فرودگاه بین المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان

فرودگاه بین المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان

فرودگاه رفسنجانی کرمان

فرودگاه بین المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان

فرودگاه بین المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان

   فرودگاه کرمان با نام فرودگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از مهم‌ ترین پایانه‌ های حمل و نقل هوایی در کشور می باشد که به صورت هفتگی در حدود ۱۱۶ پرواز داخلی و خارجی در ان انجام می گردد. فرودگاه کرمان واقع در شهر کرمان یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های ایران می باشد و دارای دو ترمینال داخلی و خارجی است که در سال گذشته، حدود ۷۳۰ هزار مسافر خارجی و داخلی از امکانات آن استفاده نموده اند.
   فرودگاه کرمان در انتهای بلوار جمهوری اسلامی شهر کرمان قرار دارد. مطالعات اولیه برای احداث فرودگاه کرمان از سال ۱۳۰۴ آغاز و از سال ۱۳۳۵ عملیات ساختمانی احداث آن رسما شروع شد. پس از اتمام عملیات اجرایی در سال ۱۳۴۹ جابجایی بار و مسافر فرودگاه کرمان با دو پرواز در هفته از نوع DC6 بین کرمان و تهران و برعکس شروع به کار کرد. البته عملیات توسعه این فرودگاه در سال‌ های بعد از انقلاب نیز ادامه یافت؛ به این ترتیب که، در سال ۱۳۶۰ عملیات تأویل و روکش باند اصلی به طول  ۳۸۴۵ متر عرض ۶۰ متر ارتقاء‌ پیدا کرده و در سال ۱۳۶۶ به بهره‌‌ برداری رسید و در سال ۱۳۶۹ به صورت قطعی تحویل گرفته شد. در سال ۱۳۶۲ قرارداد توسعه ترمینال فرودگاه به میزان ۱۲۰۰ مترمربع منعقد گردید. در سال ۱۳۶۶ مساحت ترمینال‌ ها به ۱۸۰۰ مترمربع افزایش و مجددا در سال ۱۳۶۹ با ایجاد توسعه پایانه حجاج به ۲۶۰۰ مترمربع گسترش پیدا کرد. در سال ۱۳۷۲ پایانه حجاج با زیربنای  ۳۰۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید.

پایانه‌ها و امکانات رفاهی فرودگاه کرمان

   فرودگاه کرمان دارای دو پایانه برای پروازهای داخلی و خارجی و نیز پایانه‌ ای جدا برای پروازهای حجاج است. علاوه بر این، در فرودگاه کرمان نیز مشابه سایر فرودگاه‌ ها، امکانات رفاهی مانند اتاق مادر و کودک، اتاق سیگار، خدمات حمل بار، بوفه و رستوران، بخش اشیای گمشده، غرفه‌ های تجاری و شعبه‌ های بانکی برای آسایش بیشتر مسافران فراهم گردیده است.

آدرس: کرمان - انتهای بلوار جمهوری اسلامی - فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان
تلفن:  2-32110031-034  
فاکس: 32111193-034
سامانه پیام کوتاه: 10000407
دفتر مدیر کل: 32110194-034
مرکز تلفن: 6-32110113-034
رئیس اداره حراست: 32110492-034
دفتر روابط عمومی: 31212071-034
دفتر امور بازرگانی: 31212150-0341

فرودگاه بین المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمانReviewed by اول تور on Mar 3Rating: 3.0فرودگاه بین المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمانفرودگاه بین المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان یکی از فرودگاه های ایران می باشد که دارای انواع پروداز های داخلی و خارجی است. در این مقاله این فرودگاه را به شما معرفی می کنیم.

فرودگاه بین المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان یکی از فرودگاه های ایران می باشد که دارای انواع پروداز های داخلی و خارجی است.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی