افسانه های چشمه بایشوتا، چین

افسانه های چشمه بایشوتا، چین

آشنایی با افسانه های چشمه بایشوتا، چین

افسانه های چشمه بایشوتا، چین

تفریحات و افسانه های چشمه های بایشوتا، چین:

   چشمه های پلکانی بایشوتا از سالیان بسیار دور مورد علاقه و توجه مردم و امپراتوریهای  غربی یونان چین بوده و قدمت و شهرت آن به اندازه قدمت فرمانروایی هایی بزرگ مثل سونگ و تانگ است. دقیقا از جایی که چشمه ها می جوشند، صخره وجود دارد که بر روی آن اشعاری حک شده که انجام آن را به دوران حاکمیت مینگ و حاکم ناخی نسبت می دهند. در دامنه چشمه ها و سمت چپ آنها مسیری برای عبور و مرور جای دارد که جنس آن از یشم سفید است. مردم این منطقه به این گذرگاه ایزد بانو می گویند چون ظاهر آن تقریبا همانند خانمی باردار است.

دقیقا در مجاورت بایشوتا جایی برای تفریح و سرگرمی در نظر گرفته شده که توسط متخصصین مجرب فرهنگی تاسیس شده است. ششما در این مرکز می توانید تصاویری را ببینید که زندگی اهالی مردم ناخی را توضیح می دهند و در بخش های دیگر آموزش های متفاوتی همچون رقص و آوازهای مخصوص به آن منطقه شرح داده می شود.

 گردشگران می توانند در روز هشتم فوریه هر سال به چشمه های بایشوتا سفر کنند و در جشن های سالانه این مردم حضور یابند. تعداد زیادی از گردشگران نمی توانند در این جشنواره ها باشند ولی تصاویر و سایر آثار این فستیوال ها در هر نقطه بایشوتا و مراکز تفریحی و رفاهی آن قابل مشاهده است.

 در بازدید از چشمه میتوانید از موزه فرهنگ دونگبا که در لیجانگ جای دارد هم دیدن کنید.

افسانه ها:

بایشوتا از زیبایی های منحصربفرد و خاصی برخوردار است ولی مسئله ای که باعث می شود بایشوتا را برای مردم ناخی بی اندازه بااهمیت کند این است که بایشوتا به عنوان خواستگاه مردمان ناخی و بوجود آمدن فرهنگ دونگبا محسوب می شود.

براساس داستان هایی که بومیان تعریف می کنند، اولین کسی روحانی و مبلغ دین دونگبا زمانی که از تبت به طرف زادگاه خودش برمی گشت، با چشمه های پلکانی بایشوتا مواجه شد. او بسیار از دیدن این چشمه حیرت زده شده و تصمیم گرفت مکانی برای زندگی در آنجا بنا کند و همانجا به ترویج فرهنگ دونگبا بپردازد. کم کم با گسترش فرهنگ دونگبا این مکان از ارزش و تقدس خاصی برخوردار شد.

بعد از آن مردم کم کم شروع به سکونت دائمی در کنار چشمه کردند. آنها اعتقاد دارند کسی که از نزدیک بایشوتا را ببیند مومن است. آنها فکر می کنند خدایان این چشمه ها را بوجود آورده اند. بعد شروع زندگی در کنار چشمه های پلکانی مزارع خود را به آن شکل در آوردند و شروع به کشت در آنها کردند. 

وقتی که دومین ترویج دهنده آیین دونگبا به این منطقه رسید، تصمیم گرفت سمبل تصویری آیین دونگبا را بوجود آورد. به این ترتیب هر سال در هشتمین روز ماه دوم قمری، اهالی ناخی لباس های زیبا می پوشند و در این چشمه تجمع می کنند تا فستیوالی سنتی و دینی را برپا نمایند. این فستیوال یک روز و شب کامل با رقص و پایکوبی و آواز سپری می شود، در این روز مردم مرغ هایی را به عنوان قربانی ذبح  و تقدیم کوه ها می کنند و برای اینکه ارزش و احترام چشمه ها و کوه ها را نشان دهند خون مرغ ها را به اطراف چشمه و کوه می پاشند. 

افسانه های چشمه بایشوتا، چینReviewed by اول تور on Feb 9Rating: 3.0افسانه های چشمه بایشوتا، چینافسانه های چشمه بایشوتا، چین . آشنایی با بهترین تفریحات و افسانه های چشمه های بایشوتا، چین . 

افسانه های چشمه بایشوتا، چین . آشنایی با بهترین تفریحات و افسانه های چشمه های بایشوتا، چین .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی