تاریخچه پل مارکوپولو چین

تاریخچه پل مارکوپولو چین

تور چین-پل مارکوپولو پکن

پل مارکوپولو پکن

تاریخچه پل مارکوپولو چین :

▪پیشینه پل مارکو پولو:

ساخت این پل باشکوه چهار سال به درازا کشید یعنی بین سال های 1189 تا 1193.فرمان ساخت اولیه این پل را فرمانروا شیزونگ داده بود؛ولی دستور بازسازی آن را فرمانروا کانگ شی از دودمان چینگ داده بود، چون این پل عظیم در سال 1698دچار صدمات جدی بخاطر حادثه سیل شده بود. در دوره فرمانروایی امپراطور کانگ شی بود که پل مارکو پولو به شهرت زیادی رسید چون مارکو از آن در سفر نامه خود بسیار صحبت کرده بود و همین دلیلی شد تا افراد زیادی را از سرزمین اروپا به این مکان سرازیر شوند.

فقط سیل نبود که به ساختار و سازه این پل آسیب های جدی وارد کرد. از رویدادهای تلخی که پل مارکو را هم درگیر خود کرد جنگ جهانی دوم بود که خسارات زیادی به پل وارد کرد که بعد در قرن بیستم مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. سرانجام در سال ۱۹۴۹ میلادی،برای اینکه مقداری از بار ترافیکی شهر شلوغ پکن کم شود این پل باز دچار تغییرات اساسی شد، سطح آن آسفالت شد و برای تردد وسایل موتوری آزاد شد.

در سال ۱۹۷۱ میلادی تغییرات اساسی در اطراف این پل بوجود آمد و برای کم شدن بار ترافیکی خودروها چند جاده و بزرگراه در کنار این پل ساخته و بازسازی شد که دیگر نیازی نبود از این پل تاریخی برای تردد وسایل نقلیه استفاده شود.

▪ ساخت پل مارکوپولو چین :

        چیزی که پل مارکو را بسیار به لحاظ زیبایی و جاذبه گردشگری خاص کرده دقت و ظرافت سازندگان نخستین آن برای هرچه زیباتر دیده شدن پل بوده است. نکته جالب این است که سازه پل مارکو پولو از گرانیت است. بر روی این پل شما بجز پیکره های فراوان شیر که دیده می شود و بسیار در ساختشان ظرافت بکار رفته، ۴ ستون با ارتفاع ۴.۶۵ متر هم می بینید که بسیار هنرمندانه تزیین و زیباسازی شده اند، برای ساخت این ستون ها از سنگ مرمر استفاده شده تا بزرگی و شکوه پل را بیشتر نشان دهند. برای مستحکم تر شدن پل مارکو سازندگان دو قوس کوچک و بر روی هر کدام چهره شیر حک شده،در دو سمت پل بوجود آورده اند که این موضوع نشان می دهد که دانش مهندسی آن ها بسیار زیاد بوده است .

             ستون ها و پایه های این پل از آهن های مثلثی شکل است که پل را در برابر یخ زدگی و بلایای طبیعی محافظت می کند، البته در گذر زمان دچار آسیب هم شده اند. وقتی از این پل دیدن می کنید کتیبه ای بزرگ را مشاهده می کنید که بر پل حک شده دستور ساخت این کتیبه را امپراطور کانگ شی داده بود تا فعالیت ها و بازسازی هایی که بر روی این پل به دستور او انجام گرفته بودند ثبت شوند، زمان دقیق همه بازسازی ها بر  روی کتیبه قابل مشاهده است. تمام معماران و مهندسینی که از ابتدا و چه در دوره های بعد این پل را مورد تعمیر و مرمت قرار دادند اصل زیباسازی را در آن رعایت کردتد و برایشان این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده است.

             از داستان های جالبی که درمورد پل شنیده می شود اهمیت و علت ساخت شیرهای پل است که می گویند به علت بوجود آوردن احساس رعب و وحشت در دل متخلفان و دشمنان و البته به رخ کشیدن شکوه و عظمت فرمانروایی ساخته شده بودند.برای ساخت این سازه های تقریبا حدود ۲۸۰ قطعه سنگ مرمر استفاده شده است. قابل به ذکر است که دقیقا منبع و سند مشخصی برای حقیقی  بودن این مسائل وجود ندارد.

مطمئنا با سفر به چین و مخصوصا پکن دیدنی ها و جاذبه های بسیاری را مشاهده خواهید کرد ولی توجه خاصی که به این پل می شود در یک تور چین ملموس است. محققان عقیده دارند علت اصلی آن توجه و پرداختن زیاد مارکو پولو به این سازه بود است.

تاریخچه پل مارکوپولو چینReviewed by تور ارزان چین on Feb 3Rating: 4.5تاریخچه پل مارکوپولو چینآیا در مورد پل مارکوپولو پکن چیزی شنیده اید؟ در این مقاله در مورد تاریخچه پل مارکوپولو چین صحبت خواهیم کرد.

از دیدنیهای پکن ، پل مارکوپولو است. برای اینکه در تور چین بتوانید همه جای دیدنی چین را ببینید به راهنمای سفر دقت کنید.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی