شهر برازیلیا پایتخت برزیل

شهر برازیلیا پایتخت برزیل

شهر برازیلیا

شهر برازیلیا پایتخت برزیل

شهر برازیلیا پایتخت برزیل

   برازیلیا پایتخت فدرالی کشور برزیل بوده که در امتداد ارتفاعات برزیل و در منطقه مرکزی و غرب کشور واقع است که در تاریخ ۲۱ آوریل ۱۹۶۰ تاسیس گردید. در سال ۲۰۱۳ جمعیت این شهر حدود ۲،۷۸۹،۷۶۱ اعلام شد که از نظر جمعیتی چهارمین شهر پرجمعیت برزیل معرفی شد. برنامه ریزی تاسیس این شهر توسط لوسیو کوستا و اسکار نیمیر در سال ۱۹۵۶ جهت انتقال پایتخت از ریو دو ژانیرو به یک موقعیت مرکزی تر انجام گردید. معمار این شهر هم روبرتو بورله مارکس بود. مساحت شهر برازیلیا حدود ۵٫۸۰۲ کیلومترمربع می باشد.
   طبق یک افسانه قدیمی، کشیش ایتالیایی گیوانی ملچیر بویکو رویایی در مورد آینده داشت که مربوط به شهری در آینده و مشابه موقعیت شهر برازیلیا بود. امروزه، در برزیلا اشارات بسیاری به این عالم که فرمان سیلسیان را بنیاد نهاد وجود دارد. این نام بر روی یکی از کلیساهای اصلی شهر نیز نسبت داده شده است. 
- آب و هوای شهر برازیلیا
   برازیلیا شهری با آب و هوای خشک و مرطوب است که در تابستان دارای رطوبتی زیاد است که میانگین کمینه دمای آن ۲۸ درجه سانتیگراد است و زمستان های آن دارای هوای خشک است که در این فصل میانگین کمینه دما ۱۳ درجه و بیشنه آن ۲۵ درجه سانتیگراد می باشد. 
- افراد سرشناس متولد برازیلیا
لیلا باروس، والیبالیست
ربکا گوسمائو، شناگر
کاکا، فوتبالیست
لوسیمار فریرا دا سیلوا|لوسیو، فوتبالیست
تاتیانا لموس، شناگر
آنا پائولا پادرائو، روزنامه‌نگار
هودسون د سوزا، دونده نیمه استقامت
ماریلسون گومز دوس سانتوز، ورزشکار حرفه‌ای، برنده ماراتن شهر نیویورک در سال ۲۰۰۶

شهر برازیلیا پایتخت برزیلReviewed by اول تور on Jan 21Rating: 3.0شهر برازیلیا پایتخت برزیلشهر برازیلیا یکی از قدیمی ترین شهرهای برزیل است که به عنوان پایتخت این کشور برگزیده شده و ورزشکاران مشهوری را در خود پرورانده است. در این مقاله این شهر را به شما معرفی می کنیم.

شهر برازیلیا یکی از قدیمی ترین شهرهای برزیل است که به عنوان پایتخت این کشور برگزیده شده و ورزشکاران مشهوری را در خود پرورانده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی