دانستنی های خرم سلطان و حمام خرم سلطان

دانستنی های خرم سلطان و حمام خرم سلطان

آشنایی با دانستنی های خرم سلطان و حمام خرم سلطان

دانستنی های خرم سلطان و حمام خرم سلطان

دانستنی های جالب درمورد خرم سلطان و حمام خرم سلطان ایاصوفیه، استانبول:

برای اینکه مجددا پس از سالها حمام خرم سلطان به حالت اول خود برگردد و به عنوان حمام استفاده شود دوباره مرمت شد و برای مرمت و بازسازی این بنا حدود 1300 متر مربع سنگ مرمر سفید بکار برده شد.

این بنای تاریخی تنها گنبدهایی که دارد در خود ساختمان حمام خرم سلطان می توانید آن ها را مشاهده کنید، این گنبدها در یک راستا و بر فراز حمام اصلی جای دارند.

بلندی گنبد قسمت حمام سرد در حدود 26 متر است. 

اتاق داغ دمای زیادی دارد و گرمای سنگ های آن برابر با 42 درجه سانتیگراد و دمای اتاق وی آی پی در حدود 48 درجه سانتیگراد می باشد.

اتاق های خصوصی این حمام مملو از بخار است و بخارش در حدود 100 است که با وجود فواره ها می توانید خودتان را خنک کنید.

امروزه لُحوله ها و پوشش های ویژه ای برای مشتریان و مراجعان حمام سنتی خرم سلطان فراهم شده اند که هنگام وارد شدن به حمام در اختیارشان قرار می گیرد.

در بخش کاسه های حمام خرم سلطان 160 قطعه طلا مشاهده خواهید کرد. تمامی مهمان های خرم سلطان می توانند از این کاسه ها استفاده کنند و محدودیت و منعی وجود ندارد.

صابون هایی که در حمام خرم سلطان در اختیارتان قرار می گیرد همه از روغن زیتون اصل تولید شده اند و خاصیت گیاهی زیادی دارند.

بجز خود حمام در سایر بخش های خرم سلطان نیز سرویس های خدماتی حمام خرم سلطان در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

خرم سلطان:

ملکه خرم سلطان در حقیقت دوشیزه ای از کشوری اروپایی بود که در شهر روهاتین (شهری در اوکراین امروزی) و سرزمین های حکومت لهستان زندگی می کرد. اسم این دختر در حقیقت روکسلانا بود، این دختر از زیبایی زیادی برخوردار بود و فقط 14 سال داشت که در یکی از حملات تاتارها به شهر روهاتین دزدیده شد و تحت قیومیت و پناهندگی قلمروهای خانات کریمه قرار گرفت. قابل به ذکر است که خانات کریمه، فرمانروایی از اهالی ترک زبان بود که از قرن پانزهم تا هجدهم از توابع امپراتوری عثمانی بشمار می رفت.

مدتی که گذشت خرم سلطان به حرمسرای دربار عثمانی رفت و با استفاده از زیرکی و هوشی که داشت موفق شد جایگاه ویژه ای در نظر سلطان سلیمان پیدا کند. خرم سلطان از معدود همسران رسمی سلطان سلیمان بشمار میرفت و هرچه از حضورش در دربار می گذشت می توانست نفوذ بیشتری در دربار پیدا کند و تاثیر بسزایی در زندگی مردم داشت. او اقدامات مهم و کارهای خیر زیادی برای مردم انجام می داد و بناهای باشکوهی را هم ایجاد کرد. یکی از این بنا حمام خرم سلطان ایاصوفیه است.

خرم سلطان در سن 52 سالگی قبل از سلطان سلیمان از دنیا رفت و نتوانست جانشین شدن پسرش سلیم دوم را ببیند. از خرم سلطان و سلطان سلیمان پنج پسر به نام های محمد، عبدالله، سلیم، بایزید و جهانگیر و همینطور یک دختر به اسم مهروماه متولد شدند.

دانستنی های خرم سلطان و حمام خرم سلطانReviewed by اول تور on May 16Rating: 4.5دانستنی های خرم سلطان و حمام خرم سلطاندانستنی های جالب درمورد خرم سلطان و حمام خرم سلطان ایاصوفیه، استانبول . 

دانستنی های جالب درمورد خرم سلطان و حمام خرم سلطان ایاصوفیه، استانبول .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی