قشنگ ترین روستای هوتوان چین

قشنگ ترین روستای هوتوان چین

قشنگ ترین جاذبه های روستای هوتوان چین

قشنگ ترین روستای هوتوان چین

قشنگ ترین روستای متروکه دنیا؛ هوتوان چین:

 

   روستای هوتوان در شمال جزیره شنگشان جای دارد. خود جزیره شنگشان (Shengshan ) از ۴۰۰ جزیره کوچک و بزرگ بوجود آمده که به نام جزایر شنگسی ( Shengsi ) شهرت دارند و هنگامی که این 400 جزیره یکی می شوند مجمع الجزایر زوشان ( Zhoushan ) را بوجود می آورند. این مجمع الجزایر در قسمت خارجی خلیج هانگزو و شرق سرزمین چین جای دارد. پس طبیعتا این جزایر پتانسیل و منابع زیادی برای رشد و گسترش اقتصاد چین دارد.

گسترده ترین مجمع الجزایر چین و مالک وسیع ترین صنعت شیلات این کشور زوشان است، زوشان در قدیم فقط بوسیله صنعت ماهی گیری، اکثر هزینه و نیازهای منطقه را برآورده می کرد. هنگامی که وارد این مجمع الجزایر می شوید می بینید که بسیار از روستاهای جزیره با صنعت ماهی گیری امرار معاش می کردند، از جمله این روستاها، روستای کوچک هوتوان بود که الان متروک و بدون سکنه است. 

اکثر روستاهایی که در مجاورت شیلات جای دارند تقریبا تمام زندگیشان با ماهی گیری و منابع دریایی آمیخته شده برخلاف سایر روستاها که بیشتر با کشاورزی شناخته می شوند. از زمان های بسیار قدیم تا کنون، همیشه در نوارهای ساحلی، زمین های در مجاورت  دریاچه و حوالی رودخانه ها، روستاها و دهکده های برپایه صنعت ماهی گیری بوجود آمده اند و همچنان با قدمت بسیار زیاد به زندگی خود ادامه می دهند. وسعت ۳۵۶,۰۰۰ کیلومتر مربع از قاره ها را سواحل در بر گرفته اند پس وجود و زیاد شدن دهکده های ماهیگیری کاملا طبیعی است. معمولا روستاهای ماهیگیری در حواشی خلیج ها بوجود می آیند، چون از امنیت کافی برخوردارند. اغلب این روستاها از شهرها بسیار دور هستند.

داستان روستای هوتوان چه بود؟

دهکده  هوتوان هم یکی از روستاهایی بود که امرار معاش در آن بوسیله ماهی گیری انجام می شد. روستای هوتوان 200 ماهی گیر داشت که همراه اهالی خانواده شان در این روستا زندگی می کردند و هوتوان را به یک روستای 500 خانواری تبدیل کرده بودند. زندگی این مردم همانند سایر روستاها طبیعی و خوب بود، تا این که کم کم صنایع ثانوی، خدمات و خرده فروشی ها و عمده فروشی ها در این روستا شروع به کار کردند. هنگامی که این صنایع کوچک شروع به رونق گرفتن کردند، کسب و کار مردم هوتوان و امرار معاششان تحت تاثیر قرار گرفت و به سرعت شغل هایی مثل تعمیر کشتی ها، کشتی سازی، کشتی رانی،  و دیگر کارهای سبک (لوازم خانگی، لوازم الکتریکی، پوشاک، لوازم ورزشی و گردشگری، جای کسب و کار اصلی این مردم را گرفت.

این پدیده نو ظهور زندگی مردم روستایی را که از طریق ماهی گیری کسب درآمد می کردند تحت تاثیر قرار داد، چون قبل از بوجود آمدن صنایع واسطه و امکانات حمل و نقلی خود ماهی گیران و ساکنان روستا بودند که تمامی کارهای مربوط به صنعت شیلات را در دست داشتند. کم کم خدمات و صنایع ثانویه بیشتر شدند و نقش مردم روستا کمرنگ تر پس دیگر ماهی گیران و ماهی گیری در روستاها رونق و بازار چندانی نداشتند و با سخت تر شدن گذران زندگی اهالی از به اجبار روستا را ترک کردند.

مهاجرت روستاییان هوتوان دقیقا 50 سال پیش صورت گرفت اکثر اهالی از این روستا رفتند و خانه و زندگیشان بدون سکنه و متروک باقی ماند.

 

قشنگ ترین روستای هوتوان چینReviewed by اول تور on Mar 6Rating: 3.0قشنگ ترین روستای هوتوان چینقشنگ ترین روستای هوتوان چین ، یکی از متروکه ترین و زیبا ترین روستاهای دنیا هوتوان در شمال جزیره شنگشان است.

قشنگ ترین روستای هوتوان چین، یکی از متروکه ترین و زیبا ترین روستاهای دنیا هوتوان در شمال جزیره شنگشان است.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی