پارک صلح آنکارا ترکیه

پارک صلح آنکارا ترکیه

معرفی پارک صلح آنکارا ترکیه

پارک صلح آنکارا ترکیه

آشنایی با پارک صلح و نمایی کلی از برج های مجموعه آنیت کابیر آنکارا:

پارک صلح:

در اطراف بنای اصلی که آرامگاه آتاتورک در آن جای دارد پارک بسیار بزرگی ساختمان را محاصره کرده که بازدیدکنندگان می توانند در آن به تفریح و پیاده روی مشغول شوند. این پارک به نام پیس یا صلح شهرت دارد؛ پارک صلح نامش را از شعار مشهور آتاتورک بدست آورده است، شعار او "تا وقتی که در سرزمینمان صلح نباشد، صلحی هم در جهان حاکم نخواهد شد" (Peace at home, peace in World

 پارک صلح از معروف ترین و دیدنی ترین پارک های آنکارا محسوب می شود. در این پارک زیبا حدود 50,000 گونه درخت و 104 گونه گل کاشته شده. این گل ها و درخت های متنوع از 25 سرزمین متفاوت به آرامگاه آتاتورک هدیه شده اند و به تدریج در گذر سالها بر تعدادشان اضافه می شود. توصیه ما در بازدید از آرامگاه آتاتورک این است کهزمانی را هم برای گردش در این پارک در نظر بگیرید. جالب است بدانید گل ها و درختان طوری کاشته شده اند که پرچم ترکیه را نشان می دهند.

اپارک صلح حدود 630.000 متر مربع  مساحت دارد که در نوع خود بسیار وسیع است. به علت مساحت زیادی که دارد هم اکنون آن را به دو قسمت اصلی شرقی و غربی جدا کرده اند تا گردش در آن راحت تر شود. درختان و گل هایی که در پارک صلح از کشورهای مختلف به اینجا آورده شده اند که از جمله این کشورها می توان افغانستان، اتریش، کانادا، چین، بلژیک، دانمارک، مصر، فنلاند، فرانسه، عراق، استرالیا، آمریکا، بریتانیا و ... را نام برد.

بعد از عبور از این پارک باشکوهِ آنیت کابیر به فضای اصلی این مقبره خواهید رسید. جایی که بخش های متنوع و دیدنی را در خود دارد. بعد از پارک صلح باید 26پله را طی کنید و وارد  جاده شیرها شوید. هنگام ورود به این جاده در دو طرف جاده دو ساختمان آزادی و استقلال را می بینید و دقیقا تازه از این قسمت شما بازدید خود را شروع می کنید.

معرفی کلی برج های مجموعه آنیت کابیر:

 قبل از اینکه بخواهیم شروع کنیم و در مجموعه آنیت کابیر گشت بزنیم خوب است اطلاعاتی درباره ساختمان های این مجموعه به صورت اجمالی بدست آوریم تا بیشتر با اجزای مختلف آن آشنا شویم. به صورت کلی این آرامگاه باشکوه دارای 10 برج یا ستون است که به شکل قرینه و موازی در بخش های متفاوت این مجموعه ساخته شده اند. این برج ها یا ساختمان ها سمبل هایی از مردم و جمهوری کشور ترکیه محسوب می شوند و به لحاظ ساختار خیلی باهم قرابت و شباهت دارند. تمام برج ها شکلی مستطیلی دارند و با سقفی هرمی شکل مسقف شده اند. بر روی این سقف  ها می توانید نیزه هایی برنزی را ببینید که مشابه آن ها در چادرهای سنتی عشایر ترکی استفاده می شود. داخل هر برج با تزیینات هندسی -که از فرش ترکی (کیلیم) الگو برداری شده - و نگاره های دیواری بر روی سقف زینت داده شده اند. با ورود به برج ها در بعضی از آن ها کتیبه هایی از سخنان آتاتورک را خواهید دید.  به علاوه اینکه ماکت هایی از این برج ها در محوطه مقبره نیز وجود دارد.

در بخش های بعدی با جزئیات یک یک این برج ها آشنا خواهید شد...

پارک صلح آنکارا ترکیهReviewed by اول تور on Aug 19Rating: 4.5پارک صلح آنکارا ترکیه آشنایی با پارک صلح و نمایی کلی از برج های مجموعه آنیت کابیر آنکارا در تور ارزان ترکیه . 

آشنایی با پارک صلح و نمایی کلی از برج های مجموعه آنیت کابیر آنکارا در تور ارزان ترکیه .

 

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی