جاهای دیدنی آبادان – قسمت اول

جاهای دیدنی آبادان – قسمت اول

بهترین جاهای دیدنی آبادان

جاهای دیدنی آبادان

جاهای دیدنی آبادان

 برای آشنایی بیشتر با آبادان چند نقطه از این شهر، بیشتر مورد توجه اند. آنچه در اینجا می بینید، معرفی کوتاه چند نقطه است.

  •  کابلی آبادان
    پل کابلی آبادان نخستین پل کابلی واقع در خشکی جهان نام گرفته است و در محله کوی فرهنگیان و به اسم رایج (تانکی ابوالحسن) در بین مردمان این شهر شناخته می شود که تقریبا در مرکز جغرافیای این شهرستان و یکی از ورودی های اصلی شهرستان و در کنار پلی اصلی که از رودخانه بهمنشیر عبور می کند قرار دارد.  
  •  کلیسا و مسجد
    اینجا تنها نقطه در ایران است که کلیسا و مسجد همسایه اند. کلیسای ارامنه در داخل حیاط مدرسه ادب و دیوار به دیوار مسجد امام موسی کاظم (ع) یا همان مسجد بهبهانی ها قرار دارد. در داخل حیاط مدرسه و کنار کلیسا هم، یادمان کشتار صد سال پیش ارامنه توسط عثمانی ها دیده می شود.   
  • بازار های آبادان
    سالانه گردشگران زیادی به آبادان سفر می‌کنند و همین موضوع باعث شده بازارهای آبادان رونق زیادی داشته باشند. از آنجایی هم که به طور مرتب اجناس مختلف از کشورهای عربی به بازارهای آبادان می‌رسد، تنوع‌ این بازارها خوب و قابل توجه است. از بازارهای آبادان میتوان به بازار ته لنجی‌ها که کالاها با لنج وارد آبادان می‌شوند و خارجی و شیکند، بازار مرکزی آبادان در حاشیه اروند رود،  مجتمع تجاری- تفریحی کادوس در خیابان امام و مجتمع تجاری ضیاء در خیابان دبستان اشاره کرد.
    بازار ماهی فروشان آبادان هم که  خودش یکی از قطب‌های گردشگری‌ شهر محسوب می‌شود و همه جور ماهی جنوب را میتوان در آن پیدا کرد. این بازار هم در خیابان امام واقع شده. 
    آبادان هم مثل بیشتر شهرهای جنوبی؛ شهر فلافل‌ و سمبوسه‌های داغ است و بهترین این سمبوسه ها و فلافل ها را که جاذبه شهرند میتوان اطراف بازارهایش و به خصوص بازار مرکزی‌اش پیدا کرد. آبادانی‌ها به خیابان می‌گویند لین، بازار قدیمی شهر هم در لین یک واقع شده. در این بازار همه چیز پیدا می شود و بازار صیفی مفصلی دارد.

  • مسجد
    مسجد رنگونی‌های آبادان، قشنگترین مسجد جنوب ایران است و از دیگر جاهای دیدنی آبادان. دلیل داشتن این عنوان هم برمی‌گردد به  سبک معماری این مسجد که به سبک معماری هندی ساخته شده و متفاوت از بسیاری از مسجدهایی است که چشممان به دیدنشان عادت کرده. مسجد رنگونی ها قشنگی های دیگری هم دارد. جدا از ورودی‌اش که شباهت چندانی با مسجد ندارد و بیشتر به کاخی سلطنتی می‌ماند، محراب زیبای آن هم در میان انبوهی از شکل های هندسی و نقوش اسلیمی و رنگارنگ قرار گرفته و نمادی است از بهشت برین.

جاهای دیدنی آبادان - قسمت اولReviewed by اول تور on Apr 18Rating: 3.5جاهای دیدنی آبادان برای آشنایی بیشتر با آبادان چند نقطه از این شهر، بیشتر مورد توجه اند. آنچه در اینجا می بینید، معرفی کوتاه چند نقطه است.

برای آشنایی بیشتر با آبادان چند نقطه از این شهر، بیشتر مورد توجه اند. آنچه در اینجا می بینید، معرفی کوتاه چند نقطه است.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی