چگونگی پدید آمدن دخمه مردگان پاریس (قسمت 2)

چگونگی پدید آمدن دخمه مردگان پاریس (قسمت 2)

تور فرانسه

دخمه مردگان پاریس

چگونگی پدید آمدن دخمه مردگان پاریس:

(قسمت 2)

اگر قصد دارید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی حضور داشته باشید، ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری شما داریم. یکی از جاذبه هایی که می توانید در تور فرانسه و سفر به شهر پاریس از آن دیدن کنید دخمه مردگان خواهد بود.قرار است بیشتر درباره آن صحبت کنیم و اطلاعات خوبی بدست آوریم:

تبدیل دخمه مردگان به جاذبه ای تماشایی:

دخمه مردگان از ابتدا کنجکاوی پاریسی های بلندمرتبه را برانگیخته بود. کُنت آرتوآ نخستین بازدیدکننده این دخمه بود. بازدید عمومی از دخمه زمانی شروع شد که به یک استودان شایسته و قابل بازدید تبدیل شد، در ضمن در این دوره جنگ های ناپلئونی مابین سال های 1814-1815 تمام شده بود. اوایل، بازدید از این دخمه فقط چند بار در سال و با اجازه بازرسان معدن میسر بود. کم کم این تعداد افزایش یافت و عبور و مرور به آن راحتتر شد. اما...

در سال 1830، قوانین سخت گیرانه ای برای بازدید اعمال شد و در نتیجه، در سال 1833، دخمه کاملا بسته شد، چون کلیسا با نمایش استخوان مردگان مخالف بود. 

بعد از 20 سال، در 1850 بار دیگر مجوز بازدید از دخمه مردگان صادر شد و از سال 1867، دولت اجازه بازدید ماهانه از دخمه را صادر کرد. در سال 1874، بازدید به دو هفته یک بار رسید هر نخستین و سومین شنبه هر ماه. البته عید مقدسان در مسیحیت هم اجازه ورود به این دخمه داده می شد.

در سال های 1878، 1889 و 1900 به مناسبت نمایشگاه جهانی پاریس بازدیدها هفتگی شدند.

و در نهایت به بازدید هر روزه رسید. یک بار در سپتامبر 2009، به خاطر خراب کاری های مردم دخمه بسته شد و در 19 دسامبر همان سال، بار دیگر باز شد.

رد پای خرابکارها در دخمه مردگان پاریس:

 از سال 1955، گروه کاتافیلز به گشت و گذار در تونل ها و مسیرهای زیر زمینیِ پاریس مشغول شدند. آن ها رهبری ندارند و فقط برای کنجکاوی کردن به این ماجراجویی مشغول هستند. آن ها کارهای عجیبی می کنند مثل مهمانی های مخفیانه، مصرف مواد مخدر، انجام طراحی های هنرمندانه، برگزاری کنسرت و ...

 در سال 2014، به پلیس برای تمرین های آموزشی اختصاصی اجازه ورود به قسمت های ناشناخته دخمه داده شد. این بخش در زیر قصر شیو واقع شده بود.

پلیس با ورود به بخش های ناشناخته با چیزی حیرت انگیز مواجه شدند؛ یک علامت که می گفت به این منطقه وارد نشوید، یک دوربین در این مکان رفت و آمدها را ضبط می کرد. وقتی پلیس ها از این دوربین گذشتند صدای ضبط شده عوعوی سگ ها پخش شد. 

 این اتفاق به همین جا ختم نشد ماجرا ادامه داشت.

پلیس ها پیش رفتند و در مسیر تو در تو به یک غار پر از تجهیزات رسیدند که 500 مترمربع مساحت داشت. نمایشگری بزرگ در این جا وجود داشت و نمونه ای از فیلم های سیاه و سفید و امروزی کنارش بود. صندلی، پروژکتور و ... تمام تجهیزات سینما. کسی غار را به سالن سینما تبدیل کرده بود.

جالب است بدانید اتاق کناری رستورانی با تجهیزات کامل بود و خطول برق و تلفن هم داشت.

پلیس ها بار دیگر به این مکان رفتند تا بفهمند منبع خطوط از کجاست؛ ولی با موردی عجیب مواجه شدند که تنها مختص فیلم هاست. سیم خطوط قطع شده بود و روی کاغذی نوشته شده بود: «تلاش نکنید که ما را بیابید!»

چگونگی پدید آمدن دخمه مردگان پاریس (قسمت 2)Reviewed by Yeganeh on Apr 19Rating: 3.0چگونگی پدید آمدن دخمه مردگان پاریس قسمت دوماگر قصد دارید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی حضور داشته باشید، ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری شما داریم. یکی از جاذبه هایی که می توانید در تور فرانسه و سفر به شهر پاریس از آن دیدن کنید دخمه مردگان خواهد بود.قرار است بیشتر درباره آن صحبت کنیم و اطلاعات خوبی بدست آوریم.

اگر قصد دارید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی حضور داشته باشید، ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری شما داریم. یکی از جاذبه هایی که می توانید در تور فرانسه و سفر به شهر پاریس از آن دیدن کنید دخمه مردگان خواهد بود.قرار است بیشتر درباره آن صحبت کنیم و اطلاعات خوبی بدست آوریم.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی