ارتش سفالین چین (قسمت دوم)

ارتش سفالین چین (قسمت دوم)

دیدنی های چین ارتش سفالین چین

ارتش سفالین چین

ارتش سفالین چین:

  در مقاله ارتش سفالین چین (قسمت اول) مقاله یک معرفی کلی از این مجموعه را در اختیار شما گذاشتیم اما در این مقاله و قسمت های بعدی آن قصد داریم به صورت ریز و کامل این ارتش و آرامگاه آنها را به شما معرفی کنیم. فردی به نام کین شی هوانگ به‌ عنوان موسس کل کشور چین را متحد کرد و اولین امپراطور چینی در میان سالهای 207 تا 221 قبل از میلاد بود و جالب است بدانید که لیست سازه های چینی توسط این فرد دیوار مشهور و بلند چین نیز به چشم میخورد که در مرز های شمالی کشور ساخته شده است و خب همگی دلیل ساخت و تاسیس این بنا را میدانیم ، محافظت از مرز ها در برار حملات دشمن و یا حتی محافظت در برار بلایای طبیعی مثل سیل از جمله دلایل ساخت این دیوار بوده. اما تنها ساخت این دیوار مهم ترین بنای ساخته شده توسط این حکومت نبوده. امپراطور حکومت کین یک ارامگاه بزرگ هم در شهر قدیمی و باستانی شی آن (Xi’an) برای خود ساخت که جالب است بدانید حدود 6 سرباز سفالی از آن محافظت می‌کند. این مقبره خیلی بزرگ توسط همین سرباز ها که به اندازه واقعی یک انسان ساخته شده بودند محافظت می‌شد. این آرامگاه معروف و بزرگ چیزی حدود 2200 سال پس از این حاکم خلاق مخفی باقی ماند و بعد از این همه سال پیدا و مرمت شد. با اول تور  همراه باشید تا شمارا بیشتر با این ارتش و آرامگاه آنها آشنا کنیم و حقایق جالب در باره آنها را بدانید.

نحوه پیدایش این مقبره بزرگ:

   در مارس سال 1974 مردم روستای شرقی استان ((شیان شانکسی)) چین برای رسیدن به آب مجبور شدند زمین های نزدیک کوه لیشا را تا فواصل زیادی حفاری کنند. این افراد اصلا از این خبر نداشتند که یک گننج چندین هزار ساله در انتظار آنها در زیر زمین خاک شده است. جالب است بدانید که این اکتشاف جزو بزرگترین اکتشاف ها در کل قرن بوده است و با پیدا شدن این منطقه وسیع به همراه 6 هزار سرباز سوفالی که از آن محافظت می‌کنند باعث شد که خلی از توریست ها به این مکان سفر کنند و از نزدیک شاهد این ارتش عجب باشند.

تاریخچه:

اما این سوال در اینجا به وجود می‌آید که چه نیازی به ساخت این همه مجسمه سفالی و سنگی آن هم در ابعاد واقعی یک انسان بود؟هدف امپراطوری حکومت کین از ساخت این منطقه جه بود؟
به محض اینکه این خبر کشف این مقبره پخش شد محققان و باستان شناسان از سر تا سر دنیا خودشان را به این محل رساندند تا با کند و کاو و جستجو بتوانند به سر نخ های بهتر و واضح تری برسند. پس از مدتی تحقیق و بررسی این راز کشف شد و آن این بود که تمام این مجسمه ها متعلق به سربازان و اسب های امپراطور کین شی هوآ اولین امپراطور چین بوده که در جنگ ها به همراه پادشان بودند و زمانی که کشته شدند پیکر آنها در اینجا  به همراه پادشاه به خاک سپرده شده. داستان دیگری هم رابطه با این ارتش می‌باشد که حاکی از این است که کین شی هوآ اولین پادشاه چین برای اینکه پس از مرگ خودش هم بتواند در دنیای دیگری هم حکومت کند از تمام سفالگران و سنگ تراشان خواست تا 6 هزار سزباز و اسب را بسازند تا پادشاه به همراه خودش بتواند به آن دنیا ببرد و برای خود ارتشی نیز داشته باشد زیرا باور داشت که این ارتش میتوانند از اوو حتی در دنیای مردگان محافظت کنند.

با اول تور در قسمت بعدی داستان ارتش سفالین چین همراه باشید تا بیشتر با شگفتیهای آن آَشنا شوید.

ارتش سفالین چین (قسمت دوم)Reviewed by اول تور on Dec 5Rating: 3.0ارتش سفالین چین ارتش سفالین چین مقبره ای بزرگ که دارای 6 هزار سرباز و اسب از جنس سفال با اندازه های واقعی است و چند هزار سال در زیر خاک پنهان شده بود.

بهترین جاهای دیدنی چین – ارتش سفالین چین (قسمت دوم)  – تور ارزان چین – راهنمای تور چین – جاذبه های گردشگری چین

1 دیدگاه

  1. نگار.حمیدیان گفت:

    سلام . وای چقدر عجیب بود این مطلب . خیلی ممنون .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی