کشفیات هرم چیچن ایتزا مکزیک

کشفیات هرم چیچن ایتزا مکزیک

تور مکزیک

هرم چیچن ایتزا

کشفیات هرم چیچن ایتزا مکزیک:

اگر علاقمندید در یک تور خارجی و بخصوص تور ارزان مکزیک شرکت کنید ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری و تفریح در تور مکزیک برای شما داریم. در ادامه با یکی از جاذبه های تاریخی و منحصربفرد مکزیک، هرم چیچن ایتزا آشنا خواهید شد:

درون هرم کوکولکان:

 لاندا، اسقفی اسپانیایی در قرن شانزدهم میلادی در کتب و دست خط های خود، مطالب جالبی درمورد وضعیت قاره آمریکا، تمدن مایا و آزتک نگاشته. در سال ۱۵۶۶، فریار دیگو د لاندا ( Friar Diego de Landa ) در کتاب خطی یوکاتان و هنگام تسخیر اسپانیایی آمریکا، هرم کوکولکان را به تصویر کشیده. بعد از سه سال، جان للوید استفان ( John Lloyd Stephens )، مکتشف، نویسنده و سیاست مدار آمریکایی قرن نوزدهم معماری هرم چیچن را با جزئیات در سفرنامه خود به یوکاتان به تصویر کشیده. این کتاب سال ۱۸۴۳ چاپ شد. در آن دوره منطقه چیچن ایتزا تحت تصرف ژوان سوسا بود.

 

در سال ۱۹۲۴، موسسه تحقیقاتی کارنیج واشنگتن دی سی از دولت مکزیک برای حفاری هایی داخل شهر چیچن ایتزا درخواست داد که در سال ۱۹۲۷ با همت دستیاران مکزیکی این مهم انجام شد. در آپریل ۱۹۳۱ باستان شناسان و کاوشگران درپی عللی بودند تا بگویند که هرم کوکولکان بر خلاف تصور عوام، روی معبدی باستانی احداث شده و از این رو حفاری های جدیدی را شروع کردند. در ژوئن سال ۱۹۳۲ باستان شناسان جعبه ای از ظروفی با سنگ های مرجان، فیروزه و ابسیدین در کنار بقایای انسانی پیدا کردند که حالا در موزه ملی انسان شناسی شهر مکزیکو سیتی نگهداری می شود.

بالاخره با تلاش های فراوان، کاوشگران، مجسمه چاک مول ( Chac Mool ) را داخل هرم کوکولکان پیدا کردند. این مجسمه چشم ها، دندان ها و ناخن هایش به صدف مروارید مزین شده است و اتاق مجسمه به تالار شمالی یا تالار پیشکش شهرت داشت.

کشفیات درون هرم چیچن ایتزا:

 حدود یک سال از شروع  حفاری های داخل هرم چیچن ایتزا می گذشت که یک اتاق دیگر در فاصله یک متری اتاق اول پیدا کردند. معروف به اتاق قربانی چون باستان شناسان در دیوار پس این اتاق دو ردیف موازی از استخوان های انسانی را پیدا کردند.

چون تنها منبع دائمی آب شهر چیچن یک مجموعه چاه زیرزمینی بود، این چاه ها از جایگاه خاص و حیاتی برای اهالی برخوردار بودند. مردم معتقد بودند که خدای باران در عمق این چاه زندگی می کند. طبق شواهد تاریخی، مایاها دختران جوان را در این اتاق بزرگ به خدای باران هدیه می دادند.  به همین خاطر اتاق دوم را به نام اتاق قربانی نام نهادند. بعد از مدتی یک قنات با عمق ۲۰ تا ۳۵ متر در این مکان پیدا شد. آن ها معتقد بودند که آب تأمین کننده این حفره زیرزمینی، از شمال تا جنوب کشیده می شد.

به جز استخوان ها، مقداری جواهر هم همراه آن ها پیدا شده. درضمن یک مجسمه جگوار قرمز هم در این مکان یافتند که با خاتم کاری هایی از یشم مزین شده بود. جگوار یا پلنگ خالدار، بزرگ ترین جانور در تیره گربه سانان در آمریکا محسوب می شود. چشم های این جگوار با خطوطی از یشم و دندان ها و نیش های آن با چخماق سفید نقاشی شده. پشت جگوار یک دیسک فیروزه ای وجود داشت که به احتمال زیاد از آن به عنوان عود سوز استفاده می شد.

این مجسمه ها در ضلع شمالی و شمال غربی داخل هرم یافت شدند. باستان شناسان بالاخره به این نتیجه رسیدند که یک هرم داخلی همانند هرم خارجی وجود داشته. اما با عرض ۳۳ متر، طول ۱۷ متر و ۹ پلکان و ارتفاع آن هم تا پایین معبد هرم بیرونی بوده. محققان قدمت هرم و سازه داخلی را به قرن ۱۱ میلادی تخمین میزنند. بعد از اتمام کار اکتشاف یک راهرو در بخش پلکان شمال شرقی هرم برای رسیدن گردشگران به داخل هرم کوکولکان ساخته شد. 

کشفیات هرم چیچن ایتزا مکزیکReviewed by Yeganeh on Feb 4Rating: 3.0کشفیات هرم چیچن ایتزا مکزیکاگر علاقمندید در یک تور خارجی و بخصوص تور ارزان مکزیک شرکت کنید ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری و تفریح در تور مکزیک برای شما داریم. در ادامه با یکی از جاذبه های تاریخی و منحصربفرد مکزیک، هرم چیچن ایتزا آشنا خواهید شد.

اگر علاقمندید در یک تور خارجی و بخصوص تور ارزان مکزیک شرکت کنید ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری و تفریح در تور مکزیک برای شما داریم. در ادامه با یکی از جاذبه های تاریخی و منحصربفرد مکزیک، هرم چیچن ایتزا آشنا خواهید شد.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی