فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز

فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز

فرودگاه شیراز

فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز

فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز

   فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا و در جنوب شرقی شهر شیراز قرار دارد. شیراز، یکی از بزرگترین شهرهای ایران و مرکز استان فارس است که در منطقه‌ی کوهستانی زاگرس واقع‌ شده و آب‌ و هوایی معتدل دارد. این شهر به دلیل وجود جاذبه‌ های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی فراوان، هرسال گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. فرودگاه بین‌المللی شیراز بعد از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تهران مجهزترین فرودگاه ایران می باشد و دارای تجهیزات ناوبری و الکترونیک بسیار پیشرفته‌ ای است. از فرودگاه بین‌المللی شیراز تعدادی پرواز داخلی به شهرهای مختلف ایران و تعدادی پرواز خارجی به کشورهای دیگر به ویژه کشورهای حوزه‌ی خلیج‌ فارس انجام می‌ گردد. فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز، که دارای کاربرد نظامی نیز می باشد، دارای ۲ باند پروازی به طول ۴۲۷۲ متر و ۴۳۳۴ متر است. یکی از مزیت‌ های قابل‌ توجه فرودگاه وجود سالن آمفی‌تئاتر، سالن پذیرایی و فضای سبز زیبا به وسعت 50 هزار مترمربع می باشد. در حال حاضر این فرودگاه یکی از پنج فرودگاه پر رفت‌ و آمد کشور ایران محسوب می شود و با اجرای طرح توسعه‌ فرودگاه به دومین فرودگاه بزرگ و پر رفت‌ و آمد کشور تبدیل شده است.
   فرودگاه شهی دستغیب شیراز با پیوستن به طرح یکپارچه‌ سازی فرودگاه‌ ها در صدور ویزا، ویزای الکترونیک در فرودگاه بین‌المللی شیراز پس از فرودگاه‌های بین‌المللی تهران و مشهد صادر می گردد که یکی از برنامه‌ های وزارت امور خارجه جهت تسهیل در ورود گردشگران به کشور است. ویزا های صادرشده از فرودگاه شیراز بیشتر برای گردشگران کشورهای حوزه خلیج‌ فارس و کشورهای اروپایی بوده و شامل ویزاهای درمانی نیز می باشد. درواقع تمام گردشگران و تجار غیر ایرانی کشورهای مختلف به‌ غیر از برخی کشورها مانند آمریکا، کانادا، بریتانیا، پاکستان و عراق پس از ورود به فرودگاه شیراز می‌توانند در مدت کوتاهی (کمتر از سی دقیقه) ویزای توریستی دو هفته‌ای دریافت نمایند.
   فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز دارای ۱۵ مسیر هوایی (ROUTE) است که در مسیرهای داخلی به شهرهای تهران، تبریز، مشهد، اهواز، اصفهان، ساری، نوشهر، آبادان، بوشهر، بندرعباس، کرمان، کرمانشاه، لارستان، لامرد، کیش، لاوان، قشم، سیری، ماهشهر، خارک، عسلویه و رشت پرواز داشته و در مسیرهای خارجی نیز به کشورهاییی همچون مالزی، سوریه، قطر، امارات متحده عربی (دبی، ابوظبی و شارجه)، کویت، ترکیه، عراق، بحرین و عربستان،ارمنستان،جمهوری آذربایجان،گرجستان و عمان و به صورت موردی به روسیه، پاکستان، مصر و سودان نیز پرواز دارد. در کل ۱۸ مقصد خارجی از شیراز پرواز وجود دارد.
امکانات و تسهیلات فرودگاه شیراز شامل CIP-VIP، پارکینگ خودرو، رزرواسیون هتل، کیوسک اطلاع‌رسانی، انواع غرفه‌ها، مسجد، اطلاعات پرواز، باجه ارزی، خود پردازها و تسهیلات جهت معلولین می باشد.

آدرس: ایران، شیراز، بلوار مدرس، میدان گل سرخ (میدان الله)، خیابان دکتر شاه‌چراغی، فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز
تلفن: ۰۷۱۳۷۲۱۸۸۹۰
اطلاعات پرواز: ۱۹۹
تلفن مستقیم ترمینال داخلی: ۰۷۱۳۷۲۱۸۸۸۸
تلفن مستقیم ترمینال خارجی: ۰۷۱۳۷۲۱۸۸۸۹

فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیرازReviewed by اول تور on Jan 26Rating: 3.0فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیرازفرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز پس از فردگاه بین المللی امام خمینی تهران یکی از مجهزترین فرودگاه های کشور است که دارای پرواز های داخلی و خارجی می باشد. در این مقاله این فرودگاه را به شما معرفی خواهیم کرد.

فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز پس از فردگاه بین المللی امام خمینی تهران یکی از مجهزترین فرودگاه های کشور است که دارای پرواز های داخلی و خارجی می باشد.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی