معرفی میدان کنکورد پاریس

معرفی میدان کنکورد پاریس

تور فرانسه

میدان کنکورد پاریس

معرفی میدان کنکورد پاریس:

چنانچه می خواهید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور فرانسه است و در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این کشور داریم. در این بخش با میدان کنکورد پاریس، جاذبه های میدان، جاذبه های اطرافش و سرگذشت  این میدان پر حادثه و معروف آشنا خواهید شد:

میدان کنکورد:

میدان کنکورد زمینی به مساحت 84984 متر مربع است که در بخش مرکزی شهر پاریس و کرانه چپ رود سن واقع شده است. کنکورد لقب وسیع ترین میدان شهر و دومین میدان کشور فرانسه را نیز به خود اختصاص داده. این میدان ظاهری هشت ضلعی دارد و تعداد زیادی از جاذبه های اصلی و جالب توجه پاریس نیز اطرافش قرار گرفته اند. در واقع از کنکورد می توانید به مجموعه ای از جاذبه های پاریس اشراف داشته باشید. این میدان بزرگ متصل کننده شانزلیزه و باغ تویلری نیز هست. در ضمن کلیسای کاتولیک لَمَدلِن در شمال میدان و در خیابان رویال واقع شده است که بوسیله میدان کنکورد به ساختمان دولتی پالایس بئوربون در ضلع جنوبی، در آن سوی رودخانه سن متصل می شود.

ستون سنگی 3300 ساله ای که وسط میدان نصب شده یکی از ویژگی های این میدان است که هر روز، گردشگران زیادی را به طرف میدان کنکورد جذب می کند. دو فواره در دو سوی میدان خواهید دید که زیبایی میدان را چندبرابر کرده اند و نمادی از آب نماهای مشهور شهر رم هستند.

سازه های شاخص و زیبای زیادی اطراف میدان کنکورد وجود دارند؛ ولی تاریخچه این محل بیش از هر چیزی نظر مردم دنیا را به خود جلب می کند. تاریخچه ای وحشتناک، پر از خون و خونریزی. عجیب نیست که سال ها، اهالی شهر این، میدان کنکورد را به نام میدان گیوتین معرفی می کردند. وسط این میدان انقلابی های تندروی فرانسه، گیوتینی نصب کردند و پادشاه وقت فرانسه، لویی شانزدهم و خانواده اش را با آن اعدام کردند.

البته انقلابیون با اینکار آرام نشدند و هر کسی که مخالف شان بود را نیز به تیغ گیوتین سپردند. در واقع کنکورد، 10 ماه از وحشتناک ترین ایام تاریخ فرانسه را یعنی "دوران وحشت" را یادآوری می کند. 

 در بخش های بعدی بیشتر از تاریخچه مخوف میدان کنکورد خواهیم گفت و شاخص ترین کسانی که در این جا کشته شدند را معرفی خواهیم کرد و با فضای این میدان بیشتر آشنا خواهید شد. 

نامگذاری میدان کنکورد:

دوره وحشت که در سال 1795 خاتمه یافت، میدان نامش تغییر کرد و به نام میدان کنکورد معرفی شد. کنکورد واژه ای فرانسوی با معنای هارمونی، دوستی، سازش، روابط حسنه و ... است. ولی ایم وضعیت خیلی دوام نداشت و بار دیگر با سرکار آمدن حکومت پادشاهی بوربون ها در سال 1814 با پادشاهی لویی هجدهم، میدان کنکورد به میدان لویی پانزدهم تغییر نام داد و در سال 1826، میدان لویی شانزدهم معرفی شد، دقیقا به نام کسی که در میدان با گیوتین به قتل رسید. البته باز هم باز دیگر میدان شرایط دیگری را تجربه کرد با انقلاب ژوئیه یعنی خاتمه یافتن پادشاهی بوربون ها در سال 1830، نام میدان بار دیگر به کنکورد معرفی شد و دیگر هیچوقت عوض نشد. 

معرفی میدان کنکورد پاریسReviewed by Yeganeh on Mar 7Rating: 3.0معرفی میدان کنکورد پاریسچنانچه می خواهید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور فرانسه است و در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این کشور داریم. در این بخش با میدان کنکورد پاریس، جاذبه های میدان، جاذبه های اطرافش و سرگذشت  این میدان پر حادثه و معروف آشنا خواهید شد.

چنانچه می خواهید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور فرانسه است و در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری در این کشور داریم. در این بخش با میدان کنکورد پاریس، جاذبه های میدان، جاذبه های اطرافش و سرگذشت  این میدان پر حادثه و معروف آشنا خواهید شد.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی