برج ها و بخش های آنیت کابیر، ترکیه

برج ها و بخش های آنیت کابیر، ترکیه

معرفی برج ها و بخش های آنیت کابیر، ترکیه

برج ها و بخش های آنیت کابیر، ترکیه

معرفی برج ها و بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر، آنکارا

برج سرباز پیاده:

   برج سرباز را پس از پیمودن جاده شیرها در سمت راست خواهید دید. کنده کاری های این برج، سربازی را به تصویر می کشد که خانه و خانواده خود را ترک می کند تا به ارتش و و جبهه بپیوندد. کنار این سرباز مادری را می بینید که چهره ای ناراحت ولی مطمئن و مسمم دارد که دست بر روی شانه های پسرش گذاشته و او را برای رفتن به جنگ آماده می کند. در کنار این حجاری کتابخانه و فروشگاهی هم در برج سرباز پیاده وجود دارد که می توانید برای خرید کتاب و محصولات متنوع به آن مراجعه کنید.

از ویژگی های این برج جملاتی از آتاتورک درباره سربازان و زنان است که بر روی دیوارها حک شده اند:

▪سربازان قهرمان ترکیه که موفق شدند آناتولی را درک کنند؛ کسانی بودند که برای سرزمین خود مبارزه کردند و افتخار آفرینی کردند. 

▪در هیچ جای جهان و در هیچ ملتی امکان ندارد مبارزه ای مثل مبارزات بانوان روستایی آناتولی مشاهده کنید. 

آتاتورک و کتابخانه انقلاب ترکیه:

این کتابخانه در همان بنایی که اداره موزه، کتابخانه و فعالیت های فرهنگی در آن دایر است جای دارد. کتابخانه انقلاب ترکیه مابین برج های پیروزی و سرباز پیاده واقع شده و کتب ارزشمندی درباره زندگی آتاتورک، نبردهای ملی و اصلاحات به زبان ترکی و سایر زبان های پویای جهان را میتوانید در آن ببینید.  

برج پیروزی:

تاریخ های سه پیروزی با اهمیت ملت ترکیه و سخنانی که آتاتورک درباره این پیروزی ها گفته بود، دیوارهای برج پیروزی را جلوه بخشیدند. داخل  برج، کالسکه ای که تابوت آتاتورک را از کاخ دلمه باغچه (Dolmabahce Palace) تا سارایبورنو (Sarayburnu) برده و در تاریخ 19 نوامبر 1938 به ارتش تحویل داد به نمایش گذاشته شده است. 

قبر عصمت اینونو:

مصطفی عصمت اینونو در واقع دست راست، رفیق و همکار همیشگی آتاتورک بود. او فرمانده جبهه های غربی جنگ های ملی ترکیه و دومین رییس جمهوری کشور ترکیه محسوب می شد. عصمت اینونو برای آتاتورک بسیار ارزشمند و با اهمیت بود به همین علت قسمتی از مقبره آتاتورک را برای عصمت اینونو در نطر گرفته اند. تابوت نمادین عصمت اینونو بین برج های پیروزی و  صلح واقع شده و در زمان بازدید از مجموعه تابوتش را می توانید ببینید. مقبره قبر عصمت در زیرزمینی که دقیقا زیر تابوت است جای دارد. عصمت اینونو در تاریخ  25 دسامبر 1973 فوت کرد و کابینه ترکیه تصویب کرد که او در آنیت‌کابیر به خاک سپپرده خواهد شد. جسد اینونو در تاریخ 28 دسامبر 1973 در این مجموعه دفن شد.

برج صلح:

برجی که با سنگ نوشته ای شامل اصول آتاتورک درباره صلح دیوارهایش زینت داده شده. بر دیوار این برج حجاری از یک سرباز و چند کشاورز که در پشت سر او هستند مشاهده می شود؛ سرباز شمشیرش را بالا برده که نشان دفاع او از مردمش است. در واقع این سرباز سمبلی از ارتش ترکیه است که با شجاعت و هوشمندی از صلح و آرامش وطن خود حفاظت می کنند و این فرصت را به مردم می دهند تا در صلح و آرامش در کنار هم زندگی کنند. خودروهای رسمی و مراسم لینکولن آتاتورک که در سال های 1935 تا 1938 از آنها استفاده می کرد در این ساختمان در معرض دید عموم قرار داده می شود.

 در این ساختمان این سخنان آتاتورک درباره صلح را بر دیوارها خواهید دید:

▪به مردم جهان باید درباره خویشتن داری از حسادت، حرص و نفرت آموزش داده شود. 

▪تا هنگامی که در سرزمین صلح نباشد، صلحی هم در جهان حکمفرما نخواهد شد.

▪به غیر از زمانی که جان مردم در خطر مستقیم است جنگ گناهی نابخشودنی ست. 

برج ها و بخش های آنیت کابیر، ترکیهReviewed by اول تور on Aug 26Rating: 4.5برج ها و بخش های آنیت کابیر، ترکیه معرفی برج ها و بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر، آنکارا در ترکیه . 

معرفی برج ها و بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر، آنکارا در ترکیه .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی