تفاوت بلیط چارتری با بلیط سیستمی

تفاوت بلیط چارتری با بلیط سیستمی

تفاوت بلیط چارتری با سیستمی

تفاوت بلیط چارتری با بلیط سیستمی

تفاوت بلیط چارتری با بلیط سیستمی چیست؟

حتما برای بسیاری از شما سفردوستان پیش آمده که در هنگام خرید بلیط هواپیما برای سفرهای داخلی و یا خارجی، عبارت بلیط چارتری و یا بلیط سیستمی را شنیده باشید، و شاید برای خیلی از شما عزیزان سوال باشد که این دو نوع بلیط چه تفاوتی باهم دارند!
با اول تور در این مطلب همراه باشید تا شما عزیزان را با تفاوت این دو نوع بلیط آشنا کنیم.

بلیط‌های سیستمی

بلیط سیستمی بلیط هایی هستند که چه آنها را از آژانس‌های مسافرتی خریداری کنید و چه مستقیما از خود نمایندگی‌های فروش خطوط هوایی، فرقی ندارد چون قیمتشان یکی است و قیمت آن بر اساس مصوب خود شرکت هواپیمایی تعیین می‌شود. اگر بخواهیم درباره‌ی مزیت‌های بلیط‌های سیستمی بگوییم باید بگوییم این نوع بلیط ها 2 مزیت اصلی دارند: اول آنکه بلیط های سیستمی قابل باز پس دادن یا همان استرداد هستند. یعنی اگر به هر دلیل شما بلیط را خریداری کنید و بعد از پرواز منصرف شوید، مقداری از پول شما به عنوان جریمه برداشته شده و باقی پولتان به شما برگردانده می‌شود. یکی دیگر از خوبی‌هایی که بلیط سیستمی دارد، تفاوت قیمت بلیط هواپیما برای افراد بزرگسال و کودکان و همچنین افراد با سن‌های مختلف است. مثلا بلیط هواپیما برای کودکان نسبت به افراد بزرگسال هزنیه‌ی کمتری دارد. بنابراین اگر دارید با خانواده‌ای که در آن افراد با سن‌های مختلف وجود دارند، سفر می‌کنید بهتر است بلیط سیستمی خریداری کنید.

بلیط چارتر

اولین و مهم‌ترین نکته ای که درباره بلیط های چارتر وجود دارد این است که این بلیط ها، در روزها و تاریخ‌های متفاوت تغییر قیمت دارند و در خیلی از مواقع، نسبت به بلیط های سیستمی خیلی ارزان تر و یا در برخی موارد گران تر هستند. در واقع بعضی از آژانس‌های مسافرتی همه‌ی صندلی‌های یک هواپیما یا بخشی از آن را برای مدت مشخصی پیش خرید می‌کنند و به این ترتیب، قیمت بلیط را خودشان تعیین می‌کنند. اما شاید از خودتان بپرسید که این تغییر قیمت دقیقا به چه چیزی بستگی دارد… تغییر قیمت بلیط چارتر به میزان تقاضای مسافر بستگی دارد. در مواقعی که میزان تقاضا بالا باشد مثلا عیدها یا ایام نوروز، قیمت این بلیط ها بالا می رود. هر وقت هم تقاضا کمتر باشد مثل فصل‌های کم گردشگر و یا به عبارتی Low season، قیمت این بلیط ها پایین تر می آید. علاوه بر این هر چه به زمان پرواز نزدیکتر شوید، قیمت این بلیط ها کمتر می‌شود. بزرگترین عیب این نوع بلیط ها، این است که نمی‌توانید آن را لغو کنید یا پس بدهید که البته در دو سال اخیر قوانین استرداد برای برخی از پروازهای چارتری نیز ایجاد شده. ام نکته دیگر این است که قیمت بلیط‌ها برای همه ی افراد با هر سن و سالی یکسان است و مثل بلیط سیستمی نیست، مگر اینکه شما کودک زیر 2 سال همراه داشته باشید که قیمت بلیط چارتر بدون صندلی محاسبه خواهد شد.

تفاوت بلیط چارتری با بلیط سیستمیReviewed by اول تور on Dec 11Rating: 4.0تفاوت بلیط چارتری با بلیط سیستمیتفاوت بلیط چارتری با بلیط سیستمی چیست - راهنمای خرید بلیط هواپیما - بلیط تور خارجی - بلیط تور داخلی

تفاوت بلیط چارتری با بلیط سیستمی چیست – راهنمای خرید بلیط هواپیما – بلیط تور خارجی – بلیط تور داخلی

2 دیدگاه ها

  1. سربدرى گفت:

    چه خوب بود هميشه دنبال اين بودم چه فرقي باهم دارن

  2. نیما گفت:

    اتفاقا من همیشه برام سوال بود که چه فرقی باهم دارن، فکر میکردم اصطلاح خود آژانسهاست ، ممنون از مقاله مفیدتون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی