بازدید از تالاب میانکاله

بازدید از تالاب میانکاله

وسایل بازدید از تالاب میانکاله

بازدید از تالاب میانکاله

بازدید از تالاب میانکاله

چنانچه برای پرنده نگری به تالاب میانکاله می روید بهتر است قبل از شروع سفر توصیه های این بخش را بخوانید تا تجربه جذاب تر و بهتری از این سفر داشته باشید. حتما لوازم ضروری که در ادامه معرفی می کنیم به همراه داشته باشید.
دانستنی های لازم
پرندگان را بشناسیم: 
خیلی ها به حیات وحش و پرنده نگری علاقه زیادی دارند؛ ولی به خاطر دشواری شناسایی پرنده ها از هم بخصوص پرنده های یک خانواده، امکان دارد از این کار منصرف شوند. برای اینکه لذت بیشتری از پرنده نگری ببریم لازم است اطلاعات کافی در این باره کسب کنیم، حتما از طریق مستندها، کتاب ها و فیلم ها کمی با پرنده ها و گونه های متفاوت آشنایی شده اید حالا از دیدن آن ها در طبیعت لذت بیشتری خواهید برد.
صبر و حوصله داشته باشید: اولین  اصلی که در پرتده نگری باید رعایت کنید حفظ کردن اخونسردی ، صبر و حوصله است. مطمئن باشید هیچ کس در نگاه اول نمی تواند تمام پرنده ها را از هم تشخیص دهد. تنها کسانی می توانند اینکار را انجام دهند که شناخت کامل از ظاهر پرندگان داشته باشند.
سکوت را رعایت کنید: تحت هیچ شرایطی سکوت و آرامش تالاب را برهم نزنید. با صحبت بیش از حد و ایجاد سروصدا  باعث فرار کردن پرنده ها می شوید؛ تنها باید در جایی کمین کنید تا بتوانید آن ها را در حال پرواز و یا شنا و غذاخوردن ببینید.
سحرخیز باشید: بهتر است صبح زود به طرف تالاب بروید، چون پرنده ها صبحگاه نزدیک تالاب هستند و با طلوع خورشید پرواز می کنند.
وسایل مورد نیاز:
- کتاب راهنمای پرنده نگری:
 کتابی که درباره خصوصیات پرنده های متفاوت توضیحات خوبی به مخاطب می دهد. اگر بخواهید در همان جایی که کمین کردید پس از مشاهده پرنده به تصاویر و توضیحات کتاب مراجعه کنید.
دوربین دوچشمی (در صورت امکان تلسکوپ): این دوربین انواع متفاوتی دارد؛ ولی بهترین دوربین برای دیدن پرندگان دوربین های 8*30 و 10*40 هستند. عدد اول بزرگنمایی دوربین و عدد دوم قطر عدسی شيئی دوربين بر حسب ميلی متر را نشان می دهد. اگر تلسکوپ (اسپاتینگ اسکوپ) باشد می تواند کمک بسیار زیادی در شناسایی گونه های متفاوت کند.
دفترچه يادداشت و مداد: در زمان پرنده نگری خوب است هر چیزی که می بینید، مستقیما بر روی دفترچه یادداشتی به ثبت برسانید و در پرنده نگری های بعدی از آن استفاده کنید. سعی کنید مداد به همراه ببرید چون خودکار در سرما از کار می افتد و شاید در گرما جوهر پس دهد.
لباس همرنگ: سعی کنید لباسی همرنگ با محیط بپوشید. چنانچه رنگ لباس با محیط در تضاد باشد، ممکن است همراهان شما در تشخیص پرنده ها به مشکل بربخورند.
كلاه آفتابگير: معمولا در اغلب مواقع برای پرنده نگری مجبور می شوید که مدتی طولانی در محیط بیرون صبر کنید تا بتوانید یک پرنده را ببینید. به همین علت حتما یک کلاه آفتابگیر همرنگ با محیط به همراه ببرید. 
دوربين عكاسی: چیزی که در پرنده نگری نباید از قلم بیافتند تا بتوانید تصاویری بسیار زیبا از حیات وحش و پرواز پرندگان ثبت کنید. البته ثبت این تصاویر به چند علت دیگر هم حائز اهمیت است: 
* بعضی اوقات تصاویر به شناختن بهتر و دقيق تر پرنده ها کمک می کند.
* ثبت سفرنامه یا یک گزارش با تصاویر متفاوت و زیبا مطمئنا از یک گزارش فاقد عکس و بی روح دیدنی تر و جذاب تر خواهد بود. 
* اگر از یک گونه نادر عکس بگیرید دیگر نیازی نیست که برای اثبات دیده هایتان باز هم تلاش کنید. 
* از این تصاویر می توانید برای تکمیل یک مقاله مفصل و جامع استفاده کنید.
* خیلی از گونه ها در خطر انقراض هستند با ثبت عکس از آن ها می توان اسنادی برای آیندگان حفظ کرد.
یک وعده غذایی یا میان وعده: اغلب اوقات فعالیت پرنده نگری امکان دارد که چندین ساعت به درازا بکشد به همین خاطر توصیه می کنیم حتما یک وعده غذایی سبک یا میان وعده به همراه خود داشته باشید. درضمن آب آشامیدنی را فراموش نکنید.
*بردن وسایلی همچون چراغ قوه، آب، چاقو، خط کش یا متر، کفش مناسب سفر، چکمه لاستیکی (در تالاب ها و سواحل)، عینک آفتابی، کیف کمک اولیه، کوله پشتی و ... ضروریست و به شما برای بال ابردن کیفیت سفرتان کمک می کنند.

بازدید از تالاب میانکالهReviewed by تور ارزان on Nov 15Rating: 3.0بازدید از تالاب میانکالهبرای بازدید از تالاب میانکاله ابتدا باید در مورد این تالاب اطلاعات کافی داشته باشید سپس وسایل موردنیاز برای بازدید و ماندن در تالاب را به همراه داشته باشید.

برای بازدید از تالاب میانکاله ابتدا باید در مورد این تالاب اطلاعات کافی داشته باشید سپس وسایل موردنیاز برای بازدید و ماندن در تالاب را به همراه داشته باشید.

2 دیدگاه ها

  1. امیر گفت:

    مرسی که لوازم ضروری رو معرفی کردین

  2. مریم گلی گفت:

    بازدید از تالاب میانکاله حتما خیلی جذاب باید باشه ؟؟؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی