جاهای دیدنی اهواز – قسمت 1

جاهای دیدنی اهواز – قسمت 1

بهترین جاهای دیدنی اهواز

جاهای دیدنی اهواز

جاهای دیدنی اهواز - قسمت 1

       اهواز شهر تاریخی سرشار از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری به عنوان مرکز استان خوزستان ، فاصله‌ ۸۷۴ کیلومتری با تهران دارد . در استان خوزستان می ‌توان بناهای تاریخی بسیاری یافت. طبیعت متنوع، در کنار تنوع قومی و مذهبی گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. آب‌ و هوای‌ اهواز گرم‌ و مرطوب‌است . این شهر زیبا و تاریخی که در کتیبه های باستانی از آن نام برده شده ، از قدیمی ترین شهرهای خوزستان است  .وجود رودخانه کارون که از میان شهر اهواز می گذرد و این شهر را به دو بخش غربی و شرقی تقسیم کرده از مهم ترین فرصت ها برای گردشگری در این شهر محسوب می شود.

  • آبشار اهواز

    طولانی ترین و قشنگ ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه در استان خوزستان و روی یک پل معروف در اهوازه جریان دارد. این آبشار مصنوعی، روی هفتمین پل اهواز که روی رودخانه کارون قرار دارد، ساخته شده تا مردم از دیدن این آبشار و عبور از روی این پل لذت ببرند. فواره ها از دو طرف پل داخل رودخانه می ریزند و شب ها با روشن شدن این فواره های رنگی، جلوه زیبایی به شب و پل داده میشود. بازی آب و نور باعث شده اهوازی ها، این پل را برای تفریح و گردش انتخاب کنند.

  • بازار فلافل اهواز
    وقتی وارد خیابون انوشه در محله عرب نشین لشکرآباد اهواز که می شوید بوی فلافل و ترشی دهنتو آب میندازد، جلوتر که می روید تنها چیزی که می بینید فلافل فروش های زیادی هستند که در دو طرف خیابون بساط کردند.اینجا همون بازار معروف فلافل اهواز است. اینجا اونقدر معروفه که به عنوان یکی از جاذبه های توریستی اهواز به حساب میاد. صرف فلافل در اینجا به صورت سلف سرویس میباشد و البته به جز فلافل سمبوسه، کپه و دیگر خوراکی های فوری هم به فروش می رسد.

  • رودخانه کارون
    بزرگ ترین و طولانی ترین رودخانه ایران، که از تنگه های عمیق زاگرس شروع می شه و به سمت جلگه خوزستان حرکت می کنه و یکی از منابع عظیم آبی این منطقه و هدف گردشگری مسافران و اهالی این منطقه است . در گذشته این رودخانه، مسیر کشتیرانی هم بوده، ولی الان به دلیل ساخت پل های متعدد این امکان وجود نداره. در حال حاضر ۸ پل روی این رودخانه نصب شده و همچنین دو پل دیگر به نام های پل طبیعت و پل جزیره بر روی این رودخانه احداث شده و نهمین پل در حال احداث میباشد.

جاهای دیدنی اهواز - قسمت 1Reviewed by اول تور on Jan 2Rating: 3.5جاهای دیدنی اهواز اهواز شهر تاریخی سرشار از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری به عنوان مرکز استان خوزستان ، فاصله‌ ۸۷۴ کیلومتری با تهران دارد . در استان خوزستان می ‌توان بناهای تاریخی بسیاری یافت.

اهواز شهر تاریخی سرشار از بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری به عنوان مرکز استان خوزستان ، فاصله‌ ۸۷۴ کیلومتری با تهران دارد . در استان خوزستان می ‌توان بناهای تاریخی بسیاری یافت.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی