معرفی دروازه هند

معرفی دروازه هند

تور هند

دروازه هند

معرفی دروازه هند:

دروازه هند:

اگر مسافر هند باشید و بخواهید که تمام جاذبه های این کشور را ببینید باید روزهای زیادی را در این کشور سپری کنید چرا که جاذبه های ان کشور بی شمارند و وقت محدود. ولی برخی از شهرهای این سرزمین جاذبه هایی منحصربفردی دارند که حتما باید آن ها را در برنامه سفر خود جای بدهید و از دیدنشان غافل نشوید. دروازه هند یکی از این جاذبه های منحصربفرد و جالب توجه هند است که نگاه و توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند. البته خود مردم هند هم بسیار به این دروازه علاقه دارند و شاید هر سال چندین بار از آن دیدن کنند، چرا که این یادبود به نوعی تاریخ پر فراز و نشیب را هم نشان می دهد.

هند به لحاظ تاریخی کشوری کهن بشمار میرود و به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا معرفی می شد، بنابراین همواره مورد هجوم و آزار کشورهای پر قدرت یا همجوار واقع می شد، جنگ ها و نزاع های بسیار زیاد و غارت ها و چپاول های پی در پی خیلی از آثار این سرزمین تاریخی را از بین برده و صدمات جبران ناپذیر زیادی بر پیکره این کشور وارد کرده.

فرمانروایان و سربازان بسیاری برای حفظ و حراست از کشورشان جان خود را فدا کرده اند. البته یاد و نام آن ها همیشه در ذهن و قلب مردمان این کشور زنده و مان بوده و است. مردم هند برای زنده نگهداشتن یاد این شهدای ملی تصمیم گرفتند یادواره ای درخور بسازند تا با این کار قدردان رشادت های این سربازان شوند. دروازه هند دقیقا به همین علت ساخته شد و به خوبی نیز توانسته نقش یادبودی باشکوه را ایفا کند.

این دروازه باشکوه یادبودی از 82000 سربازی است که در سال 1914 میلادی (جنگ جهانی اول) جان خود را از دست داده اند. سربازان هندی تمام تلاششان این بود که وطن خود در برابر حملات ارتش کشورهای فرانسه، فنلاند، شرق آفریقا، ایران، انگلیس، افغانستان و ... در امان نگهدارند.

هند در طول جنگ های جهانی خسارت های بسیار سنگینی را متحمل شد ولی این دروازه را طوری ساختند که پیروزی و افتخار این کشور نشان بدهد. دروازه هند 42 متر ارتفاع و 9.1 متر عرض دارد و در سال 1931 میلادی توسط سر ادوین لوتینز ساخته شد.

این سازه نخست قرار بود فقط یادآور سربازان کشته شده در طول جنگ جهانی اول باشد ولی حالا المانی و سمبلی از رشادت های تمام سربازان و جان برکفان هندی در طول تاریخ هندوستان است و برای مردم هند از ارزش معنوی بسیار زیادی برخوردار است. در بخش های بعدی بیشتر از خصوصیات این دروازه خواهیم گفت...

تاریخچه یادبود دروازه هند:

بعد از جنگ جهانی اول انگلیسی ها ساخت یادبودهای جنگی در انگلستان را آغاز کردند و چیزی نگذشت که اینکار در دنیا و حتی هند مرسوم شد، ساخت دروازه هند نیز از جمله پروژه هایی بود که از انگلستانی ها الهام گرفته شد. در واقع هندی ها هم علاقه زیادی داشتند تا به نوعی یاد و خاطره سربازان شجاع خود را زنده نگهدارند.

بدین ترتیب از سال 1913 میلادی دروازه هند نمادی از سربازان وطن پرست و شجاع هندی به تمام دنیا شناسانده شد.

معرفی دروازه هندReviewed by Yeganeh on May 31Rating: 3.0معرفی دروازه هنددر تور هند دیدن جاذبه های هند بخصوص دروازه هند یکی از بخش های سرگرم کننده برای شما خواهد بود. اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

در تور هند دیدن جاذبه های هند بخصوص دروازه هند یکی از بخش های سرگرم کننده برای شما خواهد بود. اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان هند را تجربه کنید.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی