معرفی بخش های مجموعه آنیت کابیر ترکیه

معرفی بخش های مجموعه آنیت کابیر ترکیه

معرفی بخش های مجموعه آنیت کابیر ترکیه

بخش های مجموعه آنیت کابیر ترکیه

معرفی برج ها و بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر، آنکارا

برج اصلاحات:

در برج اصلاحات می توانید موزه پوشاک آتاتورک را ببینید. حجاری های داخل این ساختمان دستی ناتوان و کوچک را به تصویر می کشد که مشعلی در حال خاموش شدن را در دست گرفته. این دست نمادی از حکومت بزرگ و در حال انقراض عثمانی است. در کنار دست نحیف، دست قدرتمند دیگری هم در این ساختمان حجاری شده که مشعلی نور افشان را دارد که سمبلی از اصلاحات صورت گرفته توسط جمهوری نوپای ترکیه و آتاتورک است. 

 کتیبه ای در این برج جای دارد که سخنان آتاتورک درباره اصلاحات بر روی آن حک شده است:

▪ چنانچه جامعه ای همگام با هم در طریقت و یک هدف نباشد، ممکن است آن جامعه نتواند پیشرفت کند و سمت مدرن شدن پیش رود.

برج جمهوری:

با ورود به برج جمهوری می توانید از گالری هنر دیدن کنید، در این گالری می توانید نوشته هایی را ببینید که همه برگرفته از سخنان آتاتورک درباره جمهوری ترکیه است. در برج جمهوری مدل هایی از بنای دبیرستان نظامی که آتاتورک در آن تحصیل می کرد، بنای کنگره ارزرم و سیواس و بنایی از مجلس کبیر ترکیه و تصاویری از آن سال ها به نمایش گذاشته شده اند.

گالری هنر:

چنانچه به هنر و بخصوص نقاشی علاقه داشته باشید، فرصتی عالی را در پیش رو دارید؛ در آرامگاه آتاتورک یک اتاق به گالری هنر تعلق دارد. در این گالری نگاره هایی که از آتاتورک ترسیم شده اند را می توانید ببینید. این نگاره ها آتاتورک را در حال ملاقات هایش با سران سایر کشورها نشان می دهند. گالری هنر مابین برج های جمهوری و دفاع از حقوق (در باره این ساختمان ها توضیح داده خواهد شد) جای دارد و کتابخانه شخصی آتاتورک هم در این ساختمان قابل مشاهده است.

 از نکات جالب درباره گالری هنر پرده نمایشی است که در آن وجود دارد و می توانید روی آن فیلم هایی با موضوع مبارزات و دلیری های آتاتورک ببینید. 

برج دفاع از حقوق:

اصل دفاع از حقوق، پایه گذاری همبستگی ملی در هنگام نبرد استقلال بر حجاری های خارجی این ساختمان حک شده است. چهره ای از یک آقا که شمشیری در دست دارد و سایرین را ترغیب می کند که به سوی دشمن هجوم برند را در این حجاری ها می توانید ببینید. درختی بزرگ هم زیر دست دیگر این مرد دیده می شود که سمبلی از کشور ترکیه است و مرد شمشیر به دست نمادی از مردم همیشه متحد ترکیه برای دستیابی به استقلال است. گالری های دوره ای با موضوع آتاتورک و مسائل ملی در این ساختمان دایر می شود. مدلی از دانشکده نظامی که آتاتورک در آن تحصیل میکرد هم در این ساختمان قابل مشاهده است. 

  روی کتیبه ای که در ساختمان دفاع از حقوق نصب شده این سخنان آتاتورک را می توانید مطالعه کنید: 

▪اصل این است که قدرت ملت مان را پویا نگه داریم و در برابر خواسته حق حاکیمت ملت تسلیم باشیم.

▪روشن است که استقلال ملت مان بااهمیت ترین خواسته و احتیاج سرزمینمان است، چیزی که از قلب و وجدان مان سرچشمه می گیرد.

▪ بعد از این مردم ترکیه باید کنترل زندگی، استقلال و موجودیت خود را به دست بگیرند.

▪تاریخ نمی تواند خون، حق و موجودیت یک ملت را حاشا کند.

معرفی بخش های مجموعه آنیت کابیر ترکیهReviewed by اول تور on Aug 23Rating: 4.5معرفی بخش های مجموعه آنیت کابیر ترکیهمعرفی بخش های مجموعه آنیت کابیر ترکیه شما میتوانید به همراه یک تور ارزان ترکیه از این مکان دیدن کنید و خاطره خوشی را برای خودتان به جای بگذارید . 

معرفی بخش های مجموعه آنیت کابیر ترکیه شما میتوانید به همراه یک تور ارزان ترکیه از این مکان دیدن کنید و خاطره خوشی را برای خودتان به جای بگذارید .

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی