بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر، آنکارا

بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر، آنکارا

بهترین دیدنیهای ترکیه ، بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر، آنکارا

بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر، آنکارا

معرفی برج ها و بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر، آنکارا :

برج استقلال:

   کنده کاری ها و حکاکی های داخل ساختمان استقلال را که ببینید، مرد جوانی را مشاهده خواهید کرد که  ایستاده و یک شمشیر را با دستانش نگه داشته، و در همان حال یک عقاب بزرگ در پس او روی سنگی قرار دارد. در افسانه های مردم ترکیه عقاب سمبلی از صلابت ، اقتدار و تکیه بر خود است و جوان جنگجو که شمشیر به دست دارد هم در فرهنگ و هنر سلجوقی سمبلی از مردمان ترک است که همواره از استقلال خود دفاع و حفاظت می کنند. در این برج می توانید یک  شمایل کلی از تمام مجموعه آنیت کابیر ببینید.

 * با بازدید از  این برج گزیده ای از سخن ها و جملات تاثیرگذار آتاتورک که به استقلال ارتباط دارد را بر روی کتیبه ها و سنگ نوشته ها خواهید دید. نقل قول های روی بعضی  از این کتیبه ها به قرار زیر است: 

▪هنگامی که اینطور تصور می کنند که ملت ما در مسیر بسیار ترسناک و پرخطر از حرکت باز ایستاده است و راهی به جلو ندارد، صدای نیاکان مان ما در گوش ها می پیچد که از ما در خواست دارند با این وضعیت بجنگیم. 

▪زندگی به مفهوم مبارزه کردن است. موفقیت در زندگی فقط با مبارزه کردن برای دستیابی به هدف هایمان محقق می شود. 

▪ما مردمانی هستیم که همواره دنبال استقلال و زندگی هستیم و حیات خود را فقط و فقط برای این مسئله به خطر می اندازیم. 

▪هیچ عاملی نمی تواند ما را از خواسته مان برای رسیدن به عدالت و بخشش دور و یا منع کند. مردم و فرزندان ترکیه هیچوقت نباید این مسئله را از یاد ببرند.

▪این مردم نباید و نمی تواند بدون داشتن استقلال به حیات خود ادامه دهد؛ یا استقلال یا مرگ. 

برج آزادی:

در حکاکی های داخل برج آزادی فرشته ای را خواهید دید که صفحه ای کاغذ را در دست گرفته و اسبی در کنار او در حال شیهه کشیدن است. این فرشته سمبلی از تقدس و اهمیت آزادی ست و برگه کاغذ نمادی از بیانیه آزادی ترکیه محسوب می شود. اسب هم سمبلی  از آزادی و مستقل بودن است. در این ساختمان گالری عکسی از مراحل مختلف احداث آنیت کابیر و نمونه سنگ هایی  که در آن استفاده شده  را هم می توانید تماشا کنید.

 کتیبه ای بر روی برج آزادی خواهید دید که حرف های مهم آتاتورک در مورد آزادی بر روی  آن حک شده است: 

▪اصول ملت ترکیه این است که با احترام و عزت به زندگی خود ادامه دهند. این اصول فقط و فقط از پس استقلال بر می آید. اهمیتی ندارد که ملت ما چقدر ثروت داشته باشند، اگر استقلال نداشته باشند چیزی بیشتر از یک برده در جهان مدرن محسوب نمی شود. 

▪به نظر من یک ملت تنها با وجود استقلال و آزادی موفق می  شود احترام، عزت و اخلاق استوار و زنده داشته باشد و از آن به خوبی محافظت کند.

▪آزادی، برابری، عدالت اساس و ریشه اتحاد و همبستگی ملت ما هستند. 

▪در تمام تاریخ مان، ما سمبلی از ملتی هستیم که موفق شد آزادی و استقلالش را خودش به دست بیاورد. 

بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر، آنکاراReviewed by اول تور on Aug 15Rating: 4.5بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر، آنکارامعرفی برج ها و بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر ، آنکارا ترکیه در تور ارزان ترکیه .

معرفی برج ها و بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر ، آنکارا ترکیه در تور ارزان ترکیه .

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی