تاریخچه معبد فوشیمی‌ایناری ژاپن

تاریخچه معبد فوشیمی‌ایناری ژاپن

تور خارجی ، تور ارزان خارجی

تاریخچه معبد فوشیمی‌ایناری ژاپن

تاریخچه معبد فوشیمی‌ایناری ژاپن

در این بخش قرار است درباره تاریخچه و آنچه بر معبد فوشیمی ایناری کیوتو از شروع ساخت تا به الان گذشته صحبت کنیم و بیشتر از اتفاقات پیرامون این جاذبه تاریخی و گردشگری ژاپن اطلاعات کسب کنیم.

 درمورد تاریخ و زمان کامل و دقیق احداث این معبد قدیمی و ارزشمند حرف ها و داستان های زیاد و گمانه های بسیاری  برسر زبان هاست چون تمام قسمت های آن در یک زمان و دوره بوجود نیامده اند و بسیار زمان برده تا این مجموعه فعلی بوجود آید؛ ولی بیشتر مردم و محققان معتقدند که این معبد در دوره هِی‌آن (Heian) یعنی مابین سال های ۷۹۴ تا ۱۱۸۵ میلادی احداث شده است. هی‌آن در حقیقت آخرین قسمت از دوره باستان در ژاپن محسوب می شود و بعد از آن شروع دوره فئودالی بوده.

این معبد مابین سال های 1871 تا 1946 میلادی توانست جایگاه خاص و ارزشمندی در میان اهالی ژاپن و بخصوص کیوتو بدست آورد و در همین دوره نیز بصورت رسمی با عنوان یکی از مهم ترین و محبوب ترین معبدهای کشور ژاپن معرفی شد. بعضی معتقدند که در سال 816 میلادی مکان دقیق و قطعی عبادتگاه اصلی و مرکزی فوشیمی‌ایناری را انتخاب کردند چون یکی از راهبان بزرگ ژاپنی معروف به کوکای (KUKAI) علاقمند بود که این معبد در فوشیمی احداث شود.

درمورد چرایی و چگونگی انتخاب محل احداث عبادتگاه فوشیمی‌ایناری هم افسانه ای معروف نقل می شود در میان مردم که بد نیست که با هم مروری بر آن داشته باشیم. می گویند سال ها قبل کسی به اسم ایروگو هاتانوکیمی (Irogu no Hatanokimi) یک کیک برنج را به شکل قوی زیبا و باشکوه درآورد، قو پرواز کرد و بر محل فعلی معبد فوشیمی‌ایناری نشست. پس از مدتی در آن محل جوانه های برنج روییدند و زمین را سبز کردند. به همین علت فوشیمی را منطقه ای مقدس می دانند و روحانیون و راهبان ژاپن و کیوتو هر سال در زمان بهار و پاییز (هم دوره با کاشت و برداشت برنج) در فوشیمی گرد هم آمده و به شادی مشغول می شوند. می گویند این رویدادها مابین سال های 708 تا 715 میلادی بوقوع پیوسته. مردم  ژاپن معتقدند که از قرن هشتم ژاپن وفور نعمت و بیشتر شدن محصول برنج را تجربه می کند.

از هنگام احداث عبادتگاه زیبای فوشیمی‌ایناری تا به حال رویدادهای زیادی در آن رخ داده است که از برخی از آن در زیر یاد خواهیم کرد:

 سال 827: بعضی از درختان محوطه معبد ایناری را قطع کردند تا از چوب درختان برای احداث معبدی جدید در کیوتو استفاده کنند.

 سال 908: برخی بخش های معبد مرمت شده است.

 سال 927: عبادتگاه فوشیمی‌ایناری یکی از مهم ترین عبادتگاه های ژاپن است و ثبت ملی شده و در سال 942 هم بالاترین رتبه نیایشگاه ها در ژاپن را دریافت کرده.

 سال 1468: بعضی از بخش های عبادتگاه فوشیمی‌ایناری در آتش سوختند و در سال 1499 بار دیگر مرمت شدند.

سال 1694: عبادتگاه اصلی فوشیمی‌ایناری را مرمت کردند.

 سال 1909: این عبادتگاه را گنج ملی ژاپن نامیدند.

 سال 1946: به عنوان سازمان مذهبی ثبت شد.

 سال 1961: جشن باشکوهی در سالروز تولد ایناری در معبد برگزار شد.

تاریخچه معبد فوشیمی‌ایناری ژاپنReviewed by اول تور on Dec 11Rating: 3.0تاریخچه معبد فوشیمی‌ایناری ژاپندر یک تور ارزان ژاپن ، میتوانید از معبد فوشیمی‌ ایناری دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ژاپن است .

در یک تور ارزان ژاپن ، میتوانید از معبد فوشیمی‌ ایناری دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ژاپن است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی