انواع بلیط هواپیما

انواع بلیط هواپیما

انواع بلیط هواپیما-بلیط هواپیما ارزان

بلیط هواپیما

انواع بلیط هواپیما :

          در این مقاله قصد داریم با شما عزیزان علاقمند به سفر ، درمورد بلیط هواپیما صحبت کنیم. در واقع بلیط های هواپیما بنا به نیاز و خواست شما می تواند در چند نوع متفاوت صادر شود که در این مقاله به معرفی هر کدام خواهیم پرداخت:

  • بلیط هواپیما یک طرفه :

    این نوع بلیط هواپیما معمولا برای پروازی صادر می شود که تنها از یک مبدا به مقصد میرود .

    . بلیط هواپیما دارای توقف برنامه ریزی شده (Stop-over) :

       این نوع بلیط هواپیما برای پروازهایی است که بیش از 24 ساعت یک توقف از پیش تعیین شده ، بین پرواز مبدا تا مقصد وجود دارد.

  • بلیط های دارای توقف اجباری (Lay-Over) :

    این نوع بلیط مربوط به پروازهایی است که در بین پرواز مبدا و مقصد یک توقف اجباری وجود دارد . این توقف پرواز می تواند دلایل مختلفی همچون سوخت گیری، بارگیری یا تغییر هواپیما داشته باشد. البته که سوخت گیری غالبا مربوط به پروازهایی می باشد که فاصله مبدا و مقصد آن زیاد است .

  • بلیط هواپیما رفت و برگشت (Return Ticket) :

    این نوع بلیط هواپیما به پروازهایی گفته میشود که از یک مبدا به مقصد و مجددا به همان مبدا اولیه ختم می شوند؛ مثلا برای پرواز از تهران به کیش و بازگشت آن از کیش به تهران باید بلیط رفت و برگشت تهیه شود. 

  • بلیط هواپیما رفت و برگشت با مقصدهای متغیر :

    در شرایطی که مسافری بخواهد با یک پرواز از مبدا به مقصد خود برود اما از مکان دیگری مجددا به مبدا خود بازگردد، باید از این نوع بلیط بخرد . بطور مثال مسافری که از تهران به بارسلونا در اسپانیا میرود اما قصد دارد بنا به دلایل گوناگون از شهر مادرید اسپانیا به تهران بازگردد، باید این نوع بلیط را خریداری نماید. این نوع بلیط اکثرا مناسب گردشگران تورهای مسافرتی می باشد.

  • بلیط های دارای چند توقف :

    تورهای مسافرتی معمولا از این نوع بلیط هواپیما استفاده میکنند . برای مسافران در مقاصد گوناگون توقف های طولانی مدتی را انجام داده و پس از آن مجددا به مبدا خود باز می گردند. این نوع بلیط ها معمولا به صورت بلیط هواپیما رفت و برگشت دو مقصدی و یا بلیط رفت و برگشت سه مقصدی صادر میشود .

  • بلیط های رفت و برگشت دومقصدی :

    این نوع بلیط ها بدین گونه می باشند که دو مقصد متفاوت را با یکدیگر ترکیب کرده و در واقع یک پکیج بسیار مناسب را به مسافران ارائه می دهد. بزرگترین ویژگی این نوع بلیط ها این است که دیگر لازم نیست برای هر دو مقصد خود دو بلیط یک طرفه مجزا تهیه کنید. با تهیه این نوع بلیط هم با یک تیر دو نشان می زنید هم هزینه به مراتب کمتری پرداخت می کنید.

  • بلیط های رفت و برگشت سه مقصدی :

    این نوع بلیط ها نیز کاملا شبیه به بلیط های رفت و برگشت دومقصدی می باشند، با این تفاوت که بجای دو مقصد، می توانید به سه مقصد متفاوت پرواز داشته باشید.

  • بلیط هواپیما کلاس ترکیبی (Mixed Class Ticket) :

    این نوع بلیط امکان این را به مسافران می دهد که در پروازهای گوناگون خود کلاس های پروازی متفاوتی را تجربه کنند . این نوع بلیط ها غالبا بصورت ترکیبی از کلاس های پروازی اقتصادی، تجاری، ممتاز و یا فرست کلاس ارائه می شود.

  • بلیط هواپیما بین المللی ایرپس :

 فقط توسط برخی از آژانس های مسافرتی و فقط در بعضی از کشورها عرضه می شوند. آن هم با قیمت های استثنایی که به مسافران این امکان را می دهد تا بین چندین فرودگاه مشخص در هر زمانی که بخواهند، پروازی بی دردسر داشته باشند.

انواع بلیط هواپیماReviewed by تور ارزان on Dec 16Rating: 3.5انواع بلیط هواپیماآیا با انواع بلیط هواپیما آشنا هستید ؟ در این مقاله به شما عزیزان برای انتخاب بهترین تور ارزان کمک خواهیم کرد.

در سفرهای هوایی برای انتخاب بهترین تور خارجی یا تور داخلی پیشنهاد میشود که با بلیط هواپیما و انواع آن آشنایی داشته باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

2 دیدگاه ها

  1. رضا رفیعی گفت:

    خیلی مقاله کاملی بود. ما قبل از اینکه به آژانس مسافرتی برای تهیه تور و بلیط بریم باید این مسایل رو بدونیم.

  2. سیروان.مهدوی گفت:

    ممنون بابت تمام این اطلاعات مفیدتون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی