چگونگی پدید آمدن دخمه مردگان پاریس (قسمت 1)

چگونگی پدید آمدن دخمه مردگان پاریس (قسمت 1)

تور فرانسه

دخمه مردگان پاریس

چگونگی پدید آمدن دخمه مردگان پاریس:

(قسمت 1)

اگر قصد دارید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی حضور داشته باشید،ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری شما داریم. یکی از جاذبه هایی که می توانید در تور فرانسه و سفر به شهر پاریس از آن دیدن کنید دخمه مردگان خواهد بود. قرار است بیشتر درباره آن صحبت کنیم و اطلاعات خوبی بدست آوریم:

تبدیل معدن سنگ آهک به دخمه مردگان:

 در حواشی و البته زیر بستر شهر زیبای پاریس معدنی وجود داشت که سنگ آهک از آن استخراج می شد و جالب است بدانید که تا قرن دوازدهم نیز از این معدن بزرگ و طویل سنگ آهک استخراج شد تا اینکه واقعه ای غیر قابل حل پیش آمد. بالاخره معدن به جاهایی رسید که دیگر معدنچیان نمی توانستند پیشروی کنند و تونل های جدیدی حفر کنند به همین علت کار حفر تونل ها به اتمام رسید و معدنچیان تونل های معدن را به همان حال رها کردند و به این معدن لقب "تونل های فراموش شده" دادند.

این معدن واقعا از یادها رفت تا این که پاریس با مشکل دفن مرده ها و تلی از اجساد بر زمین مانده مواجه شد. اجساد شهر انقدر زیاد شده بودند که سطح گورستان های شهر یک تا دو متر بالاتر از سطح شهر بودند. بالاخره تصمیم گرفته شد و کلیسا هم راضی شد که تونل های فراموش شده مسیر جدیدی را در پیش بگیرد و به محل دفن مرده ها تبدیل شود؛ این کار کمی زمان بر بود ولی چون ریل و واگن هایی که برای حمل سنگ آهک کاربرد داشتند در معدن بودند، حمل اجساد به درون تونل های شهر آسان شده بود و به سرعت پیش می رفت.

این دخمه در تاریخ 7 آپریل 1786، برای نگهداری استخوان ها تقدیس پیدا کرد. دو سال بعد، اجساد باقی مانده تنها به صورت شبانه به دخمه انتقال داده می شدند. بعد از قرار گرفتن استخوان ها در این مکان کشیشی داخل دخمه رفت و سرودهای مذهبی برای اجساد خواند و بعد با پارچه ای مشکی استخوان ها را پوشاند.

 با اینکه جمع آوری استخوان ها از شهر، زمانبر بود. اجساد گورستان مرکزی مابین سال های 1786 تا 1788 به معدن انتقال داده شد و استخوان اجساد سایر گورستان ها در سال های 1787 تا 1814 به این دخمه انتقال داده شدند.

بعضی از اجساد این دخمه به درگذشتگان 1200 سال قبل تعلق دارند و در دوره مِرووَنژی ها (1( زندگی می کردند.

 جالب  است بدانید اوایل انقلاب فرانسه، اجساد به صورت مستقیم در این گورستان به خاک سپرده می شدند. از جمله افرادی که در این دخمه به خاک سپرده شدند می توان به اعضای گارد سوئیس، افرادی که درطول کشتار سپتامبر قتل عام شده بودند، کسانی که در دوره وحشت انقلاب فرانسه با گیوتین اعدام شدند و البته مغز متفکر در ایده اعدام با گیوتین یعنی ماکسیمیلیان روبِسپیر اشاره کرد.

سال 1860 آخرین سالی بود که استخوان های شهر به دخمه پاریس انتقال داده شدند و یا کسی در ایندخمه دفن شد.

پاورقی:

(1)مِرووَنژی ها یکی از دودمان های پادشاهی فرانکی بودند که در قرن های ۵ تا ۸ قبل از میلاد در مناطقی از فرانسه و آلمان حکمرانی می کردند.

چگونگی پدید آمدن دخمه مردگان پاریس (قسمت 1)Reviewed by Yeganeh on Feb 1Rating: 3.0چگونگی پدید آمدن دخمه مردگان پاریس قسمت اولاگر قصد دارید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی حضور داشته باشید،ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری شما داریم. یکی از جاذبه هایی که می توانید در تور فرانسه و سفر به شهر پاریس از آن دیدن کنید دخمه مردگان خواهد بود. قرار است بیشتر درباره آن صحبت کنیم و اطلاعات خوبی بدست آوریم.

اگر قصد دارید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی حضور داشته باشید،ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری شما داریم. یکی از جاذبه هایی که می توانید در تور فرانسه و سفر به شهر پاریس از آن دیدن کنید دخمه مردگان خواهد بود. قرار است بیشتر درباره آن صحبت کنیم و اطلاعات خوبی بدست آوریم.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی