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان آذربایجان را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور آذربایجان با جاذبه های آذربایجان و آداب و رسوم آذربایجان آشنا شوید، اول تور راهنماییتان می کند تا تور ارزان آذربایجان را تجربه کنید.

1 دیدگاه

  1. […] مایلید در تور آذربایجان و تور نخجوان از جاذبه های نخجوان دیدن کنید و با فرهنگ و آداب رسوم […]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی