بخش های مختلف باغ پرندگان تهران

بخش های مختلف باغ پرندگان تهران

معرفی باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران

معرفی بخش های مختلف باغ پرندگان تهران:قسمت پنجم

 

کبوترسانان

از دسته پرنده هایی که حتما چندین بار دیده اید، کبوترسانان هستند. ولی انواعی که ما در روز در کوچه و خیابان می بینیم تنها یکی تو گونه از این خانواده بزرگ محسوب می شوند. هنگامی که وارد بخش کبوترسانان باغ پرندگان تهران شوید، گونه هایی را خواهید دید که بسیار باعث شگفتی و حیرت شما خواهند شد، انواع گونانگون از کبوترها را در این بخش می بینید که به لحاظ تنوع عدد بسیار بالایی را به خود اختصاص داده، بنابراین این پرنده به عنوان یکی از پرندگان پرتنوع شناخته می شود. برای دیدن بخش کبوترسانان باید به بالاترین قسمت باغ پرندگان بروید، اغلب مواقع بازدیدکنندگان فرصت تماشای این قسمت را بخاطر دیدن سایر قسمت ها از دست می دهند. با رسیدن به بخش کبوترسانان می توانید تهران را زیر پای خود ببینید و با یک تیر دو نشان بزنید چون در این نقطه عکس های خوبی می توان ثبت کرد.

کبوتر دانفوس (اسکندورس، کله اسبی): زادگاه اصلی این گونه زیبا، آلمان است و بیشتر در جنوب و جنوب غربی خراسان جنوبی و کرمان دیده می شود.

 کبوتر پشت فر: پرنده ای دوست داشتنی که کرک های روی بال هایش فر است و در دسته پرندگان زینتی جای می گیرد. این جانور زیبا جزو دسته پرنده های پرشی هم هست و در سال 2015 از به عنوان یکی از محبوب ترین و زیباترین پرنده های اروپایی معرفی شده.

کبوتر کینگ اردکی (کینگ پنگوئنی): زادگاه این کبوتر شهر تگزاس است، این پرنده نخستین بار به جهت استفاده از گوشت در این شهر پردرش داده شده. امروز جزو پرنده های زینتی  محسوب می شود و عنوان یکی از 10 کبوتر پرطرفدار دنیا معرفی می شود.

 کبوتر دم چتری: این پرنده به لحاظ شهرت و محبوبیت رتبه نخست را در بین علاقمندان به کبوتر را بدست آورده. این پرنده بین 12 تا 22 پر در دم خود دارند، و در کل 30 تا 40 پره است. 

 

8- بخش طاووس ها و شترمرغ ها

 آخرین قسمتی که در باغ پرندگان تهران خواهید دید، بخش مربوط به شترمرغ ها و طاووس هاست. دو گونه که بسیار کمیابند و غالبا در برنامه های تلویزیونی آنها را دیده ایم؛ ولی در باغ پرندگان تهران این فرصت دست داده که بتوانیم آن ها را از نزدیک ببینیم.

 طاووس:‌ طاووس، از پرندگان بسیار جذاب و زیبا که دوست دارید مدتها تماشایش کنید. از این پرنده در اکثر فرهنگ ها به عنوان کمال تجمل و زیبایی یاد می شود و بخاطر داشتن پرهایی هزار رنگ شهره دنیاست. نوع ماده آن زیبایی خاصی ندارد و فقط  نر این حیوان بسیار زیبا و دیدنیست.

این پرنده به عنوان یکی از بزرگترین پرنده های جهان معرفی می شود و دو گونه متفاوت دارد؛ یکی هلندی و دیگری هندی. از طاووس به عنوان پرنده ملی هند یاد می شود. علت اطلاق لقب هزار چشم بخاطر اشکال خاص روی پرهایش است.

شترمرغ ها: پرنده ی زیبای  دیگری که در این مجموعه خواهید دید. هنگامی که در نزدیکی این پرنده باشید متوجه می شوید که چرا لقب بزرگترین پرنده را دارد. پاهایی نا موزون دارد که سبب می شود با سرعتی بسیار بالا بدود و برخلاف زشتی پاها چشمانی زیبا دارد. این پرنده در هنگام دویدن می تواند تا سرعت 70 کیلومتر در ساعت هم شتاب بگیرد، در ضمن بزرگترین تخم هم به شتر مرغ تعلق دارد.3

 

بخش های مختلف باغ پرندگان تهرانReviewed by اول تور on Sep 1Rating: 4.0بخش های مختلف باغ پرندگان تهران معرفی بخش های مختلف باغ پرندگان تهران در تور ارزان یک روزه تهران

معرفی بخش های مختلف باغ پرندگان تهران در تور ارزان یک روزه تهران.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی