برج های مجموعه آنیت کابیر ترکیه

برج های مجموعه آنیت کابیر ترکیه

معرفی برج های مجموعه آنیت کابیر ترکیه

برج های مجموعه آنیت کابیر ترکیه

معرفی برج ها و بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر، آنکارا :

 

کتیبه میدان نبرد سقاریه:

در این کتیبه می توانید یک مرد جوان، دو اسب، یک زن و یک مرد در طرف راست میدان جنگ را به روشنی ببینید. کسانی که در این کتیبه مشاهده می کنید اشخاصی هستند که منازل خود را در اولین روزهای نبرد برای مبارزه با مهاجمین ترک کرده و حاضر شدند که از وطن خود دفاع کنند. مرد جوان در حالی که به دشمن پشت کرده مشتش را گره کرده و بالا برده و رو به همراهان خود فریاد می زند: "روزی ما برمی گردیم و انتقام خود را می گیریم." 

 در جلوی این سه فرد درشکه ای قابل مشاهده است که داخل گل گرفتاره شده است و اسب ها تلاش می کنند که آن را از گل خارج کنند. دو زن و یک مرد هم در سعی هستند تا چرخ های گاری را در گل خارج کنند.

خانمی بر روی زمین نشسته و به رزمنده ای که ایستاده شمشیر می دهد. این دسته چند نفره به صورت نمادین ایام پیش از آغاز نبرد سقاریه را به تصویر می کشند. در طرف چپ این دسته دو خانم و بچه ای روی زمین نشسته اند، آنها نمادی از کسانی هستند که منازل و وطنشان توسط دشمن اشغال شده است و در انتطار کمک ارتش ترکیه هستند. بر فراز این گروه ها فرشته ای را می بینید که تاجی از گل به کمال آتاتورک تقدیم می کند. 

 در آخر این کتیبه، خانمی بر زمین نشسته که نمادی از وطن، مرد جوان زانو زده سمبلی از ارتش پیروز ترکی در جنگ سقاریه و درخت بلوط نشان از ظفر یافتن در این جنگ هستند. در این کتیبه، زن نشسته بر زمین (نماد وطن) به درخت بلوط اشاره می کند که پیروزی را نوید می دهد. 

 * این کتبیه را می توانید بر دیواره های پله ورودی به بنای اصلی آتاتورک ببینید.

کتیبه ی نبرد فرماندهی قوا:

در طرف چپ این کتیبه حجاری از یک خانم روستایی، یک اسب، یک پسر جوان را مشاهده می کنید که سمبلی از ایام حاضر شدن مردم ترکیه برای نبرد است. در قسمت بعدی کتیبه، آتاتورک دست خود را به طرف بالا گرفته و می گوید: "ارتش، هدف نخست شما مدیترانه ای ها هستند، جلو بروید." فرشته ای جلوی آنها در شیپورش می دمد و به آتاتورک فرمان می دهد تا به طرف افق های دوردست جلو برود. در قسمت بعدی هدف نشان دادن فداکاری و رشادت های ارتش ترکیه است، تصاویری از نبردی بسیار سنگین دیده می شود. در این بخش رزمنده ای را مشاهده می کنید که در حال سقوط بر روی خاک است اما پرچم ترکیه را به دست نفر بعدی می سپارد. 

این رزمنده ها در پوشش نظامی سمبلی از مسئولیت پذیری ارتش این کشور محسوب می شوند. در مقابل سربازها فرشته پیروزی، پرچم ترکیه را در یک دست خود گرفته و ارتش ترکیه را به پیشروی تشویف می کند.

 * این کتبیه را می توانید بر دیواره های پله ورودی به بنای اصلی آتاتورک ببینید.

برج های مجموعه آنیت کابیر ترکیهReviewed by اول تور on Aug 20Rating: 4.0 برج های مجموعه آنیت کابیر ترکیه معرفی برج ها و بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر، آنکارا یکی از دیدنیهای جذاب ترکیه . 

معرفی برج ها و بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر، آنکارا یکی از دیدنیهای جذاب ترکیه .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی