بخش‌های مختلف باغ ایرانی

بخش‌های مختلف باغ ایرانی

آشنایی با بخش‌های مختلف باغ ایرانی

بخش‌های مختلف باغ ایرانی

بخش‌های مختلف باغ ایرانی

  •  ورودی‌ها
    علاوه بر ورودی اصلی که در بخش جنوبی باغ قرار دارد، دو ورودی شرقی و غربی در دو طرف باغ دیده می‌شوند. هر دو ورودی سازه‌های مشبک، آجری و زیبایی‌اند که به لوسترهایی سبزرنگ مزین شده‌اند. 
  • کتابخانه 
    دو کتابخانه برای خانم‌ها و آقایان وجود دارد که کتابخانه خانم‌ها در بخش پارک و کتابخانه آقایان در بخش کوشک اصلی قرار دارد. بر سر در کتابخانه آقایان، کاشی‌کاری آبی رنگ بزرگی به چشم می‌خورد که بر روی نوشته شده است: کتابخانه اهدایی مقام معظم رهبری. 

  • کوشک اصلی  
    عمارت اصلی باغ یا کوشک باغ ایرانی در انتهای باغ و در شمالی ترین نقطه آن واقع شده است. سابقا  این ساختمان به عنوان کافه و رستوران مورد استفاده بود، اما چندیست که بخشی از آن به عنوان کتابخانه اهدایی رهبر معظم انقلاب در نظر گرفته شده و قسمت آقایان کتابخانه باغ است. قسمت دیگر این ساختمان بخش اداری باغ ایرانیست که ورود عموم به آن آزاد نیست. از ویژگی های دلپذیر و جالب توجه سردرها و کوشک، وجود لوسترهای با طراحی سبز و آبی است.

  • حوض‌ها و آبراه‌ ها  
    از بدو ورود به باغ ایرانی، حوض‌های فیروزه‌ای، رنگ آبی را به چشمانت هدیه می‌کنند و فواره‌هایش دلت را می‌برد. تقریبا در قسمت عمده باغ آبراه‌ها و چندین حوض کوچک و بزرگ خواهید دید، که تعدادی آبنماهای محوری و اصلی اند و ۶ آبنمای مجزا نیز در سطح باغ دیده می‌شوند. بزرگ ترین حوض رو به روی عمارت اصلی یا کوشک قرار دارد که آبراه‌ های آنبه سمت ورودی های غربی، شرقی و جنوبی کشیده می‌شوند.

  • مین بازی کودکان و وسایل تندرستی 
    کمی جلوتر از ورودی اصلی، در سمت غربی پارک زمین بازی کودکان و وسایل تندرستی پارک قرار دارد. 

  •  زمین ورزش 
    کمی پایین تر از ورودی غربی، زمین ورزشی است که ورودش برای خانواده‌ها آزاد است. در این قسمت تورهای والیبال، بسکتبال، فوتبال و بدمینتون وجود دارد.

     آلاچیق‌ها 
    درست در کنار زمین ورزش، آلاچیق‌های بزرگی تعبیه شده که برای جمع‌های شلوغ خانوادگی مناسب است.

  •  سکوهای نشستن 
    درست در بدو ورود، کمی که بالاتر بروی در سمت راست باغ سکوهای نشستنی طراحی شده که می‌توانید فرش بیاندازید و از فضای سبز باغ لذت ببرید. ویژگی خوب این سکوها جدا شدن‌شان با سنگ‌چین و پوشش گیاهی از یک دیگر است.

  •  نمازخانه و سرویس بهداشتی 
    در غربی ترین سمت پارک و کمی قبل تر از زمین ورزش، سرویس‌های بهداشتی دیده می‌شوند. خوشبختانه سرویس‌های بهداشتی باغ ایرانی بسیار تمیزند و در ازای این مزیت عادی، از شما پولی دریافت نمی‌شود. نمازخانه باغ ایرانی اما با فاصله و در بخش شمال شرقی باغ قرار دارد. جالب آن که در مجموعه سرویس های بهداشتی این باغ قسمتی نیز برای کم توانان جسمی در نظر گرفته شده است.

بخش‌های مختلف باغ ایرانیReviewed by سه رخ on May 22Rating: 3.0بخش‌های مختلف باغ ایرانیعلاوه بر ورودی اصلی که در بخش جنوبی باغ قرار دارد، دو ورودی شرقی و غربی در دو طرف باغ دیده می‌شوند. هر دو ورودی سازه‌های مشبک، آجری و زیبایی‌اند که به لوسترهایی سبزرنگ مزین شده‌اند. 

علاوه بر ورودی اصلی که در بخش جنوبی باغ قرار دارد، دو ورودی شرقی و غربی در دو طرف باغ دیده می‌شوند. هر دو ورودی سازه‌های مشبک، آجری و زیبایی‌اند که به لوسترهایی سبزرنگ مزین شده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی