ایالت صباح مالزی

ایالت صباح مالزی

تور ارزان مالزی

ایالت صباح مالزی

ایالت صباح مالزی

جزیره بورنئو در شمال شرق کشور مالزی دارای دو ایالت میباشد که صباح یکی از آن دو است که دارای استقلال ویژه در ضمینه نهادهای حکومتی، قانون مهاجرت و نهادهای اجرایی است و این مورد باعث متمایز بودن صباح مالزی از شهرهای دیگر میباشد.پایتخت صباح کوتا کینابالو میباشد که با آب و هوای شبیه مالزی که استوایی میباشد 3.6 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است. دومین رودخانه بزرگ مالزی در صباح واقع شده و در غرب صباح رشته کوه های بلند دیده میشود. صباح در اقتصاد ارتباط گسترده ای را با چین دارد و برعکس کشور ما رانندگی در صباح درلاین چپ بوده و تاکسی، اتوبوس، ون و وسایل تردد عمومی در اکثر اماکن وجود دارد. پارک ملی کینابالو وچشمه های آب گرم، جنگلهای انبوه و کوهستان از جاذبه های توریستی صباح می باشد.

تورهای دوچرخه سواری در دره دانوم و دوره های غواصی از دیگر جاذبه های صباح است. کوه کینابالو ، پارک ملی سیپادان و موزه تاریخی سنداکان در زمره نقاط پر بازدید صباح قرار دارند.از دیگر جاذبه های صباح می توان به مراکز نگهداری اوران گوتان سپیلوک، مرکز نگهداری خرسهای بورنین، پارک جزیره لاکپشتها، مسجد کوتا کینابالو، موزه صباح استیت، یکشنبه بازار گایا استریت مرکز خرید ایماگو، مرکز خرید سوریا صباح،پارک تانجونگ آرو پردانو، بازار شبانه کوتا کینابالو وجزایر متعدد دیگر اشاره نمود.

ایالت صباح جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. مناظر طبیعی بسیار زیبا، مردم بسیار خونگرم و مهربان، آب و هوای دلچسب و امکانات توریستی خوب همه از جذابیت های این ایالت هستند. صباح یکی از مشهورترین گردشگاه های کشور مالزی است و هر ساله افراد فراوانی به آنجا مسافرت می کنند.

بزرگ ترین گروه قومی ایالت صباح را قوم Kadazandusun تشکیل می دهند. آنها تقریبا یک سوم جمعیت ایالت صباح را تشکیل داده اند.

این ایالت به دلیل داشتن فرهنگ ها و قوم های مختلف، جشنواره های متنوعی دارند. این جشنواره ها بسیار مورد توجه گردشگران است.

ایالت صباح، پیشینه غنی ای دارد. این ایالت از قرن 9 میلادی به عنوان مرکزی برای تجارت با چین شناخته شده است. بعدها تجارت با کشورهای اسپانیا و پرتغال را آغاز کرد. در قرن 15 میلادی نیز تبعه سلطان برونئی شد. در سال 1880 میلادی، یک تاجر آمریکایی صباح را اجاره کرد.

سال 1881 میلادی، صباح به بورنئوی شمالی انگستان تبدیل شد. بعد از جنگ جهانی دوم، این منطقه تحت استعامار انگلیسی ها قرار گرفت. در آخر نیز در سال 1963 میلادی بود که استقلال خود را به دست آورد و بخشی جدانشدنی از کشور مالزی شد.

در صباح 32 قوم تاکنون شناسایی شده است. زبان اصلی مردم این منطقه باهاسا مالایی هست ولی انگلیسی به صورت گسترده استفاده میشود. درآمد مردم عادی بیشر از صنایع چوب، ماهیگیری و کشاورزی می باشد و از جمله تجارتهای معروف آنها مروارید می باشد.

شما سفردوستان عزیز می‌توانید با یک تور ارزان مالزی - تور صباح به این ایالت زیبا و دیدنی سفر کنید و لذت ببرید !

ایالت صباح مالزیReviewed by اول تور on Jan 8Rating: 3.5ایالت صباح مالزیجزیره بورنئو درشمال شرق کشور مالزی دارای دو ایالت میباشد که صباح یکی از آن دو است که دارای استقلال ویژه در ضمینه نهادهای حکومتی،قانون مهاجرت و نهادهای اجرایی است .

در تور ارزان مالزی میتوانید تمام جاذبه های گردشگری مالزی را از نزدیک ببینید . ایالت صبح مالزی یکی از آنهاست.

1 دیدگاه

  1. احسان.فاتحی گفت:

    خیلی از شما بابت اینهمه مطالب مفید سپاس گذارم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی