درباره ترکیه

درباره ترکیه

تور ترکیه درباره ترکیه

درباره ترکیه

درباره ترکیه

          کشوری که به دلیل موقعیت جغرافیایی نیمی از آن در اروپا و نیمی دیگر در آسیا قرار گرفته ، و به همین دلیل نیز موقعیت استراتژیک خاصی در منطقه دارا میباشد .

          آب و هوای ترکیه به دلیل دارا بودن مناطق کوهستانی و همچنین سواحل این کشور نسبتا پر باران است و زمستان های سردی نیز دارد ، اما در فصل تابستان گرم و آفتابی است و هوای دلچسبی دارد ، بهترین زمان سفر به ترکیه صرفنظر از حراج ها زمستانی ، ماه های اردیبهشت و خرداد ، و همچنین مهر و آبان میباشد ، که البته در این ماه ها نیز به دلیل روانه شدن توریستهای بسیار به سمت شهر های ترکیه جشنواره ها و فستیوال های جالب و هیجان انگیزی برگزار میشوند.

          از نظر مذهب درصد بالایی از مردمان ترکیه سنی هستند و درصد کمتر هم علوی هستند ، اما با وجود حکومت لائیکی ترکیه باز هم مردمان این کشور مراسم مذهبی اسلامی را برپا میدارند.

          زبان رسمی این کشور ترکی استانبولی میباشد که امروزه در نگارش زبان ترکی از حروف لاتین استفاده میشود ، در حالیکه در زمان های گذشته نوشتار با حروف عربی عثمانی صورت میگرفت ، قدمت زبان ترکی که ریشه های آذری ، ترکمنی ، اوغوزی و چند ریشه فرعی دیگر است به سالهای بسیار دوری باز میگردد که در نهایت و در طی سالیان با تغییراتی که رفته رفته ایجاد شده به صورت امروزی در آمد.

          فرهنگ و آداب و رسوم مردم ترکیه با وجود تاثیری که از اروپایی ها گرفته اند ، همچنان شرقی و کانون خانواده بسیار محترم و عزیز شمرده میشود ، مردمانی بسیار خونگرم و خانواده دوست هستند ، و طبق سنتهای شرقی ازدواج میکنند ،

          مردمانی بسیار مهمان نواز هستند و همچنین در محله های قدیمی تر همسایگان روابط صمیمانه ای با یکدیگر دارند و مانند یک خانواده با یکدیگر رفت و آمد میکنند.

          مردم ترکیه برای جشن نوروز اهمیت ویژه ای قائل هستند و این جشن در ترکیه نیز از تعطیلات رسمی محسوب میشود و مراسم خاص خودش را دارد.

          همچنین ماه رمضان در ترکیه اهمیت زیادی دارد و مردم این ماه را بسیار عزیز میدانند وکوچه ها و خیابان های محله هایشان را برای این ماه تزئین مینمایند.

شهر های مهم ترکیه

          مهمترین شهر ترکیه و پایتخت آن استانبول زیباست که هم بافت اروپایی دارد و هم بافت سنتی و قدیمی شرقی خود را به نمایش میگذارد ، و تلفیق این دو فرهنگ شهری بسیار زیبا و گرم و دل نشین را ایجاد نموده که کمتر مسافریست که عاشق این شهر بینظیر نشود و نخواهد دوباره به استانبول سفر کند. برای خرید بلیط هواپیما استانبول از اینجا اقدام کنید.

          مراکز خرید بزرگ و بین المللی ، کافه ها و رستوران های مدرن وسنتی ، قهوه خانه های ترکی و دنج ، مکان های تاریخی مثل ایاصوفیه ، خیابان معروف استقلال و چندین جاذبه گردشگری دیگر استانبول را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان و همچنین سایر مسافران از اقصی نقاط دنیا تبدیل کرده است.

          از دیگر شهر های مهم ترکیه آنتالیا میباشد که شهری ساحلی محسوب میشود و حال وهوای شهر های ساحلی همیشه برای بیشتر مسافران دوست داشتنیست.

          و بعد از آنتالیا شهر های ازمیر ، آنکارا ، کوش آداسی ، آلانیا ، مارماریس و بودروم از شهر های پر مسافر ترکیه هستند که هرکدام به نوبه خود مکان های دیدنی و تفریحی خاص و محبوبی دارند.

درباره ترکیهReviewed by نویسنده تور on Jun 7Rating: 5.0درباره ترکیهتور ارزان ترکیه - بهترین تور خارجی - جاذبه های گردشگری - درباره کشور ترکیه

تور ترکیه در تمام دنیا جزو پرطرفدارترین تورهای مسافرتی است که توریستهای بسیاری را جذب میکند.دیدنیهای ترکیه

1 دیدگاه

  1. amir.hzh گفت:

    سلام کوش آداسی ، آلانیا ، مارماریس و بودروم رفتم خیلی توصیه میکنم برید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی