فرق بلیط اکونومی با بیزنس و فرست کلاس

فرق بلیط اکونومی با بیزنس و فرست کلاس

فرق بلیط اکونومی بیزنس و فرست کلاس

فرق بلیط اکونومی با بیزنس و فرست کلاس

فرق بلیط اکونومی با بیزنس و فرست کلاس چیست؟

معمولا مسافران در خرید تورهای مسافرتی هوایی، خواه به صورت پکیج تور مسافرتی باشد و یا خرید بلیط تک، معمولا عباراتی مانند فرست کلاس، بیزنس و یا کلاس اکونومی یا همان اقتصادی را شنیده‌اند، اما بسیاری از مسافران شاید دقیقا تفاوت‌های این کلاسهای مختلف پروازی را ندانند، در این مطلب با اول تور همراه باشید تا شما مسافران عزیز را با تفاوت‌های کلاسهای پروازی مختلف آشنا کنیم، تا در سفرهای خود و در تهیه بلیط هواپیما با اطلاعات بیشتری اقدام به خرید نمایید.

برای رزرو و خرید بلیط هواپیما، در صنعت هواپیمایی از درجات مختلفی استفاده می شود که هر کدام از آنها دارای شرایط خاص خود و امکانات مربوط به آن درجه یا کلاس پروازی می‌باشند. به طور مثال F برای کلاس درجه یک یا فرست کلاس، C برای کلاس بیزینس و Y برای کلاس اکونومی پروازها می‌باشد. خطوط هواپیمایی پروازهای خود را بر پایه خدمات داخلی هواپیما به درجات مختلف تقسیم کرده اند. کلاس اکونومی یا همان درجه معمولی که بیشتر از سایر درجات خریداری می‌شود، در میان مسافرین عمومیت بیشتری دارد. کلاس بیزینس و کلاس درجه یک از خدمات بهتری برخوردار می باشند، مانند ارائه و سرو غذای بهتر و همچنین تنوع غذاهای بیشتر و فضای بیشتر برای استراحت پاها و حتی در برخی خطوط هواپیمایی در کلاس درجه یک سایر خدمات از قبیل فاکس، تلفن و غیره نیز وجود دارد، و همانطور که شاید خیلی از شما عزیزان تبلیغات آن را دیده باشید در برخی از خطوط هوایی نیز به تازگی کابین‌های جداگانه به صورت سوئیت اختصاصی با تمامی امکانات یک هتل لوکس در اختیار مسافران بسیار ویژه و ثروتمند قرار می‌گیرد.

مسافران هنگام خرید بلیط هواپیما، بهتر است نسبت به ویژگی‌ها و شرایط قیمتی کلاس‌های مختلف پروازی اطلاعات کامل کسب کنند تا بتوانند متناسب با نیازهای سفری خود، خدمات پروازی دریافت کنند، به ویژه آنکه در خطوط هوایی خارجی امکانات خاص دیگری هم برای افراد با شرایط خاص ارائه می‌شود، مانند سرو غذاهای گیاهی برای افراد گیاه‌خوار، و یا با توجه به وزن افراد تعیین صندلی‌های مخصوص و بسیاری امکانات دیگر که مسافران در نهایت آسایش به سفر هوایی خود بروند.

بعضی از خطوط اقدام به معرفی کلاس جدید تحت عنوان Business economy نموده‌اند که خدمات ارائه شده در حد متوسط بوده و برای کسانی مفید می باشد که می خواهند بیزینس سفر کنند، اما هزینه کلاس بیزینس را پرداخت ننمایند.

کلاس تجاری یا همان بیزینس کلاس (Business) در داخل هواپیما، بین کلاس اکونومی و کلاس درجه یک می‌باشد. کابین بیزینس در وسط هواپیما می‌باشد. امکانات و خدماتی که در این کابین ارائه می‌شود در خطوط هواپیمایی مختلف، متفاوت می‌باشد، و معمولا بازرگانان شرکتهای بزرگ و ثروتمند از این کلاس پروازی استفاده می‌کنند تا هم وقت کمتری در فرودگاه صرف کنندو هم امکانات پروازی بهتری داشته باشند. صندلی و غذاهای بهتر نمونه‌هایی از این خدمات می‌باشند. بعضی از شرکت‌های هواپیمایی آن را Club class  نیز می‌گویند. مسافرانی که کلاس تجاری را انتخاب می‌کنند برای ورود به هواپیما بدون ماندن در صف‌های طولانی وارد هواپیما می‌شوند و می‌توانند از لانژهای اختصاصی ایرلاین‌ها در فرودگاه استفاده کنند.

بعضی از ایرلاین‌ها به کلاس اکونومی، Coach Service  و Tourist class نیز می‌گویند. این کلاس شامل نرخ‌های اقتصادی برای مسافرت می‌باشد که ارزان ترین نوع بلیط با حداقل استاندارد خدمات در پرواز می‌باشد، اما در خطوط هوایی شناخته شده‌ی دنیا، در همین کلاس اکونومی نیز خدمات خوب و با کیفیتی ارائه می‌شود. از نظر موقعیت، کابین اکونومی در انتهای هواپیما بعد از کابین درجه یک و بیزینس قرار دارد.

و در نهایت بهترین و لوکس ترین کلاس پروازی، کلاس درجه یک (First Class) دارای بالاترین کیفیت صندلی و خدمات در هواپیما می‌باشد. کابین درجه یک، بلافاصله در پشت کابین خلبان می‌باشد و معمولا بهترین و گرانترین پیشنهاد می‌باشد. به کلاس درجه یک، کلاس ممتاز نیز گفته می شود زیرا خدماتی که در این کلاس پروازی ارائه می‌شوند، از بالاترین درجه کیفیت و تنوع و همچنین بهترین شرایط برای راحتی مسافران برخوردار هستند.

فرق بلیط اکونومی با بیزنس و فرست کلاسReviewed by تور ارزان on Dec 12Rating: 3.5فرق بلیط اکونومی با بیزنس و فرست کلاسفرق بلیط اکونومی با بیزنس و فرست کلاس - تفاوت کلاسهای مختلف پروازی - راهنمای خرید بلیط هواپیما

اگر اهل خرید بلیط هواپیما هستید باید بدانید فرق بلیط اکونومی با بیزنس و فرست کلاس و تفاوت کلاسهای مختلف پروازی چیست . راهنمای خرید بلیط هواپیما

1 دیدگاه

  1. علیرضا گفت:

    سلام من واقعا فرق بلیط اکونومی با بیزنس و فرست کلاس را نمیدونستم خیلی لطف کردید .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی