دخمه مردگان پاریس

دخمه مردگان پاریس

تور فرانسه

دخمه مردگان پاریس

دخمه مردگان پاریس:

اگر قصد دارید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی حضور داشته باشید، ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری شما داریم. یکی از جاذبه هایی که می توانید در تور فرانسه و سفر به شهر پاریس از آن دیدن کنید دخمه مردگان خواهد بود. قرار است بیشتر درباره آن صحبت کنیم و اطلاعات خوبی بدست آوریم:

آشنایی با دخمه مردگان پاریس:

دقیقا زیر شهر پاریس با تمام زیبایی ها و ظاهر رمانتیکش، چیزهایی نهفته که شاید از آگاه شدن به آن ها تعجب کنید. زیر پاریس تونل های تو در تویی با نام «دخمه مردگان» وجود دارد. این دخمه مردگان در واقع یک استودان (1) می باشد که زیر پاریس واقع شده است و جالب و ترسناک خواهد بود اگر بدانید در این دخمه ها بقایای استخوان های حدود6 میلیون پاریسی نهفته است. دخمه مردگان سالیان بسیار دور یک معدن سنگ آهک بود ولی با گذر سال ها کم کم متروکه شد و بعد از این که گورستان های پاریس دیگر جوابگوی حجم مردگان شهر نبودند، تصمیم گرفته شد که استخوان ها را داخل پیچ و خم های این معدن قدیمی انتقال دهند.

هرچیزی که از این دخمه مردگان بشنوید جالب و هیجان انگیز و البته ترسناک خواهد بود. از در ورودی دخمه تا راهروهای تو در تو و تنگ همگی از جاذبه های این دیدنی مخوف در پاریس هستند. نمی توان دقیق گفت که این تونل ها چه طولی دارند؛ ولی می گویند حدودا 321.8 کیلومتر.

لازم است بگوییم که استودان فقط قسمتی ناچیز از معدن سنگ محسوب می شود که به کریر دو پاریس معروف است ولی حالا، از تمام این معدنِ قدیمی و مخوف به عنوان دخمه مردگان یاد می شود.

سال 1774شروع کردند برای آماده سازی معدن سنگ برای انتقال استخوان ها؛ این اقدام در حالی شروع شد که دیوار گورستان مرکزی فرو ریخت. بنابراین باید هرچه سریعتر اقدامی می کردند. چاره ای پیدا نشد جز «دخمه مردگان» که در اعماق شهر پاریس نهفته شده بود... بالاخره دخمه مردگان سال 1786، برای پذیرفتن استخوان ها از سراسر پاریس، آماده شد. از این دوره به بعد شهر شاهده واگن های استخوانی بود که، شبانه از راه یک ورودی در خیابان له تمب-ایسوار (la Tombe-Issoire) وارد معدن می شدند و بقایای مردگان را به دخمه مردگان منتقل می کردند.

بعد از دوره ای مردم دخمه را فراموش کردند و کسی حتا به آن فکر هم نمی کرد. تا اینکه اوایل قرن 19،دخمه مردگان چهره ای دیگر به خود گرفت و تبدیل به مکان برگزاری کنسرت و سایر رویدادهای پنهانی شد. 

 خبر در همه جا پیچید و بار دیگر دخمه مردگان نظرها را به خود جلب کرد، در نتیجه دخمه مورد بازسازی قرار گرفت و امکان دسترسی در اطراف میدان دونفر-روشرو به این دخمه فراهم شد. در سال 1874، همه می توانستند بار دیگر از این دخمه های مرموز دیدن کنند.

حالا این دخمه ها حالت موزه ای دارند چون که از تاریخ اول ژانویه 2013، اسم دخمه مردگان در بین 14 موزه شهر پاریس ثبت شد.

در ادامه از تاریخچه این دخمه خواهیم گفت. به علاوه از وضعیت نامساعد و آشفته گورستان های پاریس قبل از برپایی دخمه مردگان هم مطلع خواهید شد.

پاورقی:

1 :استودان به معنای جایگاه نگهداری استخوان است. 

دخمه مردگان پاریسReviewed by Yeganeh on Jan 24Rating: 3.0دخمه مردگان پاریساگر قصد دارید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی حضور داشته باشید، ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری شما داریم. یکی از جاذبه هایی که می توانید در تور فرانسه و سفر به شهر پاریس از آن دیدن کنید دخمه مردگان خواهد بود. قرار است بیشتر درباره آن صحبت کنیم و اطلاعات خوبی بدست آوریم.

اگر قصد دارید در یک تور ارزان و بخصوص تور خارجی حضور داشته باشید، ما در اول تور پیشنهادهای خوبی برای گردشگری شما داریم. یکی از جاذبه هایی که می توانید در تور فرانسه و سفر به شهر پاریس از آن دیدن کنید دخمه مردگان خواهد بود. قرار است بیشتر درباره آن صحبت کنیم و اطلاعات خوبی بدست آوریم.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی